کد خبر: ۶۳۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲

ارتباط آسم با افزایش ریسک اختلال در تپش قلب

تحقیق جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آسم دائمی در مقایسه با افراد فاقد این بیماری، ۱.۵ برابر بیشتر با ریسک ابتلا به اختلال تپش قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی مواجه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

در این مطالعه داده‌های مربوط به ۶۶۱۵ نفر که به مدت حدود ۱۳ سال تحت نظر بودند بررسی شد. در زمان شروع مطالعه، هیچ یک از شرکت کنندگان مبتلا به بیماری قلبی نبودند.

محققان دانشگاه ویسکانسین آمریکا دریافتند ۱۵۰ نفر از شرکت کنندگان که مبتلا به بیماری آسم همیشگی بودند و نیاز به مصرف روزانه دارو برای کنترل مشکل شأن داشتند بیشتر با احتمال تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی مواجه بودند.

ارتباط آسم با افزایش ریسک اختلال در تپش قلب

التهاب فاکتور پرخطر در هر دو مشکل بیماری آسم و فیبریلاسیون دهلیزی است و محققان مشاهده کردند افراد مبتلا به بیماری دائمی آسم دارای بالاترین میزان التهاب بودند. اما تحقیق نشان می‌دهد چیزی بیشتر از یک التهاب ساده عامل ارتباط بین بیماری آسم و تپش نامنظم قلب است.

به گفته محققان، احتمالاً یک نوع التهاب خاص عامل بروز این رابطه است.

مطالعات قبلی انجام شده در کشورهای دیگر هم به وجود رابطه بین آسم و فیبریلاسیون دهلیزی پی برده اند. در یک مطالعه در نروژ بر روی ۵۴,۵۶۷ نفر مشخص شد ابتلاء به بیماری آسم با افزایش ۳۸ درصدی ریسک ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.

محققان تاکید دارند با وجود این ارتباط بین بیماری آسم و فیبریلاسیون دهلیزی، لازم است بیماران برای حفظ سلامت قلب شأن تغییراتی در سبک زندگی شأن انجام دهند نظیر ورزش کردن، حفظ وزن سالم و رژیم غذایی کم سدیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین