کد خبر: ۶۳۶۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

رئیس پارلمان عربی: ابتکارعمل‌های کشورهای عربی برای گفت‌وگو با ایران تاکنون بی‌نتیجه بوده

روابط میان کشورهای عربی و ایران پرتنش است و بی اعتمادی بر آن حاکم است. ابتکارعمل‌هایی از سوی کشورهای عربی برای انجام گفت‌وگو و کاهش تنش و تعامل با حسن همجواری با ایران مطرح بود اما هیچ یک موفق نبوده و به نظر می رسد که ایران بر اجرای سیاست های خود علیه کشورهای عربی پافشاری دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پارلمان عربی گفت که ابتکارعمل‌هایی از سوی کشورهایی عربی برای برقراری گفت‌وگو با ایران مطرح شده اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش التغییر، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی در سخنانی به روابط ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خصوصا در مرحله اخیر پرداخت.

مشعل بن فهم السلمی مدعی شد: روابط میان کشورهای عربی و ایران پرتنش است و بی اعتمادی بر آن حاکم است. ابتکارعمل‌هایی از سوی کشورهای عربی برای انجام گفت‌وگو و کاهش تنش و تعامل با حسن همجواری با ایران مطرح بود اما هیچ یک موفق نبوده و به نظر می رسد که ایران بر اجرای سیاست های خود علیه کشورهای عربی پافشاری دارد.

رئیس عربستانی پارلمان عربی همچنین با متهم کردن ایران به "حمایت از شبه نظامیان در کشورهای عربی و دادن سلاح به آنها" گفت: نقش ایران در عراق، لبنان، سوریه و یمن منفی است.

این سخنان درحالی است که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و مقامات کشورمان از جمله محمد جواد ظریف بارها خواهان امضای معاهده عدم تعرض با همسایگان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین