کد خبر: ۶۳۵۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

وزش باد شدید در ۸ استان کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در ۸ استان کشور طی امروز (۲۰ بهمن) گفت:‌وزش باد شدید همراه با بارش باران و برف در بیشتر نقاط کشور تا اواخر روز سه شنبه (۲۲ بهمن) ادامه دارد.
وزش باد شدید در ۸ استان کشور
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیائیان اظهارکرد:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی امروز (۲۰ بهمن) برای سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز دراستان‌های قزوین، البرز، تهران، و سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران گاهی همراه با وزش باد شدید و کاهش نسبی دما و برای بخش‌هایی از استان‌های فارس ، کرمان، بوشهر، و هرمزگان، ابرناکی در بعضی از ساعات رگبار و رعد و برق پراکنده و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی امروز (۲۰ بهمن) تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و حرکت شرق‌سوی آن به سمت مرزهای ایران، بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب را تحت تاثیر قرار می‌دهد،گفت:‌ فردا (۲۱ بهمن )‌ بارش برف و باران و وزش باد در سواحل دریای خزر، شمال غرب و برخی از نقاط غرب و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق ادامه دارد.

وی ادامه داد:‌ در اواخر وقت فردا (۲۱ بهمن ماه) به‌تدریج از شدت بارش در نواحی غربی کاسته می‌شود و با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، برای جنوب کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و گاهی خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود .

به گفته‌ی ضیائیان طی روز سه شنبه (۲۲ بهمن) برای استان‌های هرمزگان ، کرمان؛ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک دور از انتظار نیست . همچنین از اواخر وقت امروز از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی روز چهارشنبه (۲۳ بهمن) سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود و برای اکثر نقاط جوی نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: طی روز پنج‌شنبه (۲۴) بهمن به‌جز بخش‌هایی از شمال غرب در بیشتر مناطق کشور جو نسبتا پایداری انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه در بیشتر نقاط کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: امروز (۲۰ بهمن) در استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، قم، مرکزی، یزد، فارس، خراسان جنوبی و طی روز دوشنبه (۲۱ بهمن ماه) در استان‌های یزد، کرمان، سیستان وبلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، فارس و طی روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن ماه) در استان‌های مرکزی ، تهران ، قم، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و هرمزگان باد شدید می‌وزد.

ضیائیان با بیان این که از امروز تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۳ بهمن) دمای هوا در بیشتر مناطق کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، گفت‌: طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه دریای خزر و خلیج فارس به دلیل وزش باد شدید مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد:‌ آسمان تهران فردا (۲۱ بهمن) نیمه ابری، به‌تدریج ابری در اوایل شب همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد و به‌تدریج کاهش دما با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (۲۲ بهمن) ابری و مه آلود همراه با بارش برف و در بعد از ظهر وزش باد همراه با کاهش ابر و کاهش دما با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین