کد خبر: ۶۳۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۰

رجزخوانی اوباما برای پاکستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سناتور باراک اوباما نامزد سرشناس حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی غیر متعارف گفته ‌است که در صورت لزوم نیروهای ارتش آمریکا را برای شکار تروریست‌های القاعده به مناطق قبیله‌ای پاکستان گسیل خواهد داشت، حتی اگر دولت آن کشور اجازه چنین کاری را صادر نکند. وی همچنین مدعی شد که حاضر است با رهبران کشورهایی مانند ایران و کره‌شمالی بدون پیش‌شرط ملاقات کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آقای اوباما که نمایندگی مردم ایلی‌نویز در سنای آمریکا را بر عهده دارد روز چهارشنبه به پرویز مشرف رئیس‌جمهور پاکستان هشدار داد که چنانچه اقدامات کافی را برای مهار شورشیان طالبان و تروریست‌های القاعده به انجام نرساند در دوران «ریاست جمهوری اوباما» با حمله نیروهای آمریکایی به قلمرو پاکستان مواجه شده و علاوه بر آن کمک‌های تسلیحاتی چندمیلیارد دلاری آمریکا را نیز برای همیشه از دست خواهد داد.

سناتور اوباما که این سخنان را در جمع اعضای موسسه مطالعاتی ویلسون در واشنگتن ایراد می‌کرد در ادامه گفت:«بگذارید این نکته را کاملا روشن کنم، در داخل مناطق کوهستانی پاکستان تروریست‌هایی پنهان شده‌اند که سه هزار شهروند امریکایی را به کام مرگ فرستادند. آنها همچنان درصدد فرصتی برای یک حمله دیگر هستند. اگر ما اطلاعات موثقی درباره حضور رهبران تروریست‌ها در این مناطق داشته‌باشیم و پرزیدنت مشرف نخواهد که کاری انجام دهد، ارتش آمریکا وارد عمل خواهد شد». 

وی مدعی شد که ایالات متحده در سال 2005 فرصت طلایی حمله به نشست سران القاعده در خاک پاکستان را از دست داده‌است، صرفا به این دلیل که کسب مجوز از اسلام آباد چندین ساعت طول کشیده‌است.

نامزد پرامید حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که حاضر است بدون پیش‌شرط با رهبران کشورهای دشمن آمریکا مانند کویا،ایران و کره‌شمالی ملاقات کند. وی همچنین با انتقاد از هیلاری کلینتون رای موافق او به قانونی که در سال 2002 اجازه آغاز جنگ عراق را به پرزیدنت بوش داد را «غیر مسئولانه» توصیف کرد.

گفتنی است باراک اوباما که در انتخابات سراسری سال 2006 به مجلس سنا راه یافت تاکنون مواضع تندی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان اتخاذ کرده‌است. وی هم‌اینک پس از سناتور هیلاری کلینتون جایگاه دوم را در نظرسنجی‌های انجام گرفته برای تعیین میزان محبوبیت نامزدهای دموکرات در اختیار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین