کد خبر: ۶۳۵۸۶۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
چرا ارقام دقیق اموالتان را به‌عنوان مدعیان انقلابی‌گری و مبارزه با فساد منتشر نکرده‌اید

جوانان انقلابی؛ از منزل میلیاردی تا «بی‌غیرت» خواندن اکثر مردم؛ املاک نامزدهای انقلابی مجلس چقدر ارزش دارد؟

 یکی از نامزدهای انتخابات یازدهم مجلس که مدعی شده بود «اگر فردی پشتکار، مهارت و غیرت، داشته باشد می‌تواند در تهران ماهیانه ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، در غیر این صورت عیب از اوست» از توضیح دراین‌باره خودداری می‌کند و می‌گوید: مصاحبه نمی‌کنم؛ چراکه انعکاس مطالب شما بی‌طرفانه نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

چند روزی است که گروهی از نامزدهای جوان اصولگرا برای اثبات ساده زیستی، شفافیت و صداقت خود، فهرست اموالشان را تحت عنوان «چالش شفافیت» در توییتر منتشر کرده‌اند. پست‌هایی که با استقبال گروهی از کاربران منتشر شد، اما گروه دیگری از کاربران توییتر آن را دستمایه نقد یا شوخی قراردادند.

وحید یامین‌پور، مجری و برنامه‌ساز شبکه افق، علی خضریان، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، وحید اشتری، عضو سابق جنبش عدالت‌خواه، الهام اکبری، استاد دانشگاه تربیت مدرس، سید محمدرضا اصنافی، فعال رسانه‌ای اصولگرا، سید نظام‌الدین موسوی، مدیر پیشین خبرگزاری فارس و مدیر سابق روابط عمومی آستان قدس رضوی، سید یاسر جبرائیلی، فعال رسانه‌ای و معاون سابق پژوهشی خبرگزاری فارس از جمله افرادی هستند که به این چالش پیوسته‌اند.

جوانان انقلابی؛ از منزل میلیاردی تا «بی‌غیرت» خواندن اکثر مردم؛ املاک نامزدهای انقلابی مجلس چقدر ارزش دارد؟

از بی‌غیرت خواندن مردم تا عدم پاسخگویی

در این میان سیاح که دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی دارد، اعلام کرده درآمد ماهیانه‌اش از همکاری با صداوسیما و مرکز پژوهش‌های مجلس ۱۶ میلیون تومان است. او در واکنش به انتقادهایی که درآمد او را فراتر از عرف خوانده بودند، نوشته بود: «کسی که پشتکار و مهارت و غیرت داشته باشد و در این تهران کمتر از ماهی ۱۰ تومان دربیاورد، عیب از خودش است». هرچند او کمی بعد این پست خود را پاک کرد و از موضعش عقب نشست اما توضیحی درباره اینکه چرا به‌عنوان یک نامزد انتخاباتی یا نماینده بالقوه چنین باوری دارد، نداد.

جوانان انقلابی؛ از منزل میلیاردی تا «بی‌غیرت» خواندن اکثر مردم؛ املاک نامزدهای انقلابی مجلس چقدر ارزش دارد؟

خبرنگار به سراغ او رفت و از او پرسید، چرا تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات مجلس گرفته است؟ سیاح اما حاضر به مصاحبه نشد و علت تصمیم خود را شخصی خواند.

وی از توضیح درباره این سخنش که «اگر فردی غیرت و پشتکار داشته باشد می‌تواند در تهران ماهیانه 10 میلیون تومان درآمد داشته باشد، در غیر این صورت او معیوب است» هم خودداری کرد و مدعی شد ایرنا بی‌طرف نیست.

املاک نامزدهای انقلابی مجلس چقدر ارزش دارد؟

یکی از سرفصل‌های فهرست، املاکی است که نامزدها مدعی شده‌اند تنها ملک آنهاست. یامین‌پور اعلام کرده مالک خانه‌ای ۱۱۶ متری در پل چهارم بلوار ابوذر است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد ارزش آن بین یک میلیارد و نیم تا یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان است. سید نظام‌الدین موسوی نیز اعلام کرده آپارتمانی 115متری در محدوده میدان انقلاب دارد که بر این اساس، حدود دو میلیارد تومان ارزش دارد.

محمدرضا اصنافی نیز مدعی شده خانه‌ای ۷۵ متری در محله حکیمیه تهران دارد که در گران‌ترین حالت، حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان و در ارزان‌ترین شکل حدود ۸۲۵میلیون است. الهام اکبری تنها نامزد زن اصولگراست که به این چالش پیوسته و با استناد به اظهارات خودش مبنی بر مالکیت خانه‌ای ۱۶۰ متری در خیابان کارگر شمالی، ارزش ملک او در بدترین حالت حدود ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان و در بهترین حالت حدود ۴میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان است. سید امیر سیاح، چهره جنجالی‌تر این لیست، بنا به ادعای خودش خانه‌ای ۱۳۳ متری در محدوده خیابان دولت دارد که در کمترین حالت حدود ۳میلیارد و ۷۹۰ میلیون و در بیشترین حالت ۵میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان ارزش دارد.

جوانان انقلابی؛ از منزل میلیاردی تا «بی‌غیرت» خواندن اکثر مردم؛ املاک نامزدهای انقلابی مجلس چقدر ارزش دارد؟

البته در این‌ بین فردی چون وحید اشتری اعلام کرده مستغلاتی ندارند و زمینی اطراف قزوین برای گرفتن وام بانکی صوری به او واگذار شده است؛ این خود موضوعی تعجب‌برانگیز است که چرا فردی که داعیه توان قانون‌گذاری دارد به دنبال دور زدن قوانین است؟! نکته جالب دیگر درباره اموال همسر این نامزدهاست که اغلب هدیه است.

این نوع شفاف‌سازی نمایندگان احتمالی مجلس یازدهم با واکنشهای مختلفی روبرو شده، از جمله برخی پرسیده‌اند، چرا با کلی‌گویی به چالش شفافیت پیوسته‌اید و ارقام دقیق اموالتان را به‌عنوان مدعیان مبارزه با فساد و علم‌داران شفافیت و انقلابی گری منتشر نکرده‌اید؟ در مقابل، برخی نمایندگان فعلی مجلس را خطاب قرار داده و خواستار شفافیت مالی آنها شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
1
48
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
1
34
این دیگه چه مدل تبلیغاته!!! چه دل خجسته ای دارن اینا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
0
29
به کاندیداهایتان بگویید داراییهای خود را اعلام کنند و به جریان مبارک شفاف سازی بپیوندند؛قیمت گذاری و تصمیم بعهده ملت است.در جریان هستید که بخاطر کاهش ارزش پول قیمت املاک و...اعداد بزرگی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
1
24
.... دارائیش 6 میلیون تومانه+پاترول قراضه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
3
16
چه بازی قشنگی . بابا دکتر رو چطوری بهت دادن خیلی ماهی
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
22
11
درود بر این روشنگری تو ای آفتاب.. ما منتظر بعدی ها هستیم. سپاس فرااوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
3
موضوع قبل از انتخاب شدن نیست اونهایی که بعد از نماینده شدن ثروت مند شدن اونها باید اموال خود و خانواده شونو اعلام کنند اونها هم قبل نماینده شدن مثل این جماعت جیب خالی نمایش میدادند
طناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
1
این مطلب طنزه :
بنده قالی باف هستم ! . دو میلیون و 120 هزار تومن توی حساب بانکیم دارم (البته داشتم اگه خالی نکرده باشن ! ) و یه پراید مدل 85 که موتورش نیاز به تعمیرداره ولی من 2 میلیون کم دارم برای تعمیرش ! (آخه خرجش 4 میلیون بیشتر میشه). کمک شما رو هم پذیرا هستم !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین