کد خبر: ۶۳۵۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در چین خفیف است

داده های آماری کمیسیون بهداشت ملی چین که در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است نشان می دهد که به رغم افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر، ۸۲ درصد ازموارد ابتلا خفیف است.
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان بهداشت جهانی نیز تایید کرده است که دو درصد و شاید حتی کمتر از ۲ درصد از کسانی که به کرونا مبتلا شده اند، فوت کرده اند که اکثر آنها نیز کسانی بوده اند که مشکلات تنفسی داشته اند و سالمند بوده اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین ابتلای ۳۴ هزار و ۸۸۹نفر به کرونا را مورد تایید قرار داده است. آمارها نشان می دهد که نزدیک به ۱۷ هزار نفر از این افراد مبتلای خفیف هستند و ۱۵ درصد وضعیت نسبتا جدی دارند و بین ۲ تا ۳ درصد شرایط جسمانی نسبتا وخیم دارند. ضمن آنکه نزدیک به ۲ درصد از مبتلایان جان باخته اند.

بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به کرونا در چین خفیف است

سازمان بهداشت جهانی ابراز امیدواری کرده است که در روزهای آینده نمونه های آزمایشی بیشتری از این ویروس در اختیار نهادهای بهداشتی قرار گیرد تا تجزیه و تحلیل های دقیقتری از آن صورت گیرد.

بیشترین تلاش ها از سوی پزشکان بر روی درمان مبتلایان متمرکز است و اینکه بتوانند دارویی برای این منظور پیدا کنند زیرا ساخت واکسن و استفاده از آن برای ریشه کن کردن بیماری به ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز دارد.

سازمان بهداشت جهانی در روزهای آینده با تجزیه و تحلیل های آماری و پزشکی و آزمایشگاهی مشخص خواهد کرد که چرا برخی از مبتلایان دچار ذات الریه خفیف ناشی از کرونا شده اند.

نهادهای بهداشتی بخصوص به خدمه بیمارستان ها و پزشکان در بیمارستان های ووهان در مرکز چین هشدار داده اند که باید تدابیر جدی در نظر بگیرند تا بیمار نشوند.

در بیمارستان جونگنان در شهر ووهان که کانون شیوع کرونا در چین محسوب می شود، ۴۰ درصد از ۱۳۸ بیماری که بستری شدند از خدمه بیمارستان و پرستاران و نیروهای کاری داخل بیمارستان هستند و ۱۰ نفر از آنها فقط به دلیل ارتباط با یک بیمار به کرونا مبتلا شده اند.

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است که اصلا لزومی ندارد تا در مناطق و کشورهایی که درصد شیوع ویروس بسیار پایین است نسبت به انباشت تجهیزات بهداشتی و پزشکی اقدام شود.

این تاکید در شرایطی است که ترس روانی مردم در هنگ کنگ و سنگاپور در روزهای اخیر باعث شده است تا مردم به فروشگاه ها هجوم ببرند و اقلام زیادی را خریداری کنند.

سازمان بهداشت جهانی ابراز امیدواری کرده است که در روزهای آینده مشخص کند که چه دارو و یا داروهایی می تواند ویروس کرونا را درمان کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین