کد خبر: ۶۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۰

90 درصد صیادان زیر خط فقر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمد ملكی، مدیرعامل تعاونی صیادان استان گیلان می‌گوید: صید بی‌رویه وافری دریای خزر را فرا گرفته كه این معضل درآمد سرانه صیادان را به مخاطره می‌اندازد به صورتیكه 90 درصد صیادان استان زیرخط فقر هستند.

او می‌افزاید: به علت ازدیاد مضاعف تعاونی‌های صیادی پره در استان گیلان از شش سال پیش تاكنون در بحران صید هستیم كه در این راستا بیش از 20 تعاونی صیادی ورشكست و از چرخه صیادی خارج شدند.

به گزارش ایسنا، ملکی با بیان اینكه صیادان پره استان گیلان وارد ششمین سال خط فقرشده‌اند می‌گوید: در همین راستا چندین جلسه در استان برگزار و در سفر رئیس جمهوری به استان مشكلات صیادان پره مطرح و مقرر شده است تعاونی‌های پره صیادی همچون ناوگان كیلكا به نصف تقلیل یابد.

ملكی تاکید می‌کند: اگر تعاونی‌های پره به نصف تقلیل یابند، حفاظت منابع آبی قوی شوند، تكثیر و رهسازی انجام و استانداردها رعایت شود صیادان پره آینده خوبی خواهند داشت. 

او با بیان اینكه 70 درصد تعاونی‌ها به دلیل ضعف درآمد سرانه برای پرداخت حق بیمه خود مشكل دارند می‌گوید: اتحادیه تعاونی صیادان بیش از 800 میلیون تومان به دلیل ارائه خدمات به جامعه صیادی از سال 71 تاكنون به بانك كشاورزی بدهكار است و همچنین هر یك از تعاونی‌ها 150 تا 200 میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی و بانك‌های مختلف بدهكار هستند در صورتیكه توانایی گذراندن معیشت خود را ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین