کد خبر: ۶۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۳

سولانا: آژانس مشکل را حل می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به فیلی‌پین سفر کرده باردیگر نسبت به توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل مسائل مربوط به پرونده هسته‌ای کشورمان ابراز خوشبینی کرده‌است .

به گزارش خبرگزاری آلمانی DPA، خاویر سولانا روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو ASEAN در مانیل پایتخت فیلی‌پین به خبرنگاران گفت: «دولت ایران تلاش مشترک با IAEA جهت حل ابهامات باقی‌مانده از گذشته برنامه هسته‌ای‌اش را آغاز کرده و این روند باید تا حصول نتیجه نهایی ادامه پیدا کند».

سولانا در ادامه گفت: «این کاری است که باید زودتر شروع می‌شد، ولی به هرحال امیدوارم که زودتر به نتیجه برسد. ما گزینه دیگری به جز حفظ تماس هایمان با تهران نداریم و باید ببینیم که آیا امکان آغاز مذاکرات جدی برای حل مسئله هسته‌ای ایران بوجود خواهدآمد یا خیر؟».

کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه گفت با علی لاریجانی مذاکره‌کننده ارشد اتمی کشورمان توافق کرده که دور بعدی مذاکرات پس از ملاحظه روند همکاری ایران با بازرسان آژانس انجام شود.

گفتنی است در پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری های جنوب شرقی آسیا نسبت به محتوای گزارش اردیبهشت‌ماه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی شده‌است.

اعضای ASEAN در این پیش‌نویس خواستار یافتن هرچه سریع‌تر یک راه‌حل جامع دیپلماتیک برای پرونده هسته‌ای ایران شده‌اند. همچنین ضمن اشاره به حق ایران برای برخورداری از مزایای یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز، از این کشور خواسته شده تا به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز معاهده NPT وفادار بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین