کد خبر: ۶۳۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۳

شاگرد مصباح: گزینه مطلوب هاشمی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از شاگردان آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس موسسه علمی امام خمینی (ره) با اشاره به در گذشت آیت‌الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «آقای هاشمی رفسنجانی مطلوب‌ترین گزینه برای ریاست مجلس خبرگان هستند». 

محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره احتمالات موجود درباره ریاست مجلس خبرگان اظهار داشت: «البته من این بحث‌ها را مقداری زود می‌دانم. اما چون مطرح شده باید گفت که با توجه به جایگاه مجلس خبرگان و دیدگاه‌های مختلفی که در آن وجود دارد به نظر من اتفاق خاصی نمی‌افتد و همان روند قبلی با حضور علما و بزرگان ادامه خواهد یافت». 

وی افزود: «البته افکار و اندیشه‌های رئیس مجلس خبرگان می‌تواند در جهت‌دهی مؤثر باشد و از پارامترهای مهم ریاست مجلس خبرگان است. طبیعتا با توجه به وجود جریانات موجود من فکر می‌کنم که آقای هاشمی با توجه به جایگاهی که دارند به طور طبیعی ریاست را برعهده خواهند گرفت.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این گزینه که به نظر شما بطور طبیعی موجود است مطلوب هم هست اظهار داشت:‌ «مطلوبیت باید با واقعیت هماهنگ باشد. واقعیت‌ها این را می‌گوید و وقتی رأی شخصی بالاست معلوم می‌شود طلب‌ها هم به سمت همان شخص است. در این مورد به نظر من مطلوبیت با واقعیت سازگار است و به باور من روند مطلوبی است. با توجه به شخصیت فراجناحی آقای هاشمی و گرایشی که جامعه به سمت اعتدال دارد این روند مطلوبی خواهد بود». 

غرویان ادامه داد: «من با توجه به دیدگاه‌های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و آراء مردم این طور فکر می‌کنم که آقای هاشمی طبیعتا ریاست مجلس را به دست می‌گیرند. امیدواریم این امر پیامدهای مثبتی داشته باشد. من همه شاگردان حضرت امام را محترم می‌دانم و نسبت به همه آنها ارادت دارم و برای آقای هاشمی هم جایگاه ویژه‌ای در نظام و انقلاب قائلم». 

کاندیدای مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران ادامه داد: «با توجه به سوابق و مبارزات آقای هاشمی و فرمایشات مقام معظم رهبری من آقای هاشمی را از سرمایه‌های بزرگ نظام و انقلاب می‌دانم و ما باید قدردان این شخصیت‌ها باشیم». 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در پایان گفت: «ما باید وحدت و همدلی داشته باشیم و هر یک از این شخصیت‌ها را در جایگاه خود محترم بشماریم و وظایف خود را در مقابل آنها انجام دهیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین