کد خبر: ۶۳۶۴۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

تکذیب ادعای صادرات هرگونه گوشت قرمز از آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادعای صادرات هرگونه گوشت قرمز را از استان آذربایجان شرقی تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حبیب شریفیان با بیان اینکه هم‌اکنون برخی از افرادی که منفعت‌شان در نوسان قیمت است، به این شایعات دامن می زنند، گفت: معتقدیم انتشار اخبار نادرست و شایعه‌سازی در این خصوص بر التهاب بازار گوشت همانند گذشته دامن می‌زند؛ لذا بر اساس اطلاعات موجود صادرات گوشت قرمز و دام زنده از اساس کذب بوده و مجوزی در این خصوص صادر نشده است.

وی با بیان اینکه با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری که وجود دارد برای به تعادل رسیدن قیمت دام زنده برنامه ریزی برای آغاز خرید حمایتی دام انجام خواهد گرفت، افزود: در چند روز گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم جهت خرید حمایتی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام آغاز شده است که این امر می‌تواند تا حدودی به تعدیل قیمت کمک کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه انتشار برخی خبرها در خصوص صادرات، جنبه روانی تاثیرگذاری بر جامعه دارند، ادامه داد: جنگ امروز نیز جنگ روانی است که به همین سبب اطلاع رسانی صحیح و به موقع در این مورد حائز اهمیت است.

شریفیان با بیان اینکه تلاش مجموعه همکاران در سطح سازمان و وزارت متبوع بر این بوده تا قیمت تمام شده گوشت قرمز منطقی شود، خاطرنشان کرد: این روند باید به نحوی باشد که انگیزه دامداران برای ادامه تولید تقویت شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به میزان تولید لازم است در مقاطعی دام توسط خریدهای حمایتی از بازار خارج و در سردخانه‌ها نگهداری شود و در زمان‌های مورد نیاز این گوشت‌ها به بازار عرضه شود تا از میزان وابستگی به واردات کاسته شود.

وی افزود: همواره دست‌هایی پشت ماجرای نوسان قیمت گوشت در بازار وجود دارد، دلالانی که طی فرایند خرید از دامدار و عرضه بازار حضور دارند و کم هم نیستند، دام را به قیمت پایین از دامدار خریداری و با قیمت گزاف به دست مردم می رسانند و لذا در پی آن هستیم تا با حذف واسطه‌ها و اصلاح این سیستم نسبت به منطقی شدن قیمت گوشت برای تولید کننده و مصرف کننده اقدامات لازم را به عمل آوریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین