کد خبر: ۶۳۵۲۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

جزئیات احکام معلمان بازداشتی در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تشکلی به نام انجمن صنفی معلمان وجود قانونی نداشته و این تشکل با سوء استفاده‌های مالی، مرتکب برخی جرایم امنیتی نیز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری با تشریح جزئیات پرونده انجمن صنفی معلمان٬ اظهار داشت: این افراد با سوء استفاده مالی اقدام به جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان کرده و مبالغ را در این‌مورد خرج نکرده‌اند. اسناد این موارد ثابت شده و بررسی‌های لازم صورت گرفته و متوجه شدیم که این مبالغ تصاحب و به نفع شخص استفاده شده است.

وی افزود: این پرونده در مرحله بدوی است و محکومیتی که تا کنون قطعی شده، دو سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای توهین به افراد برای متهم ردیف اول و برای همدستان وی هم ۶ ماه حبس و شلاق و نفر سوم هم به دلیل فقد سابقه کیفری، حکم تعلیق تا سه سال گرفته است.

جزئیات احکام معلمان بازداشتی در خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تشریح جزئیات دیگر این پرونده٬ گفت: این بُعد پرونده ۷ متهم دارد. در بُعد دیگر پرونده، جرم امنیتی رخ داده است. تحریک به آشوب، تحصن٬ تظاهرات و درگیری از طریق فراخوان در فضای مجازی و حتی برنامه‌ریزی برای تسخیر برخی مکان‌های نظامی، به‌دست آوردن سلاح و اقدام مسلحانه از اقرارات صریح این افراد است.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: تمام اقدامات این افراد رصد شده و قاضی دادگاه انقلاب این رأی‌ها را در مرحله بدوی صادر کرده است. هنوز این آرا قطعی نیست. وکیل این پرونده کاملاٌ در جریان بوده و قانون را می‌داند و افراد می‌توانند در مرحله تجدید نطر دادخواهی کنند. افراد نباید در این مورد فرافکنی کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: هم از رأی و حکم دفاع می‌کنیم و هم از صادر کننده حکم دفاع کرده و دستگاه قضایی تحت تأثیر هیچ فرد، رسانه و جو سازی‌های رسانه‌های ضد انقلاب قرار نمی‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
تو گفتی و ماهم باور کردیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین