کد خبر: ۶۳۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۶

خاتمی «مشروطه ایرانی» را افتتاح می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت فرارسیدن صدو یکمین سالگرد صدور فرمان مشروطیت، ‌همایشی را با عنوان «مشروطه ایرانی» به میزبانی حسینیه ارشاد برگزار خواهد کرد. 

«آرش رئیسی» دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف با اعلام این خبر به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: این همایش از جمعه 12 مرداد به مدت سه روز در سالن اجتماعات حسینیه ارشاد برگزار خواهد شد و سخنران افتتاحیه این مراسم نیز «سیدمحمد خاتمی»‌رئیس جمهور سابق کشورمان است. 

وی در مورد محتوای این مراسم اظهار داشت: روز اول این همایش با عنوان «روشنفکری و مشروطه» نامگذاری شده و از ساعت 16 الی 30/20 با سخنرانی محسن کدیور،‌ حسن یوسفی اشکوری، نرگس محمدی، احمد زیدآبادی و رضا علیجانی برگزار می‌شود. 

رئیسی اضافه کرد:‌در روز دوم این همایش «ریشه‌های اجتماعی مشروطه» نامگذاری شده، هادی خانیکی، رضا رئیس طوسی، صادق زیباکلام، نمازی و مسعود نیلی به بررسی مسائل اجتماعی و نقد علمی دلایل وقوع انقلاب مشروطه می‌پردازد.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شریف ادامه داد: ‌در روز پایانی این همایش، هدی صابر، عباس عبدی، علیرضا رجایی، موسوی خویینی و محمدرضا جلایی‌پور به بازخوانی بخشی از مطالبات جنبش مشروطه که تا کنون متحقق نشده‌اند،‌ خواهند پرداخت و رهیافت‌های پیش‌روی جامعه ایرانی برای برون‌رفت از این توقف تاریخی را به بحث می‌گذارد.
رئیسی در پایان تأکید کرد که شرکت در این همایش برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین