کد خبر: ۶۳۶۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

ورود گرگ‌های گرسنه به شهر زنجان

رئیس نظارت بر امور حیات وحش محیط ‌زیست استان زنجان با اشاره به مشاهده گرگ در سطح شهر زنجان گفت: عدم مدیریت پسماند شهری دلیل وجود گرگ در شهر زنجان است.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس نظارت بر امور حیات وحش محیط ‌زیست استان زنجان با اشاره به مشاهده گرگ در سطح شهر زنجان گفت: عدم مدیریت پسماند شهری دلیل وجود گرگ در شهر زنجان است.

پرویز رستمی با اشاره به مشاهده گرگ در سطح شهر زنجان، اظهار کرد: از اولین بارش برف در استان ما شاهد ورود گرگ ها در سطح شهر زنجان هستیم.

رئیس نظارت بر امور حیات وحش محیط ‌زیست استان زنجان، با بیان اینکه اکیپ‌های حیاط وحش در استان فعال است، ابراز کرد: بین یک تا سه اکیپ هر شب در سطح شهر زنجان در حال گشت زنی هستند.

رستمی، با بیان اینکه گرگ‌ها از سمت دانشگاه علوم پایه وارد سطح شهر و شهرک آزادگان می‌شود، تصریح کرد: دلیل وجود گرگ در سطح شهر در دسترس بودن غذا برای گرگ در بین زباله‌های شهری است.

این مسئول در زنجان، با بیان اینکه با شهرداری‌ها برای مدیریت پسماند هماهنگی‌هایی شده است، عنوان کرد: در محل‌هایی که زباله در دسترس گرگ نیست گرگ کمتر دیده‌ شده است.

رستمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پایه پنج اکیپ حفاظت در داخل دانشگاه برای حفاظت از دانشجویان فعال کرده است، افزود: دانشگاه علوم پایه اقدامات تأمینی را برای دانشجویان انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای جانوران گیاه‌خوار علوفه در سطح مراتع و دشت‌ها پخش می‌شود، افزود: بیش از 500 بسته علوفه در سطح مراتع و دشت‌ها در استان پخش‌شده و امروز 100 بسته علوفه برای طارم ارسال می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش محیط‌ زیست استان زنجان در توصیه‌ای به همشهریان اعلام کرد: اگر پسماندهای شهری مدیریت شود، گرگ کمتر در سطح شهر دیده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین