کد خبر: ۶۳۶۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

شایع ترین سرطان در جمعیت زنان کشور

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به تشریح وضعیت شیوع و بروز سرطان پستان در جمعیت زنان کشور پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا میرزایی، گفت: ۱۲.۵ درصد از کل سرطان‌ها و ۲۷ درصد از سرطان‌ها در بین زنان ایرانی مربوط به سرطان پستان است و به عبارتی، شایع‌ترین سرطان در بین زنان، سرطان پستان است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: سرطان پستان زنانی را مبتلا می‌کند که بیشتر در سنین فعال و آماده به کار هستند و سن سرطان پستان در کشور کاهش یافته است که بیماران، خانواده‌های آنها و جامعه با مشکلاتی روبرو می‌شوند و این بیماری از نظر اجتماعی و اقتصادی برای کشور اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی یادآور شد: تمام جنبه‌های سرطان پستان از جمله روش‌های پیشگیری، تشخیصی، درمانی و توانبخشی و مسائل تغذیه‌ای، روانی و ژنتیک در پانزدهمین کنگره بین المللی سرطان پستان بررسی می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشور و نیاز به درمان آنها، باید با حداقل امکانات حداکثر خدمات را به آنها ارائه دهیم.

وی افزود: سرطان پستان در بین مردان بسیار نادر است و یک درصد از موارد ابتلاء به سرطان پستان مربوط به مردان است اما نوع درمان این بیماری در مردان تفاوتی با زنان ندارد و نتیجه طول عمر آنها نیز تفاوت چندانی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین