کد خبر: ۶۳۵۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
"رژیم منحوس و منفور پلهوی مورد علاقه مردم ایران نبود"

ظریف: مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند/ فردا حماسه مردم ایران را خواهید دید

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مردم ایران شایسته احترام و تکریم هستند، تاکید کرد: هر کس در کنار آمریکا قهرمانان منطقه را تروریست بداند، آینده‌ای در منطقه نخواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمدجواد ظریف» عصر امروز در مراسم دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از دولت‌ها در کنار رژیم منحوس و منفوری بودند که مورد علاقه مردم ایران نبود و مردم ایران از آنها نفرت داشتند.

وی با بیان اینکه برداشت ناقص یا غلط از واقعیت‌های ایران باعث سیاست‌های بسیار خطرناکی شد که موجب به آشوب کشیده شدن ایران، منطقه و جهان شود، اظهار داشت: کسانی که ۴۱ سال است در آرزوی پایان جمهوری اسلامی هستند و بر اساس این فهم غلط، هر روز سیاست‌های غلط قبلی خود را ادامه داده و تکرار می‌کنند و هر روز به بهانه‌ای دل خود را به این خوش می‌کنند که روز موعود فرارسیده است. هرچه مردم ایران با حمایت، حضور و اعلام نگاه و نگرش‌شان این دیدگاه را رد می‌کنند، آنها بهانه‌ای برای پایدار ماندن بر نگرش و دیدگاه غلط خود ارائه می‌کنند.

ظریف: مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند/ فردا حماسه مردم ایران را خواهید دید

وزیر امور خارجه اضافه کرد: اگر مردم اعلام کنند که ما با شما مخالفیم و سیاست‌های شما را قبول نداریم، بهتر از حضور در مراسم بزرگداشت شهید والامقام سپهبد قاسم سلیمانی نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

واقعیات را به پایتخت‌هایتان منتقل کنید

ظریف با اشاره به مخالفت مردم منطقه با آمریکا تصریح کرد: اگر مردم منطقه می‌خواستند اعلام کنند که از سیاست آمریکا منزجر هستیم و قبول نمی‌کنیم که برای ما تروریست تعریف کنید، چون خود شما سردسته تروریست‌ها هستید، بهتر از حضور در مراسم بزرگداشت شهید والامقام سپهبد قاسم سلیمانی نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه از آمریکا توقع نداریم که این واقعیت‌ها را بفهمد، خاطرنشان کرد: از دوستان و کشورهایی که در ایران حضور دارند، توقع داریم واقعیت‌ها را به پایتخت‌هایشان منتقل کنند. کشورهای غربی بدانند با چه کشوری طرف هستند. با چه مردمی روبه‌رو هستند. بدانند کجا اشتباه کرده و چرا اشتباه کردند. بدانند با این مردم بدی کردند و می‌کنند.

مردم ایران حق‌شان را به هر شکل که شده می‌ستانند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مردم ایران شایسته احترام و تکریم هستند، ابراز داشت: این مردم حق‌شان را به هر شکل که شده می‌ستانند. بهتر است کشورها در مسیر درست تاریخ باشند و امت‌ها در کنار مردم ایران باشند نه در کنار کسانی که در برابر این مردم قد علم کردند.

ظریف با تاکید بر اینکه فردا یک بار دیگر حماسه مردم ایران را خواهید دید، بیان کرد: این حماسه هیچگاه به پای حماسه برای کسی نخواهد رسید که برخی او را بزرگترین دشمن خود می‌دانند. بدانید که مردم ایران طرفدار دشمن آمریکا هستند. آرزوهای غلط را کنار بگذارید. دعواها و بگو مگوهای خانگی ما را به حساب فاصله مردم نگذارید. فاصله مردم از نگرش شما در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی مشخص شد.

وی افزود: هر کس به این مردم احترام نگذارد، نسبت به قهرمانان مردم احترام نگذارد، به قهرمانان منطقه احترام نگذارد، هر کس در کنار آمریکا قهرمانان منطقه را تروریست بداند، آینده‌ای در منطقه نخواهد داشت. این واقعیتی است که مردم ایران ۴۱ سال است به دنیا نشان دادند و ۴۱ سال دیگر هم به دنیا نشان خواهند داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
0
اصلا .... پاسخ دادن دیگه نداری
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین