کد خبر: ۶۳۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

تجهیزات آمریکایی از «عین الاسد» به سوریه انتقال یافت

شبکه خبری المیادین گزارش داد که نظامیان تروریست آمریکایی تجهیزاتی از عراق وارد سوریه کردند.
تجهیزات آمریکایی از «عین الاسد» به سوریه انتقال یافت
آفتاب‌‌نیوز :

این شبکه به نقل از اطلاعاتی که به دستش رسیده، خبر داد که کامیون‌های آمریکایی، حامل مواد ساختمانی بودند و از چهار روز پیش تا کنون، از عراق وارد سوریه می‌شوند.

بنا بر این گزارش، این کامیون‌ها به صورت گروهی از پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع در استان الانبار در غرب عراق، وارد سوریه شدند.

آمریکا اخیرا پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عین الاسد، تجهیزات زیادی وارد این پایگاه کرده است.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بعدظهر امروز از درگیری ساکنان روستاهای «خربه عمو» و «حامو» واقع در شرق شهر قامشلی در استان حسکه (شمال شرق سوریه) خبر داد.

سانا گزارش داد که ساکنان این روستاها در نزدیکی ایست‌وبازرسی متعلق به ارتش سوریه در این منطقه تجمع کرده بودند.

ارتش سوریه اجازه نداد که خودروهای زرهی آمریکایی از این ایست‌وبازرسی عبور کنند و ساکنان این روستا به همراه ساکنان روستای «بویر البوعاصی» به سمت این خودروها سنگ پرتاب کردند و پرچم آمریکا را به زیر کشیدند.

نظامیان آمریکایی نیز به سمت این افراد تیراندازی کردند که در پی آن، یک نفر از ساکنان خربه عمو کشته و یک نفر از ساکنان روستای حامو نیز زخمی شد.

در واکنش به این تجاوز، ساکنان این مناطق، به شدت به چهارخوروی زرهی آمریکا آسیب زدند و این خودروها را از کار انداختند.

در پاسخ به این اقدام مردم سوریه، جنگنده‌های آمریکایی نیز سه بار روستای خربه عمو را هدف حملات خود قرار دادند، ولی ساکنان روستا با سلاح سبک، با نظامیان آمریکا درگیر شدند و آنان را متواری کردند.

این در حالی است که ساکنان مناطق شرق و شمال شرق سوریه، به حضور نظامیان آمریکایی اعتراض دارند؛ نظامیانی که هدفی جز سرقت نفت و منابع سوریه ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین