کد خبر: ۶۳۵۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹

ساعات پایانی استیضاح ترامپ؛ ۱۰ معترض دستگیر شدند

ساعتی پیش از برگزاری آخرین نشست محکمه استیضاح رئیس جمهوری آمریکا، ۱۰ نفر از معترضانی که شعار می دادند "ترامپ گنه‌کار است" در محوطه کنگره دستگیر شدند.
ساعات پایانی استیضاح ترامپ؛ ۱۰ معترض دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

دوازدهمین روز دادگاه چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا، قرار است در ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی در صحن سنای آمریکا آغاز به کار کند.

در این مرحله با پایان یافتن اظهارات سناتورها در موافقت یا مخالفت با استیضاح که از روز دوشنبه و پس از آخرین دفاعیات دادستان‌های استیضاح و وکلای مدافع ترامپ آغاز شد؛ رای‌گیری نهایی انجام می‌شود.

برای برکناری ترامپ از قدرت به رای مثبت ۶۷ سناتور نیاز است که با توجه به اکثریت جمهوریخواهان و لزوم همراهی حداقل ۲۰ نفر از آنان با دموکرات‌ها، این نتیجه دور از انتظار است.

اما مخالفان مردمی ترامپ از هم اکنون در مقابل کنگره تجمع کرده‌اند و برخی از آنها هم خود را به داخل کنگره رسانده‌اند. آنها شعار می دهند که "سناتورها به سوگند خود احترام بگذارند" و اینگونه "ترامپ را گنه‌کار بشناسند".

روند استیضاح ترامپ با اطلاعاتی که از یک فرد افشاگر حدود پنج ماه پیش به مجلس نمایندگان رسید، کلید خورد. این افشاگر که هیچ‌گاه نام وی مطرح نشد و حتی جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا که ریاست محکمه ترامپ را برعهده دارد هم اجازه قرائت سوال در این باره را نداد، اطلاعاتی را برملا کرد که نشان می داد ترامپ از طریق وکیل شخصی خود رودی جولیانی، به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین فشار وارد کرده است تا برای کمک به انتخاب مجدد خود، علیه هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود تحقیق کند.

این ماجرا به "اوکراین گیت" شهرت یافت و پس از بررسی و احضار برخی از شاهدان، مجلس نمایندگان با اکثریت آرا ترامپ را به "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" متهم ساخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین