کد خبر: ۶۳۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

قطعی برق در ۴ روستای استان زنجان

 مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: به دلیل بارش سنگین برف و مسدود بودن راه‌ها، برق ۴ روستا قطع است.
آفتاب‌‌نیوز :

رویا قزلباش با اشاره به سرما و برودت هوای استان در هفته جاری، اظهار کرد: در حال حاضر فقط برق ۴ روستای استان شامل روستاهای آق‌بلاغ و جزمیق در غرب استان و در شرق روستاهای مرصع و سنقر قطع است.

این مسئول ادامه داد: وصل نشدن شبکه برق این روستاها به دلیل باز نبودن راه‌های مواصلاتی به این روستاها است و به محض اینکه راه‌های مواصلاتی به این روستاها بازگشایی شود، شبکه برق متصل می‌شود.

قطعی برق در ۴ روستای استان زنجان

وی افزود: عمده دلیل قطعی شبکه‌های برق در مناطق روستایی شامل ریزش برف، کوه و یا برخورد ماشین با تیرهای چراغ برق در مسیرهای مواصلاتی است.

قزلباش تصریح کرد: در سطح استان ۱۴ هزار و ۱۱۸ کیلومتر شبکه توزیع برق گسترده است و تعداد پست‌های برق موجود ۱۹ هزار و ۸۲۱ دستگاه با ظرفیت ۱۵۰۰ مگا ولت آمپر است و در کل استان زنجان ۴۴۵ هزار و ۶۷۴ مشترک برق وجود دارد که تمام ۵ تعرفه را ساپورت می‌کنند و از کل ۹۱۴ روستای استان ۸۹۳ روستا بهره‌مند از انرژی برق هستند.

مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی استان زنجان، با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف به مشترکان پرمصرف، خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در کشور امروز یکی از مهم‌ترین ضروریات است و استفاده از منابع انرژی در کشور رویه نامناسبی داشته که ادامه این روند هزینه‌های هنگفتی را در راه توسعه کشور ایجاد کرده و ضرورت تدوین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در دو بخش عرضه و تقاضای انرژی را دوچندان می‌کند؛ چراکه بهینه‌سازی انرژی یک صنعت پرسود و کم‌هزینه برای اقتصاد ملی است و ترویج آن اشتغال‌زایی گسترده‌ای را به دنبال دارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین