کد خبر: ۶۳۵۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹

ترامپ به دنبال تغییرات در کاخ سفید است

خبرگزاری رویترز گزارش داد که رییس جمهوری آمریکا پس از تبرئه از استیضاح به دنبال تغییراتی در کاخ سفید است.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز جمعه‌شب به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از آنکه توسط سنا از استیضاح تبرئه شد، قصد دارد تغییراتی در دولت خود از جمله تغییر سرپرست کارکنان کاخ سفید و یک مقام امنیت ملی اعمال کند.

براساس این گزارش، «سرهنگ دوم الکساندر ویندمن» که در جلسات استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا علیه او شهادت داد، از پست مشاور شورای امنیت ملی در کاخ سفید کنار گذاشته می‌شود.

ترامپ به دنبال تغییرات در کاخ سفید است

این منبع آگاه همچنین گفت که این تغییر بخشی از تغییرات گسترده‌ای در شورای امنیت ملی آمریکا است که دلیل اصلی آن عدم وفاداری به ترامپ است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش دادکه ترامپ در نظر دارد شخصی دیگری را به جای «میک مولوانی» سرپرست کارکنان کاخ سفید که یکی از افراد مهم در تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بود، به عنوان رییس دائمی کارکنان معرفی کند.

ترامپ در دسامبر ۲۰۱۹ با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «اخلال در کار کنگره» با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما سنا با اکثریت جمهوریخواه پس از ۱۲ روز برگزاری جلسات دادگاه، او را از این اتهامات تبرئه کرد.

با این حال، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد ترامپ برای همیشه تاریخ جزو رئیسان جمهوری استیضاح شده آمریکا خواهد بود که به خاطر تضعیف امنیت ملی استیضاح شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین