کد خبر: ۶۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵

بارش خوب باران از ۱۲ اسفند تا ۱۰فروردین در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میزان بارندگی از ۱۲ اسفند امسال تا ۱۰ فروردین سال آینده براساس مدل‌های هواشناسی اروپایی و آمریکایی خوب پیش بینی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر) تاکنون ۲۰۰ میلیمتر بارندگی در خوزستان گزارش شده بیان کرد: میزان بارندگی مدت مشابه پارسال ۳۷۰ میلیمتر بود.

وی ادامه داد: بارندگی در استان‌هایی که موجب افزایش مخزن سدهای کارون می شود نسبت به دراز مدت کاهش زیاد داشته است.

بارش خوب باران از ۱۲ اسفند تا ۱۰فروردین در خوزستان

دمای اهواز به ۲ درجه می رسد

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه خوزستان روز سه‌شنبه هفته جاری به اوج سرمای خود می‌رسد بیان کرد: پیش بینی می‌شود روز سه‌شنبه هفته جاری دمای صبح در اهواز به ۲ یا سه درجه سانتیگراد برسد و شهرهایی مانند شوش، دزفول، اندیمشک و مناطق شمالی خوزستان نیز ممکن است به منفی ۲ تا منفی سه درجه سانتیگراد برسند.

محمد سبزه زاری با بیان اینکه سرمای هوا از دوشنبه هفته جاری در خوزستان آغاز و تا پنجشنبه ادامه دارد افزود: با توجه به این کاهش دما ضرورت دارد کشاورزان اقدامات لازم برای حفاظت از محصولات کشاورزی را انجام دهند.

وی ادامه داد: در ۲ هفته آینده سامانه بارندگی قوی در خوزستان پیش بینی نمی شود و بیشتر بارش‌ها نیز در ارتفاعات خواهد بود اما هفته آینده در روز دوشنبه یک سامانه بارشی به نسبت ضعیف وارد خوزستان می شود که بارش های آن نیز در ارتفاعات است.

برخی سیل‌بندها خوزستان هنوز ترمیم نشده‌اند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: برخی شهرستان‌ها در ترمیم سیل‌بندها عملکرد خوبی نداشته‌اند و ترمیم سیل‌بندها را هنوز تمام نکرده‌اند.

کیامرث حاجی‌زاده با اشاره به اینکه اعتباراتی به فرمانداری‌ها برای ترمیم سیل‌بندها داده شده بیان کرد:تاکنون فرمانداران گتوند و رامهرمز سیل‌بند شهرستان‌های خود را به طور کامل ترمیم کرده‌اند.

وی افزود: اگر فرمانداران دیگر شهرستان‌ها اقدامات لازم برای سیل‌بندها را انجام ندهند اعتبارات ویژه ترمیم سیل‌بندهای آنها به دیگر شهرستان‌ها واگذار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با تاکید بر امر پیشگیری و انجام اقدامات لازم در این خصوص توضیح داد: براساس قانون سازمان مدیریت بحران کشور پنج درصد اعتبارات عمرانی و تملک دارایی دستگاه های اجرایی مربوط به مدیریت بحران است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۳ سالن مدیریت بحران در خوزستان احداث شده است که کاربری برخی از آنها تغییر کرده بود البته این سالن‌ها مجدد به مدیریت بحران بازگشتند اما ضرورت دارد که دوباره تجهیز شوند.

حاجی زاده با اشاره به تشکیل اداره مدیریت بحران در فرمانداری‌های خوزستان براساس قانون جدید مدیریت بحران گفت: تاکنون ۲۷ نفر برای این ادارات معرفی شده‌ و روند قانونی آن در حال طی شدن است.

وی با اشاره به وضعیت پرداخت خسارت سیل به کشاورزان خوزستان نیز بیان کرد: در زمینه پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده در سیل اخیر، همکاری خوبی انجام شده است. باید در خصوص استمهال وام‌ها نیز به ویژه در مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شده، همکاری شود.

وی با اشاره به پلمب چاه‌های غیرمجاز آب کشاورزی در خوزستان نیز گفت: این مساله فعلا نباید صورت گیرد چرا که نیازمند بررسی بیشتر و هماهنگی با فرمانداری ها است. پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند امسال، با تشکیل نشست در سازمان اب و برق خوزستان باید در این باره تصمیم نهایی گرفته شود.

حاجی زاده با اشاره به پیشگیری و انجام اقدامات لازم برای مقابله با ملخ در زمین های کشاورزی ادامه داد:سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتباری را مانند پارسال در اختیار سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قرار دهد و همه دستگاه‌ها و شرکت‌های استان مکلفند برای پیشگیری از ورود ملخ به استان و مقابله با آن اقدام کنند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین