کد خبر: ۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
وزیر امور خارجه روسیه خبر داد:

احتمال تکرار تجربه کره شمالی در ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه روز پنجشنبه در همایش امنیت آسه آن در مانیل اعلام کرد که «انعطاف پذیری در بحران هسته‌ای کره شمالی ممکن است در مذاکرات با ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد». 

به گزارش ریانوستی، لاوروف در این همایش که در آن وزرای خارجه بیش از 20 کشور جهان از جمله کره شمالی حضور دارد گفت: بسیاری می‌گویند انعطافی را که شرکت کنندگان گروه شش جانبه میانجیان بین المللی حل مسئله هسته‌ای کره شمالی از خود نشان دادند می‌تواند نمونه‌ای برای حل مسئله هسته‌ای ایران باشد.

به گفته وی در همین راستا بود که از پیشنهاد گروه 1+5 که از طریق خاویر سولانا کمیسر عالی امور سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا به ایران ارائه شده، حمایت شد.

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود، اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران را «دشوار» نامید و گفت: از تهران دعوت می‌کنیم که کاملا به خواسته‌های قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل نماید. ما راه دیگری جز راه سیاسی- دیپلماسی برای حل این مسئله نمی‌بینیم.

لاوروف در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که «ایران تنها از طریق همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌تواند اعتماد را نسبت به برنامه هسته‌ای خود احیا کند» تصریح کرد که از این بابت همه کشورها نفع خواهند برد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که احتمال دارد «انعطاف پذیری در حین حل مسئله کره شمالی» در مذاکرات با ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین