کد خبر: ۶۳۵۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

هشدار به توسعه غیرقانونی دانشگاه علامه طباطبایی

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نسبت به خرید املاک پیرامون دانشگاه علامه طباطبایی و تغییر کاربری مسکونی به اداری هشدار داد و آن را غیرقانونی خواند.
آفتاب‌‌نیوز :

زهرا نژادبهرام با اشاره به اقدامات اخیر دانشگاه علامه طباطبایی در منطقه 22 و جلسه اخیرش با رئیس این دانشگاه، گفت: دانشگاه علامه طباطبایی مدتی است که اقدام به خرید املاک مربوط به دهکده المپیک می‌کند و تاکنون نیز موفق شده است که سه بلوک مسکونی را خریداری و با تغییر کاربری آنها را به اداری تبدیل کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در برخی بلوک‌های دیگر، واحدهایی را خریداری کرده است و حتی با فنس کشی معابر اطراف بلوک‌ها را در اختیار دانشگاه قرار گرفته است. گفت: در شرق دانشگاه علامه طباطبایی، حدود 40 بلوک مسکونی وجود دارد که قبل از انقلاب، برای بازی های اسیایی ساخته شده بودند و در این مدت نیز به کارکنان تربیت بدنی واگذار شده بود و حالا اما دانشگاه اقدام به خرید این واحدهای مسکونی کرده است.

هشدار به توسعه غیرقانونی دانشگاه علامه طباطبایی

وی با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه 22گفت: به شهردار منطقه در مورد تغییر کاربری دانشگاه علامه هشدار دادم و آنها نیز در پی این تذکر، دیگر اجازه فنس کشی و تغییر کاربری‌ جدید را به دانشگاه ندادند.

نژادم بهرام گفت: چندی پیش جلسه مشترکی فی مابین مسئولان شهری و دانشگاه برگزار شد و به آنها اعلام کردیم این اقدام دانشگاه علامه طباطبایی که در راستای توسعه دانشگاه است، نه مصوبه ماده 5 و نه مصوبه شورایعالی شهرسازی را دارند و این اقدام یک تخلف آشکار است و به همین دلیل اجازه تغییر کاربری به آنها داده نمی شوند اما می توانند بلوک هایی را که خریداری کردند به جای استقرار واحدهای اداری به خانه سازمانی و یا حتی خوابگاه تبدیل کنند چراکه قانونا نمیتوانند واحدهای مسکونی را به اداری و حتی به بخشی از دانشگاه تبدیل کنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کمیته ای برای حل این مشکلات گفت: سالهای قبل شهرداری تهران برای ساخت اتوبان همت و تعریض معابر شهری،‌ از بخشی از زمین های دانشگاه علامه استفاده کرد و قرار شد در این کمیته با رعایت قانون، راهکار مناسبی برای برگردان زمین‌های دانشگاه اتخاذ شود.

وی ضمن هشدار به مسئولان شهرداری تهران و دانشگاه علامه طباطبایی این توسعه را "بی سر و صدا" و "غیرقانونی" خواند و گفت: ما می دانیم که دانشگاه علامه طباطبایی به مانند دانشگاه شریف و تهران با خرید املاک پیرامونی در صدد توسعه محیط دانشگاه است، اما باید اعلام کنم که شهر مجموعه ای از فعالیت های اجتماعی،اقتصادی و.... است و قرار نیست که همه شهر تهران تبدیل به دانشگاه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین