کد خبر: ۶۳۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

محمد بنا: فضای باز و اروپایی "آکادمی المپیک" مناسب کشتی‌گیران نیست

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه فضای آکادمی ملی المپیک باز و اروپایی است، گفت: این فضا مناسب کشتی‌گیران نیست و به همین دلیل موافق برگزاری اردوهای تیم ملی در باشگاه انقلاب نیستم.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد بنا در گفتگو با ایسنا، درباره انتخاب فرنگی‌کاران اعزامی ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: برخی‌ها تفکرشان این بود که هر کشتی‌گیری که در جام تختی قهرمان شود حتما باید به رقابت‌های قهرمانی آسیا اعزام شود، در حالیکه ما اصلا چنین حرفی نزده بودیم اما با این حال ۹۰ درصد تیم را از نفرات نخست جام تختی انتخاب کردیم و تنها در سنگین وزن بنا بر دلایلی ترجیح دادیم میرزازاده را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم.

محمد بنا: فضای باز و اروپایی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: یوسفی واقعا کشتی‌گیر بسیار خوب و آینده‌داری است اما برای رسیدن به رده بزرگسالان نیاز به کار بیشتری دارد که کمی زمان می‌برد. او در حالت سرپا خیلی خوب کار می‌کند اما در حالت خاک ضعف دارد. در صحبتی هم که با رسول جزینی داشتم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یوسفی باید حداقل ۳ تا ۴ ماه کار کند و تحت نظر باشد تا ایراداتش برطرف شود. با آنالیزی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در رقابت‌های قهرمانی آسیا کشتی‌گیران ازبک، قرقیز و قزاق در حالت خاک خیلی خوب کار می‌کنند و همین موضوع می تواند موقعیت یوسفی را در هنگام مبارزه به خطر بیندازد. ما در این وزن دنبال دو جوان بودیم که به آسیایی اعزام کنیم، یکی یوسفی و دیگری میرزازاده، که در نهایت از آنجا که میرزازاده هم در حالت خاک و هم در حالت سرپا خوب کار می‌کرد، او را انتخاب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه کادر فنی تیم ملی قطعا بر روی یوسفی حتی برای المپیک نظر خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قاسمی منجزی، یوسفی و میرزازاده سه کشتی‌گیر مد نظر کادر فنی در راه المپیک هستند و هر سه به مسابقات مختلف اعزام می‌شوند تا در نهایت هر کدام که بهتر باشد انتخاب شود. آغاز فعالیت یوسفی در رده بزرگسالان با حضور در جام وهبی امره خواهد بود و طی این مدت بر روی نقاط ضعف او کار خواهد شد. یوسفی هنوز می‌تواند در رده جوانان کشتی بگیرد، او در حال حاضر بهترین نفر تیم جوانان در سنگین وزن است و یکی از شانس‌های اصلی برای حضور در مسابقات جوانان جهان خواهد بود، بنابراین با توجه به همه این مسائل چنین تصمیمی اتخاذ شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه کسب قهرمانی در رقابت های آسیایی می‌تواند تاثیر خوبی بر روحیه تیم در راه المپیک داشته باشد، گفت: ما در رقابت‌های آسیایی در اوزان سبک کار دشواری داریم اما در سنگین وزن شانس بیشتری خواهیم داشت.

بنا در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره چرایی برگزار نشدن اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی در آکادمی ملی المپیک بر خلاف تیم ملی کشتی آزاد، گفت: یکی ۲ مرتبه تجربه حضور در آکادمی ملی المپیک را داشتم و به این نتیجه رسیدم که این مکان برای برگزاری اردوهای کشتی مناسب نیست. فضای آکادمی المپیک فضایی باز و به قول معروف اروپایی است و مناسب فضای تمرینی کشتی‌گیران نیست. من اعتقادی به حضور کشتی‌گیران در چنین فضاهایی ندارم. کشتی‌گیر اگر موفقیت می‌خواهد باید چند ماه سختی بکشد تا موفق شود. خانه کشتی بهترین مکان برای آماده سازی تیم ملی است و نیازی به برگزاری اردو در آکادمی نمی‌بینم.

وی درباره فضای تکراری برگزاری اردوها در خانه کشتی و اینکه برخی معتقدند این موضوع ممکن است باعث لطمه به روحیه ورزشکاران شود، خاطرنشان کرد: خانه کشتی سال‌ها محل برگزاری تمرینات تیم ملی بوده و بهترین نتایج هم از آن بیرون آمده است. با چنین نظری موافق نیستم و کشتی گیری که می‌خواهد پشت بزرگان دنیا را به تشک بچسباند باید سختی بکشد و فقط به فکر تمرین باشد. در ضمن من ۳۶ کشتی‌گیر را به اردو دعوت کرده‌ام و وجود ۲ تشک در آکادمی برای تمرینات کافی نیست.

بنا درباره غیبت بهروز حضرتی‌پور و رسول جزینی دو مربی تیم ملی در اعزام به رقابت‌های آسیایی نیز گفت: این دو در تهران می‌مانند تا اردوی تیم ملی از ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند را برگزار کنند. غیر از دو مربی سازنده، دو مربی جوان در رقابت های آسیایی کنار من هستند و من در این رقابتها می‌خواهم یک نظاره‌گر خوب برای ساخت مربی باشم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف به نظر می‌رسد قصد دارید توجه بیشتری به بحث پرورش مربی در کشتی فرنگی داشته باشید، خاطرنشان کرد: در این سال ها مربیانی نیز کنار من بودند که بعد از آن رفتند و سرمربی آذربایجان شدند. نه اینکه صرفا من آن‌ها را پرورش داده باشم، بلکه مهم دیده شدن است که ویترین تیم ملی بزرگسالان بهترین جا برای دیده شدن یک مربی خواهد بود. من همواره تلاش زیادی برای کمک به ساخت مربی داشته ام. البته مربیان جوان ما همگی تحصیلکرده و با دانش هستند اما نیاز به دیده شدن دارند و من هر کاری از دستم بربیاید برای آن‌ها انجام خواهم داد.

وی در پایان درباره معرفی سرپرست جدید برای تیم های ملی از سوی فدراسیون کشتی و اینکه آیا با این اوصاف حسام‌الدین جعفری سرپرست تیم ملی خواهد بود یا خیر، گفت: قطعا او سرپرست تیم ملی است و همیشه کنار ما بوده و خواهد بود. فدراسیون کشتی از آقای کریمی به عنوان سرپرست کل در چارت سازمانی خود استفاده می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین