پایگاه خبری آفتاب
۰۱ /تير /۱۴۰۵
Monday 22 June 2026
News ID:۶۳۵۸۴۸
۰۸:۵۴
۱۳۹۸/۱۱/۲۱
احتمال سقوط برخی قطعات ماهواره ظفر در اطراف زاهدان

صدای مهیب انفجار در آسمان سیستان و بلوچستان؛ ماهواره ظفر در زاهدان سقوط کرد؟

صدای مهیب انفجار در آسمان سیستان و بلوچستان؛ ماهواره ظفر در زاهدان سقوط کرد؟
صداهای مهیب شنیده شده در منطقه سرجنگل و چاه احمد زاهدان برخی از مردم منطقه را دچار نگرانی کرده است که به گفته معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان این صدا احتمالا ناشی از سقوط برخی قطعات جدا شده از ماهواره ظفر است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
۰۸:۵۴
۱۳۹۸/۱۱/۲۱
به گزارش آفتاب نیوز،

برخی منابع محلی از شنیدن صدای مهیب در آسمان منطقه سرجنگل و چاه‌احمد در حومه زاهدان خبر می دهند.

این منابع گفتند: پس از شنیدن حداقل ۸ صدای مکرر آسمان منطقه هم روشن شده است.

احتمال سقوط برخی قطعات ماهواره ظفر در اطراف زاهدان

در پی شنیده شدن این صداها معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: منشا این اتفاق خارح از استان است و در حال بررسی دقیق جزئیات هستیم.

محمدهادی مرعشی افزود: در بررسی های اولیه احتمال داده می شود که صدای شنیده شده ناشی از سقوط قطعات جدا شده از ماهواره ظفر باشد. این قطعات در منطقه فاقد سکنه حومه شهرستان زاهدان سقوط کرده و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

این در حالیست که بنا به اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است: ماهواره ظفر موفق به استقرار در مدار نشد.

محمدجواد آذری جهرمی در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) افزوده است: ماهواره ظفر نیز شبیه ماهواره پیام پس از آنکه از ماهواره‌بر جدا شد موفق به استقرار در مدار نشد.

وی بیان کرد: این ماهواره حتی از مدار ۵۳۰ کیلومتر هم عبور کرد و به مدار ۵۴۰ کیلومتری رسید اما از نظر سرعت کم آورد و با وجود اینکه باید به سرعت ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر می رسید در سرعت ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ساعت متوقف شد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تصریح کرد: ما ناامید نمی‌شویم و در خردادماه ماهواره ظفر۲ را با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا ارسال می کنیم.

Error Report
برچسب‌ها:
ماهواره ظفر زاهدان
ارسال پیام
captcha
پیام های شما
آقای عشقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
ایشالا سری بعد موفق بشیم
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
آیا ضرورتی برای ارسال ماهواره به فضا دارد؟؟؟؟؟؟
Answer
رسال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
وای نه
Answer
صمد.ج.ب ازتبریز
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
بهتر است تمامی عملیاتهای فضایی به صورت سرّی صورت پذیرد تا درصورت شکست این همه منتقد نداشته باشید.بالاخره عقاید مختلف است وهر کسی نظر خود رادارد.این گونه نظرات باعث شکست پروژه می گردد.اگر وبه قول آن عزیز اول بهتر است قدرت تقریبی موشک دز فضا سنجیده شود بعد اقدام به حمل ماهواره.
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
این یک عمل و تکنولوژی است که کشورهای غربی علمش رابه هیچ کشوری نمیدهند ایران توانسته تا اینجا پیش بره خیلی خوب است آنها هم از این میترسند اینده نزدیک که ایران توانست خواهیم دید که چه دستاوردهای خوبی برایمان دارد
Answer
Anonymous
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
آره جهرمی جان باز هم سعی کن پول نفته از جیب ملت میره از جیب خودت که نیست غصه بخوری
Answer
Saeeb
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
سللم دوستان
همه چی سر جای خود خوبه تکنولوژی هم خیلی خوبه و بایستی ایران با پیشینه تاریخی بلندش از این بهتر باشد ولی به قول دوستمان الویتهای دفاعی و بهبود شرایط زیست محیطی توجه خاص گردد با بردن امکانات از شهرهای بزرگ به شعرای کوچک و روستاها و جذب افراد به روستاهاشهرهازا کوچک کرد و این هزینه میخواد و مهمترین الویتهای بعد از دفاعی این هست
شهرها و روستاها را آباد کنید تا زیست‌محیط کشورمان آباد شود هزینهای به این سمت سوق بدید
زمین رایگان تو روستاها بدهید و امکانات بفرسید تا خیلی اتفاقات خوبی بیفته
سرمایهای کشور را به این سمت ببرید
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
دست بچه های هوا فضا و سپاه درد نکنه .انشاءالله شاهد پرتاب ماهواره های علمی و اطلاعاتی و مخصوصا مخابراتی برای تلفن همراه ماهواره ای باشیم .
ای کاش مجلس و دولت فکری برای پیشرفت اقتصادی و ارزش ریالی پول ملی می کرد تا مردم واقع بینانه تر نکات مثبت این پیشرفتهای علمی را ببینند .
Answer
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
هزینه اش چقدر بوده ؟؟ای کاش میگفتند اقلا
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
آقایون حداقل یک لطف کنید این خبر روازیک ماه جلوتر نگین ماهواره روپرتاب کردین آگه موفق شد بعد خبر روبدین وزیر ارتباطات اریک ماه پیش لباس فضا نوردها روپوشیده توفضای مجازی هرشب پست جدیدی میزاره
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
فردا است که شایعه کنن مجهز به کلاهک اتمی بوده
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
تقدیروقسمت نبودبره فصا رفته سیستان
Anonymous
از زاهدان تا چابهار بلوچستان است نه سیستان
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
به فکر حرکات نمایشی و تبلیغاتی با پول ملت هستین
Answer
کامبیز
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ماهواره هیچ بهره نداشت سر و صدا حداقل داشت .
برخی نه سر و صدا دارند نه بهره
Anonymous
Norway
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
ی ماهواره نمیتونن بندازن فۻا
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
بهتر است سازمان فضانوردی مستقل از سیستم ادارای و سیاسی تاسیس شود در ضمن وزارت ارتباطات در صحنه ارتباطات مجازی بفکر استقلال ارتباطات باشد. و زیر ساخت فضای مجازی ایرانی را فراهم کند
محمود
Germany
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چقدر مظلوم هستند این بندگان خدا
خدا بهشون رحم کرده .
Anonymous
United States of America
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
حد اقل برای آزمایش یک ماکت از ماهواره را بفرستید زمانیکه کاملا مسلط شدید ماهواره اصلی را بفرستید این همه هزینه نابود شد
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
اول پراید رو 100درصد ایرانی کنیم بعد به فکر فتح فضا بیفتیم
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.
اگر در منطقه مسکونی میافتاد چی؟ آنوقت گردن کی از مو نازکتر می شد.
ناشناس
احتمالا همشون رو شهید اعلام میکردن ...؟؟؟!!!
Anonymous
Germany
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
نمیشه جای ماهواره همون کرم یا میمون بفرستید فضا؟
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
با این شانسی که مردم سیستان بلوچستان دارن باید خدا رو شکر کنن توی سرشون نخورده
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
متاسفم برای برخی افراد که انقدر کوته بین هستند ما نیاز داریم هرچه سریعتر در فضا وارد بشیم و ماهواره های خودمان را داشته باشیم هر کسی میدونه که یکی از پایه های پیشرفت فناوری فضایی هستش تا زمانی که خودمان ماهواره های پیشرفته در فضا نداشته باشیم باید وابسته به کشورهای دیگه باشیم باید از یکجا شروع کرد نمیشه گذاشت واسه سال های آینده دنیا با سرعت داره پیشرفت میکنه نباید جابمانیم. دست بچه های سپاه هم درد نکنه مطمئنم به زودی نتیجه میده اگر شک دارید ایرانی نیستید
Anonymous
باید دید اولویتها چیست
Anonymous
به چه قیمتی ؟................
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
چرا در سالهای اخیر پرتاب ماهواره با شکست مواجه می شود؟!
Anonymous
دستاورد دولت حقوق دان
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
دنیا دارد به سمتی میرود که همه باید از امکانات هم استفاده نمایند اگر قرار باشد همه همه جیز را تجربه کنند وا ویلا
ظاهرا ایران قرار است خود همه چی را از نوع اختراع و به تولید برساند اینکار شدنی است اما زمانی شما دست پیدا میکنید که دنیا 50 سال جلو رفته است
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
پیشرفتهای علمی اینچنینی برای کشورماخیلی خوب و مفید و باعث افتخارهم هستند ولی قبل از اون استحکام زیرساختهای اقتصادی و سیاسی و فرهنگی،واجب تر هستند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
از این به بعد باید حواسمون بیشتر به بالا سرمون باشه تا روبرومون
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
برای کاری که در دنیا حالا مثل آب خوردن شده !؟در مخاطره انداخت!..؟
Answer
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
فکری به حال اقتصاد و تولید کشور کنید. این نوع تکنولوژی بر پایه اقتصاد ضعیف و در حالی که در صنایع ابتدایی تر ضعیف هستیم پا نخواهد گرفت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
البته توجه دارید اقیانوس هند با زاهدان فاصله زیادی نداره فقط چند هزار کیلومتر!!!
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
این ماهواره اندازه یخچال هفت فوت است .
اقیانوس هند کجا سیستان کجا
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
همین پول خرج ویرانی سیل اون منطقه میکردید آخه شما در این نابسامانی کشور فضا رو میخوای چکار
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
خواستن توانستن است.
Anonymous
خواستن خراب کردن هم هست .
Anonymous
همیشه گفتم مثبت و منفی های این سایت خیلی جای مطالعه داره
Anonymous
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
هر چی سنگه مال پای لنگه ! چرا تو تهران سقوط نکرده ؟!
Anonymous
هیچ کجا امنیت نداریم کم مانده بود اتفاقی بیفته