کد خبر: ۶۳۵۵۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

وزیر بهداشت: نمونه مثبتی از کرونا در ایران مشاهده نشد

وزیر بهداشت: نمونه مثبتی از کرونا در ایران مشاهده نشد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا امروز ۱۹ بهمن ماه نمونه مثبتی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.
وزیر بهداشت: نمونه مثبتی از کرونا در ایران مشاهده نشد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سعید نمکی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نمونه های مشکوک از مسافران چین در چند استان کشور گزارش و از تمام آنها آزمایش گرفته شد که خوشبختانه نمونه مثبتی از این ویروس در این مسافران که همه از چین به ایران آمده بودند، مشاهده نشده است.

وی گفت: ۱۰۰ بیمار مشکوکی که در سه استان در بیمارستان ها نگهداری می شدند نیز نمونه گیری از آنها انجام و نمونه مثتبی از آلودگی ویروس کرونا در این افراد نیز وجود نداشته است.

وزیر بهداشت افزود: دانشجویانی که از چین وارد ایران شدند، به محض ورود در فضای مناسبی قرنطینه شدند و نمونه گیری از این دانشجویان ابتدا انجام شده است و امروز نیز نمونه جدیدی از این افراد گرفته می شود.

دکتر نمکی اظهار داشت: تاکنون که نمونه ها از دانشجویان نشان داده که آلودگی ویروس کرونا در آنها وجود ندارد و امیدواریم در تستی که با دستگاههای جدید امروز از این افراد گرفته می شود نیز به نفع ما باشد و نمونه مثبتی از این آلودگی را نداشته باشیم.

واردات سه میلیارد دلار دارو از خارج

وزیر بهداشت همچنین از واردات حدود سه میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری خبر داد و گفت: این مواد را از کانال هایی که خودمان از قبل داشتیم، وارد کشور کردیم.

وی افزود: با وجود تحریم های سختگیرانه از سوی آمریکا که دارو و تجهیزات دارویی ایران را تحت تاثیر خود قرار داده بود، ما توانستیم با راههای که پیش از این نیز داشتیم، این واردات را انجام دهیم و مشکلی از لحاظ دارو در کشور نداریم.

دکتر نمکی گفت: با توجه به میزان واردات دارویی که در سال جاری وارد کشور کردیم، کمبود داروی ما نسبت به مدت مشایه سال قبل یک سوم کمتر شد.

وی افزود: آمریکایی ها با وجود برخی تبلیغاتی که برای واردات دارو به ایران راه انداختند، همچنان در این زمینه کارشکنی های خود را دارند، ولی ما نیز با ارتباطات و با کمک های برخی افراد داروی مورد نیاز خود را تامین کردیم.

وزیر بهداشت در مورد کانال دارویی که کشور سوییس برای ورود دارو به ایران طراحی کرد ، گفت : این کانال در مرحله اولیه تست قرار دارد و تاکنون موفقیت چندانی نداشته است.

وی افزود: در طراحی این کانال آمریکایی ها هیچ دخالتی ندارند و این کار را کشور سوییس ارایه کرده و ما نیز در دست بررسی اولیه داریم و چنانچه بتواند مشکلات ما را حل کند از آن استقبال می کنیم و در غیر این صورت نیز ما واردات خود را خواهیم داشت.

مطالبات۱۰ هزار میلیارد تومانی

وزیر بهداشت در مورد مطالبات این وزارتخانه از شرکت های بیمه ای هم گفت: ما حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی مطالبات معوقه داریم.

دکتر نمکی افزود: با رایزنی که با مسئولان سازمان تامین اجتماعی داشتیم، بخشی از این مطالبات پرداخت شد و بخش دیگر نیز تا پایان سال پرداخت می شود و به نظر می رسد در صورت تحقق این وعده بیشتر مطالبات ما از این شرکت بیمه ای دریافت شود.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صبح امروز شنبه ۱۹ بهمن ماه برای افتتاح و بازدید از پروژه های عمرانی و بیمارستانی به استان مازندران سفر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین