کد خبر: ۶۳۶۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

دلایل حزب کارگزاران برای شرکت در انتخابات

در آستانه انتخابات مجلس یازدهم، حزب کارگزاران سازندگی ایران طی بیانیه‌ای دلایل خود برای شرکت در این انتخابات را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

سرانجام پس از دو جلسه فوق‏‌العاده‌‏ی شورای مرکزی و دو نشست فشرده‌‏ی کمیته سیاسی برای بررسی تصمیم «شورای‏‌عالی سیاست‏‌گذاری انتخاباتی اصلاح‏‌طلبان» و ساعت‏‌ها بحث و گفت‌‏وگوی شفاف میان موافقان و مخالفان، حزب «کارگزاران سازندگی ایران» تصمیم گرفت همچون دیگر شهرهای کشور (که امکان فهرست دادن وجود دارد) در شهر تهران هم «در حد مقدورات» فهرست انتخاباتی دهد.

دلایل حزب کارگزاران برای شرکت در انتخابات

صادرکنندگان این بیانیه علی رغم انتقاد از وضعیت موجود اعلام کردند:

1- ما «به خاطر ایران» رأی می‌‏دهیم

2- ما «به نام دموکراسی» رأی می‌‏دهیم

3 ما «به رسم اصلاحات» رأی می‏‌دهیم

صادرکنندگان این بیانیه همچنین با اشاره به اهداف خود از شرکت از انتخابات خاطرنشان کردند: با وجود انتظاری که از «شورای‏‌عالی سیاست‏‌گذاری انتخاباتی اصلاح‏‌طلبان» در «حفظ وحدت تشکیلاتی» اصلاح‏‌طلبان و انجام تنها ماموریت این شورا در «راهبری مبارزه انتخاباتی» داشتیم، برای برافراشته نگه داشتن پرچم اصلاح‌‏طلبی در هر حوزه انتخابیه که بتوانیم نامزد اصلاح‏‌طلب معرفی کنیم از جمله شهر تهران فهرست می‌‏دهیم تا از راه‏‌های قانونی بتوانیم:

*«نظام انتخاباتی» کشور را اصلاح کنیم و آن را بر «نظام حزبی» منطبق سازیم و از آنجا که شورای نگهبان صراحتا مسئولیت رقابت و مشارکت در انتخابات را از دوش خویش برداشته است، در تعامل با همه‌‏ی حاکمیت چاره‏‌ای برای این دو بحران بیابیم و قانون انتخابات را اصلاح کنیم.

*با تقویت «نظارت» و «شفافیت» در قانون‌گذاری مانع از آن شویم که در انتخابات مجالس آینده، ده‌ها نماینده وقت مجلس به دلایل مبهم رد صلاحیت شوند.

*با نظارت درست بر دولت، شجاعت در تصمیم‏‌گیری را در آن تقویت کنیم و از زمین‌‏گیر شدن دولت در شرایط تحریم‌‏های سخت خارجی جلوگیری کنیم و دولت را وادار به تحرک و ابتکار عمل کنیم.

* با انجام «اصلاحات ساختاری» در اقتصاد ایران در کنار توجه به «عدالت مدنی» مانع از تصمیم‏‌گیری‏‌های نادرست مانند «قانون تثبیت دستوری قیمت‏‌ها» در مجلس هفتم یا «شوک درمانی» در افزایش قیمت بنزین شویم.

* راه را بر مشارکت زنان و جوانان در انتقال قدرت و مسئولیت بگشاییم و راهبرد رهبری برای «گام دوم انقلاب» و انتقال قدرت به نسل جوان را مانند اصول‌گرایان محدود به جوانان یک جناح سیاسی نکنیم.

* با حمایت از چرخه کار‏آفرینی و سرمایه ملی در شرایط تحریم از تعمیق فقر و شکاف طبقاتی جلوگیری کنیم و طبقه متوسط را از نابودی دور سازیم و از تداوم و تعمیق شکاف فقیر و غنی و افزایش جمعیت طبقه محروم با توسعه همه‏‌جانبه، پایدار و متوازن همه کشور جلوگیری کنیم و با حفظ سلامت اداری کشور از حقوق مالکیت حمایت کنیم.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است:

کارگزاران سازندگی ایران به عنوان حزبی با سابقه‌‏ی نزدیک به ربع قرن فعالیت همچنان تنها راه اصلاحات را توسعه همه‌‏جانبه می‌‏داند و به پیروی از راهی که آیت‏الله هاشمی رفسنجانی گشود توسعه و سازندگی ایران را مقدمه‏ی اقامه همه ارزش‏‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دینی می‏داند. ما در کنگره ملی سال 1397 از ضرورت حل بحران «کارآمدی» به عنوان باطن همه بحرا‏ن‌‏های دیگر گفتیم و اکنون به «پارلمانی کارآمد» می‌‏اندیشیم. ما در پی احیای تکنوکراسی و فن‏سالاری و تخصص‏‌گرایی به جای رقابت‌‏های صرفا جناحی هستیم.

همچنین در بخش دیگر این بیانیه آمده است:

ما «کارگزاران سازندگی ایران» به همه هواداران و شهروندان این «برنامه‏‌ی اصلاح‏‌طلبانه» تعهد می‌‏دهیم به زودی طرح‏‌های کارشناسی و قانونی خود برای پیگیری این «اهداف میان‏ مدت» و «برنامه‌‏ 10 ماده‌‏ای» را اعلام کنیم و از همه اعضای فراکسیون محتمل «کارگزاران سازندگی ایران» در مجلس یازدهم برای انجام این برنامه‏‌ها و گزارش دقیق پیشرفت آنها به موکلان خویش، تعهد تشکیلاتی بگیریم و آن را منظماً در نشریه حزب (روزنامه سازندگی) اعلام کنیم.

کارگزاران سازندگی ایران چه پیروز شود، چه شکست بخورد، این انتخابات را نه پایان که آغاز راه می‏‌داند.

راه عبور از «ناامیدی» در جامعه، اعتراض به «انحصار‏طلبی» در سیاست و احیای «کارآمدی» در اقتصاد و همه‏ حکومت بخصوص مجلس است... نه با «انفعال»، که با «مشارکت» و «رقابت» و «مسئولیت‌‏پذیری» در هر سطحی که حاکمیت مجال دهد و ملت رای دهد. اما ما هرگز جا نمی‌‏زنیم. ما اصلاح‏‌طلبیم و اصلاح‌‏طلب می‌‏مانیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین