کد خبر: ۶۳۶۳۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

آثار تاریخی گوا، مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگ‌های متفاوت!

بنا‌های تاریخی گوا که فرهنگ و هنر پرتغالی را از سال‌های استعمار به یادگار دارند، هر یک سرشار از زیبایی‌های فراوان و منحصر به فرد هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

اغلب منطقه گوا در هند را به سواحل رویایی و بی نظیرش می‌شناسند و به همین خاطر هم هست که تور گوا همیشه مورد استقبال گردشگران است، اما این منطقه بهشتی و زیبا، بیش از این‌ها را در خود جای داده است. بنا‌های تاریخی آن که فرهنگ و هنر پرتغالی را از سال‌های استعمار به یادگار دارند، هر یک سرشار از زیبایی‌های فراوان و منحصر به فرد هستند. در این مقاله، شما را با آثار تاریخی و کمتر شناخته شده در کشورمان از این منطقه شگفت انگیز در هندوستان آشنا خواهیم کرد.

در این مطلب شگفتی‌هایی را معرفی خواهیم کرد که ممکن است شما را هم برای خرید بلیط هواپیما گوا و سفر به این منطقه خاطره انگیز وسوسه کند!

آثار تاریخی گوا، مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگ‌های متفاوت!

کلیسای سانتا مونیکا چطور ساخته شد؟

از میان بنا‌های تاریخی منطقه گوا، می‌توان از این بنا‌های زیبا به کلیسای سانتا مونیکا اشاره کرد. این بنا بیش از ۴۵۰ سال قدمت دارد و نمادی از ترکیب هنر پرتغالی و زیبایی‌های هنر هند در گوا به شمار می‌رود. از این نظر، کلیسای سانتا مونیکا دیالوگ مشترکی میان فرهنگ دو کشور به حساب می‌آید. مدیر موزه هنر‌های مسیحی که مدت‌ها درمورد این کلیسا به تحقیق پرداخته، از پایان بازسازی‌های آن و بازگشایی دوباره این بنا از اوایل فروردین ماه خبر داد.

این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار بود که مقامات بلندپایه نیز از پروژه مرمت این بنا و موزه هنر‌های مسیحی و هدف متعالی آن در ارزیابی تاریخ مشترکی که گذشته مشترک گوا و پرتغال را پوشش می‌دهد، استقبال کردند. یکی از نکات قابل تامل در خصوص این کلیسا این است که هنر به کار رفته در آن، دقیقا مشابه نسخه‌های اروپایی نیست؛ بلکه هنر اسلامی و هندی در شکل گیری آن تاثیر به سزایی داشته است. گفته می‌شود بیشتر اروپایی‌هایی که در بازسازی این کلیسا نقش داشتند، از پرتغال آمده بودند تا در ترمیم صلیب و محراب‌های این کلیسا کمک کنند.

مسئولین در مورد تاریخ این کلیسا چنین روایت می‌کنند: ساخت این بنای زیبا و تاریخی در سال ۱۵۲۵ میلادی آغاز شد، اما ساخت صومعه این مجموعه بعدتر و بین سال‌های ۱۵۴۰ تا ۱۵۶۰ انجام شد. با ساخته شدن صومعه، آن را نیز صومعه سانتا مونیکا نامیدند و در آن به آموزش راهبه‌ها مشغول بودند. گفته می‌شود که در این صومعه نظام بسیار سختگیرانه‌ای وجود داشته است و راهبه‌ها به کلی دور از مردم زندگی می‌کردند. کلیسا بخشی از این صومعه به شمار می‌آمد و درنتیجه، راهبه‌ها می‌توانستند در این محل جمع شوند.

قلعه آگوادا از بنا‌های تاریخی و زیبای گوا

با فاصله‌ای ۱۵ کیلومتری از ایستگاه اتوبوی پانجیم و ۴۹ کیلومتر دورتر از ایستگاه قطار مارگا، قلعه‌ای سر برافراشته که برای جلوگیری از ورود کشتی‌ها به رودخانه مانداوی ساخته شده است تا از شهر گوا در برابر حمله بیگانگان محافظت کند. قلعه آگودا یکی از مناطق تاریخی و توریستی گوا به حساب می‌آید که با زیبایی‌های فوق العاده اش باید حتما آن را در صدر لیست جا‌های دیدنی در گوا قرار دهید. گفتنی است، این قلعه را سال ۱۶۱۲ میلادی و در زمان حکمرانی پرتغالی‌ها در ساحل جنوبی کاندولیم ساخته اند. دلیل نام گذاری این قلعه هم این است که، چون مردم از این نحل به آب تازه و تمیز دسترسی داشتند، آن را آگودا نامیده اند که به معنی آب است. قلب این قلعه به وسیله ۲۰۰ توپ جنگی و یک خندق خشک عمیق محافظی می‌شد.

گوا قلعه‌های زیادی دارد که تنها به قلعه آگوادا خلاصه نمی‌شود. از این جمله، می‌توان به قلعه ریس موگوس اشاره کرد که در سال ۱۵۵۱ ساخته شد در سال ۱۷۰۷ میلادی نیز از نو ساخته شد. این قلعه نقش مهمی در محافظت از گوا در جنگ‌های سال ۱۷۳۹ ایفا کرده است. گفته می‌شود که این قلعه در ابتدا تنها یک پاسگاه کوچک بود که در اواخر ۱۴۰۰ میلادی ساخته شد و صد سال بعد تخریب گشت. زمانی که پرتغالی‌ها به این منطقه آمدند، در ابتدا از آن به عنوان سرپناه استفاده می‌کردند، اما کمی بعد متوجه اهمیت استراتژیک این منطقه شدند و از آن برای دفع دشمنانشان استفاده کردند. قلعه چاپورا نیز از دیگر استحکامات این منطقه به شمار می‌رود که از جنس سنگ‌های لاتریتی سرخ ساخته شده و از آن جا که از همه طرف در ارتفاع قرار دارد، به سختی می‌توان به آن راه یافت. این قلعه عظیم توسط پادشاه بیجاپور، عادل شاه ساخته شده است و به همین دلیل نام آن را چاپورا گذاشته اند که به معنای شهر شاه است. این قلعه عظیم بدون شک یکی از برترین جاذبه‌های گوا به شمار می‌آید. گفته می‌شود که این قلعه یک بار ویران شده و در سال ۱۶۱۷ میلادی دوباره بنا شده است.

تالار مذهبی منگشی، ساده، زیبا و چشمگیر!

تالار مذهبی منگشی، در روستایی به همین نام ساخته شده است. این تالار یکی از بزرگترین، زیباترین و محبوب‌ترین ساختمان‌های مذهبی در تمام گوا به شمار می‌آید. اسطوره‌ها می‌گویند که شیوا بعد از اینکه همه چیز را از دست داد به گوا آمد و به منگشی تبدیل شد. در این منطقه، بنا‌های مذهبی و تاریخی، فراوان پیدا می‌شود. از این جمله، می‌توان به کلیسای جامع اشاره کرد که به عنوان قدیمی‌ترین و مشهورترین بنای مذهبی گوا نیز شناخته می‌شود. گفته می‌شود که یکی از فرماندهان جنگی، در سال ۱۵۱۰ میلادی پس از به قدرت رسیدن در این منطقه، حکمرانی گوا را به دست گرفت. ساخت بنای این کلیسا از سال ۱۵۶۲ آغاز شد و در سال ۱۶۱۹ به پایان رسید.

آثار تاریخی گوا، مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگ‌های متفاوت!

همانطور که ذکر کردیم، در این منطقه جاذبه‌های تاریخی و بنا‌های زیبای بسیاری وجود دارد که در کنار لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی و سواحل بی نظیر گوا، حتما باید به آن‌ها سر زد. برای اقامت در این منطقه شگفت انگیز و زیبا که در فاصله‌ای مناسب از کشورمان قرار گرفته، پیشنهاد ما استفاده از خدمات رزرو هتل گوا است که توسط مجموعه‌های گردشگری معتبر و باسابقه ارائه می‌شود.

منبع: eligasht.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین