کد خبر: ۶۳۵۴۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
اگر انقلاب ایران نبود الآن آمریکا و صهیونیست و بر جهان اسلام سلطه داشت

امامی‌کاشانی: شاه نوکری در برابر آمریکا بود/هرکس در ۲۲ بهمن شرکت نکند به انسانیت و تاریخ جفا کرده/ ۲۲ بهمن اهداف انبیاء را در تاریخ بشریت تحقق بخشید

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ۲۲ بهمن به نوعی اهداف انبیاء و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشیده است. / از نظر اقتصاد، فلسطین را که دو بخش کردند، بخش صهیونیست، هیچ نداشت، گندم، برنج، مرغ و تخم‌مرغ و تمام وسایل زندگی از ایران به آنجا می‌رفت، در مقابل نفت را از ایران می‌گرفتند و پول آن را در برابر کالا پرداخت می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

امام جمعه موقت تهران معامله قرن را افتضاح قرن و مطرح کردن این پیشنهاد از سوی آمریکا را مایه رسوایی این کشور در دنیا دانست.

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در مصلای امام خمینی (ره) تهران، صهیونیست‌ها را به دزدانی تشبیه کرد که خانه فلسطینی‌ها را اشغال و با معامله قرن قصد مشروعیت بخشیدن به این اشغالگری و دزدی آشکار را دارند.

امامی‌کاشانی: شاه نوکری در برابر آمریکا بود/ ۲۲ بهمن اهداف انبیاء را در تاریخ بشریت تحقق بخشید

وی با بیان اینکه طرح معامله قرن چیزی جز رسوایی برای آمریکا به بار نخواهد آورد، تاکید کرد: این طرح نشان دهنده میزان رذالت و پستی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: طرح معامله قرن جز اینکه لجن آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا معتفن تر کند، کاری نخواهد کرد و دنیا بدبختی آنها را در بیان این پیشنهادها و اظهارات فهمید.

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه مبارک فجر تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن به قدری ارزشمند است که هر کس توان حضور داشته باشد و در خانه بماند به این یوم الله و انسانیت و تاریخ جفا کرده است.

وی، ۲۲ بهمن را نقطه عطفی در تاریخ بشریت دانست و افزود: در چنین روزی، آمریکا و رژیم صهیونیستی از اهدافشان بازماندند و در چاه فاضلاب خودساخته سقوط کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن به قدری ارزشمند است که فقط امام زمان، تمام ارزش آن را می فهمد و درک می‌کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این که مجلس شورای اسلامی مولود ۲۲ بهمن و فداکاری‌های مردم در این ایام است، افزود: حضور پرشور در پای صندوق‌های رای ناشی از اهمیت دادن به امنیت کشور است و این اقدام می‌تواند کشور را در مقابل مخاطرات بیمه کند.

وی همچنین حضور پرشور مردم در انتخابات را ادای دین به شهدا و فداکاری های آنان دانست و افزود: مردم باید آنقدر پرشور و پرتعداد در انتخابات حضور پیدا کنند که دشمن مبهوت شود.

امام جمعه موقت تهران به تهدیدات دشمنان اشاره و تصریح کرد: دشمنان کاری از دستشان بر نمی‌آید و فقط در لجن‌های خود دست و پا می زنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان مسوولیت سنگین مردم در انتخاب افراد شایسته، از مردم خواست به نمایندگانی رای دهند که به خدا، مملکت و شهیدان ایمان داشته باشند و از بین بردن فقر، قانون‌گریزی، فساد و بیکاری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی، شجاعت در برابر دشمن، چابکی و پرکار و دلسوز بودن را از دیگر ویژگی‌های نماینده در تراز انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و خطاب به مسئولین گفت: وکیل و وزیر و قاضی و نماینده بودن مسئولیت سنگینی است.

امام جمعه موقت تهران، ‌ افزایش ابتلائات و ناامیدی از غیرخدا را از نشانه‌های ظهور عنوان و از مردم خواست برای ظهور امام عصر(عج) دعا کنند.

اگر انقلاب اسلامی نبود آمریکا و رژیم صهیونیستی بر جهان اسلام سلطه داشتند

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نیز گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ایران و جهان اسلام سلطه داشتند.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن حادثه‌ای بود که در تاریخ رخ داد و این حادثه اهداف انبیاء و اولیاء را در تاریخ بشریت تحقق بخشید.

وی افزود: فلسفه تاریخ، یعنی تاریخ را بخوانید و از آن پند بگیرید و آینده را براساس گذشته معتبر و استوار کرده و در واقع آینده را براساس اطلاعات تاریخی گذشته برنامه‌ریزی کنید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: در کنار فلسفه تاریخ، بحث دیگری به عنوان جبر تاریخ وجود دارد. منظور از جبر تاریخ، جبر تاریخ کمونیست نیست، ‌ زیرا آنها از بعد اقتصادی حرف غلط می‌گویند و حرف غلط آنها بعدا بر دنیا روشن شد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: منظور از جبر تاریخ یعنی حوادثی که در تاریخ رخ می‌دهد و سنت و قانون خداست و قرآن کریم نیز به این نکته در جاهای مختلف اشاره می‌کند که تاریخ این چنین است.

وی با بیان این که تاریخ قبل از ۲۲ بهمن باید بررسی شود؟، گفت: باید دوران قبل از پیروزی انقلاب را در ایران، کشورهای عربی و اسلامی بررسی کنیم و ببینیم چه می‌گذشت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر ۲۲ بهمن نبود آمریکا و صهیونیست بر جهان و ایران مسلط می‌شد و در کشور ما سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اخلاق همه آمریکایی و صهیونیستی بود.

آیت الله امامی کاشانی درباره بعد سیاسی ۲۲ بهمن یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان ملل و شورای امنیت عنوان کرد که فلسطین باید به دو بخشی عربی و یهودی تقسیم شود و ایران و یهود با هم برادر هستند.

وی افزود: این برادری که عنوان شد، یعنی ایرانی برادری می‌کرد و خواست صهیونیست را عملی می‌کرد و این در ابعاد مختلف مشخص شد برای نمونه مرحوم آیت الله «سید ابوالقاسم کاشانی» که در برابر استعمار و استثمار می‌ایستاد را به لبنان تبعید کردند و سپس زمینه را در کشور برای رسیدن به مقصود فراهم کردند.

امام جمعه موقت تهران در توضیح تاثیر ۲۲ بهمن بر اقتصاد ایران گفت: یهود و صهیونیست از نفت ایران در اقتصاد و ماشین جنگی خود استفاده می کرد و شاه در برابر خواسته‌های آنها نوکری می‌کرد.

آیت الله امامی کاشانی افزود: ایران در دوران گذشته کشور خودکفایی بود و صهونیست تمام مایحتاج خود همچون گندم، برنج، مرغ، تخم مرغ را از ایران تامین‌ می‌کرد اما با تقسیم فلسطین رویه تغییر کرد و به جای اینکه صادرات غذا داشته باشیم همه چیز تغییر کرد.

وی همچنین اظهارداشت: آنها تولید گوسفند و حیواناتی که غذای مردم بود را از به بهانی بیماری از بین بردند و بعد اقدام به صادرات به کشور کردند و در مقابل نفت را از کشور خارج کردند.

وی افزود: علاوه بر آن با تقسیم اراضی، کشاورزی را از بین ببرند وبه طوری که ایران در مدت کمی از لحاظ غذایی وابسته به آمریکا و صهیونیست شد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: ۲۲ بهمن نه در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز اقدام بزرگی بود و در حال حاضر نیز برنامه‌هایی برای تسلط دارند و برنامه‌هایی در این زمینه دارند اما شاهد هستیم هر برنامه‌ای که آمریکا اراده به انجام آن دارد به بن بست می‌رسد.

آیت الله امامی کاشانی درباره دانشجویان و اساتید در پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم اظهارداشت: پیش از انقلاب توجهی به اساتید دانشگاه و دانشجو نمی‌شد و حتی یکی از دوستان با نقل داستانی از ورود اساتید از خارج از کشور گفت که در آن دوران اساتید دانشگاه نسبت به سگ آمریکا و انگلیس نیز بی ارزش است.

وی تصریح کرد: اما امروز دانشجو و دانشگاه از منزلت بالایی برخوردار هستند و ایران از نظر فناوری و علم و دانشگاه عظمت بالایی داشت.

وی بیان کرد: از نظر فرهنگ دینی نیز پیش از ۲۲ بهمن حوزه‌های علمیه تعطیل شدند و علما حق عمامه گذاشتن، نداشتند، حجاب کشف شد و اینها برنامه دشمن از بعد فرهنگی بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همانطور که در ۲۲ بهمن در ایران نوری افکند و خورشیدی درخشید و این روشنایی به کشورهای دیگر هم رفت و کشورهای اسلامی نیز که بی ارزش، و نوکر بوند در برابر صهیوینست و آمریکا ایستادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» تولیت آستان مقدس مسجد جمکران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با موضوع «خاطرات برگزیده از هجرت و جهاد امام خمینی (ره)» سخنرانی کرد.

سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی دیگر سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بود که به مناسبت «روز نیروی هوایی ارتش» سخنرانی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
6
1
سلام.ما انقلاب اسلام شهدا رو دوست داریم.ولی از وضعیت و معیشت مردم خبر ندارید ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
6
0
بسیار عالی حتما شرکت میکنیم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین