کد خبر: ۶۳۶۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۶

خاطره‌های تلخ و شیرین فوتبالیست زن ایرانی از المپیک لندن

بازیکن تیم فوتبال بانوان شهرداری بم کرمان می‌گوید صعود به دور دوم انتخابی المپیک لندن بهترین خاطره‌اش است.
آفتاب‌‌نیوز :

زهرا قنبری بازیکن تیم فوتبال شهرداری بم کرمان است که با ۱۸ گل یکی از برترین گلزنان لیگ محسوب می‌شود. قنبری که از ۱۲سالگی فوتبال را آغاز کرده، می‌گوید هیچ وقت به خداحافظی از فوتبال فکر نکرده است و تا زمانی که آمادگی داشته باشد، ادامه می‌دهد. این ورزشکار تلخ‌ترین و شیرین‌ترین خاطره خود را صعود تیم ملی فوتبال بانوان به مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک لندن می‌داند، مسابقاتی که ایران به دلیل قانون حجاب از سوی FIFA فرصت بازی در آن را از دست داد.

این بازیکن در مورد موضوعاتی چون کیفیت فصل جاری لیگ برتر، رقابت برای کسب هفتمین جام قهرمانی، شانس حضور در جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا و غیره صحبت کرده است.

خاطره‌های تلخ و شیرین فوتبالیست زن ایرانی از المپیک لندن

مشروح گفت‌وگوی زهرا قنبری را در ادامه می‌خوانید.

دل کندن از فوتبال سخت است

زهرا قنبری در مورد شروع فوتبال گفت: از ۱۲ سالگی فوتبال را شروع کردم و الان ۱۵ سال می‌شود که در این ورزش هستم. ابتدا فوتبال و فوتسال کار می‌کردم اما بعد از مصدومیتی که برایم پیش آمد از سال ۸۸ به طور جدی فوتبال را انتخاب کردم. به این فکر نکرده‌ام که چه زمانی خداحافظی کنم چون این تصمیم به شرایط فیزیکی و آمادگی‌ بازیکن بستگی دارد. رونالدو را می‌بینید که در ۳۵ سالگی بهترین بازی را ارائه می‌دهد و افت نمی‌کند، من هم چند سال دیگر هم می‌توانم کار کنم. دل کندن از فوتبال سخت است و هیچ وقت به این فکر نکرده‌ام که پایان بازیکنی‌ من کجاست اما تا زمانی که بدنم اجازه بدهد و توانایی داشته باشم، بازی می‌کنم.

خاطره‌ تلخ و شیرین فوتبال

او شیرین‌ترین و تلخ‌ترین خاطره خود را حضور در دوم دوم مسابقات انتخابی المپیک لندن عنوان کرد و گفت: به دور دوم مسابقات انتخابی راه پیدا کرده بودیم و شرایط خیلی خوبی داشتیم، حتی توانایی صعود به المپیک را هم داشتیم اما به دلیل حجاب به ما اجازه بازی نداند. این موضوع خیلی برایمان غم انگیز بود. تمام بازیکنان در همه پست‌ها فوق العاده بودند و اگر اجازه می‌دادند شانس صعود به المپیک را داشتیم که در نتیجه آن فوتبال‌مان الان شرایط بهتری داشت. البته همیشه گفته‌ام شاید قسمت و حکمتی داشته است.

کیفیت لیگ افت کرده است

قنبری در مورد کیفیت لیگ فوتبال بانوان گفت: تیم‌ها در سال گذشته رقابت نزدیک‌تر و بهتری با هم داشتند اما لیگ امسال از نظر کیفیت افت کرده است. ما اکنون صدرنشین هستیم که به دلیل تلاش، همفکری، شرایط تکنیکی و تاکتیکی که کارد فنی از ما می‌خواهد به دست آمده است. در هر بازی تلاش می‌کنیم تا چیزی که مد نظر کادر فنی است را اجرا کنیم و نتیجه را بگیریم. خوشبختانه تا الان هم با توجه به شرایطی که فراهم شده ضمن کسب امتیازات لازم با تفاضل گل در صدر جدول قرار گرفته‌ایم.

او در مورد رقابت با تیم وچان کردستان که با اختلاف سه امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد، بیان کرد: وچان پشت سر ما می‌آید و منتظر است که امتیازی را از دست بدهیم تا در بازی آخر(دیدار وچان کردستان و شهرداری بم در هفته پایانی لیگ برگزار می‌شود) بتواند قهرمانی را به دست بیاورد اما امسال تیم‌های سیرجان، سپاهان و ایلام که جز تیم‌های خوب هستند تا حدودی از رقابت برای قهرمانی دور ماندند، با این حال وچان برای قهرمانی دندان تیز کرده است. با اینکه سه امتیاز بالاتر هستیم اما ممکن است شرایطی پیش بیاید که همه چیز به بازی آخر کشیده شود. در پایان نیم فصل اول بازی خوبی با این تیم داشتیم و قطعا در نیم فصل دوم هم بازی خوبی خواهیم داشت. برای کسب دوباره قهرمانی تمرکز می‌کنیم و امیدوارم همه تیم ها سال آینده رقابت نزدیک‌تر و بهتری با هم داشته باشند.

لیگ برتر جای کسب تجربه نیست

قنبری مشکلات مربوط به داوری را یکی از چالش‌های لیگ دانست و گفت: برخی از داوران اصلا در سطح لیگ برتر نیستند. به آنها حق می‌دهم و شاید به کلاس‌های متفاوتی نیاز دارند تا سطح خود را بالاببرند اما وقتی اسم بازی‌هایمان لیگ برتر است پس باید از داوران خوب استفاده شود. در چند بازی داوران سطح پایینی داشتیم که عملکردشان در تفاضل گل‌ تیم ما تاثیرگذار بود. امیدارم در آینده داورانی که به دنبال کسب تجربه هستند را به لیگ برتر نیاورند چون این لیگ جای کسب تجربه نیست. در لیگ برتر باید داورانی را به کار گرفت که تجربه و آمادگی لازم را دارند.

او به این قانون که هر تیم می‌تواند در یک بازی شرکت نکند، انتقاد و بیان کرد: این قانون خوبی نیست و تیم‌ها مقابل ما بازی نمی‌کنند. اگر در نیم فصل اول با وچان مساوی می‌شدیم کار به تفاضل گل می‌کشید و احتمال دارد در بازی آخر همین شرایط به وجود بیاید. عدم حضور تیم‌ها باعث می‌شود که از نظر تفاضل گل پایین‌تر باشیم. هرچند باید مشکل مالی تیم‌ها را در نظر بگیریم اما نیاز است که حرفه‌ای‌تر به فوتبال نگاه کنیم و این قانون را برداریم.

دنبال قهرمانی و حضور در جام باشگاه‌های آسیا هستیم

قنبری در پاسخ به این سوال که هر سال قهرمان می‌شوید و آیا این موضوع برایتان باز هم جذاب است؟ گفت: مثل آب خوردن قهرمان نمی‌شویم چون سایر تیم‌ها حتی تیم‌های انتهای جدول مقابل شهرداری بم با انگیزه خاصی بازی می‌کنند. علاوه بر این تیم‌های بالای جدول با ما رقابت دارند. چند سالی که است که با سایر بازیکنان کنار هم کار می‌کنیم و آمادگی لازم را داریم که همین روی کیفیت بازی‌مان تاثیرگذاشته است. قهرمانی در هر سال برایمان جذابیت خاصی دارد چون رقابت‌ها نزدیک‌تر و در نتیجه کسب قهرمانی سخت‌تر می‌شود. از آنجایی که امسال جام باشگاه‌های زنان آسیا مطرح شده است، همه تیم‌ها تلاش می‌کنند تا قهرمان شوند و به این مسابقات بروند در نتیجه قهرمانی امسال هم شکل دیگری دارد. امیدوارم قهرمان شویم و در آسیا نماینده خوبی برای فوتبالمان باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین