کد خبر: ۶۳۶۴۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
چهار روز پس از بارش سنگین برف در گیلان

بارش برف در گیلان ۲۷ برابر میانگین کشوری+عکس

سه روز از بارش ۷۰ سانتیمتری تا یک و نیم متری برف در استان گیلان گذشته و با این وجود هنوز برق مناطقی در شهر رشت، مرکز استان گیلان قطع است. لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، آستانه، فومن، رودسر، لنگرود از شهرستانهایی هستند که بیشترین تاثیر را از برف سنگین گرفته‌اند و زندگی در آن طاقت فرسا شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته یکی از شهروندان در مناطق برف گرفته گیلان، برق و آب بسیاری از بخشها و روستاها در گیلان وصل نشده و مردم با آب کردن برف روزگار می‌گذرانند. در این میان برخی فروشندگان از این وضعیت سوء استفاده کرده و برخی کالاها را به سه برابر قیمت در مناطق گرفتار در برف سنگین به فروش می‌رسانند.

فرحناز سعیدی، یکی از شهروندان لاهیجان گفته در حال گذراندن روزهای سخت هستند؛ هم اینک برق و آب در این منطقه وصل شده اما هنوز شرایط پایدار نیست چرا که آب گل آلود و سیاه و فشار آب کم است؛ او همچنان برف برای مصرف آب می کند و مغازه ها در محله زندگی این شهروند همچنان بسته هستند.

بارش برف در گیلان ۲۷ برابر میانگین کشوری+عکس

یکی دیگر از شهروندان ساکن در رودسر نیز گفته برق در این منطقه نیز قطع است؛ تردد ها بسیار کم و مغازه ها بسته هستند.

بر طبق آخرین گزارش مدیریت بحران گیلان ۳۵ درصد راه‌های روستایی بازگشایی شده و وعده داده اند این درصد را تا پایان روز به ۵۵ درصد برسانند. علاوه بر آن دوسوم روستاهای استان همچنان فاقد برق هستند و همین عامل سبب شده آبرسانی مناطق درگیر با برف با مشکلات عدیده مواجه شود.

امدادرسانی به مناطق درگیر برف با بالگرد در گیلان

استاندار گیلان از امدادرسانی به مناطق درگیر برف از طریق بالگرد خبر داد و گفت: همه بخش ها در تلاش برای برقراری وضعیت عادی در استان هستند.

ارسلان زارع در تازه ترین اظهار نظر تصریح کرد: وزیر نیرو بیان کرد که بارش برف چهار روز اخیر در گیلان ۲۷ برابر میانگین کشوری بوده که ۸۵ درصد خطوط انتقال برق استان را تحت تاثیر قرار داده است.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه برق بیش از ۲۵۰ هزار مشترک بر اثر بارش برف قطع شده بود، تصریح کرد: هم اکنون برق بخشی از مناطق وصل شده و تنها ۶۰ هزار مشترک فاقد برق هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان وقت وقت امروز این رقم به ۱۰ هزار کاهش یابد.

وی گفت: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته معابر همه روستاها تا یکشنبه شب باز شود.

تاکید استاندار گیلان بر تخصیص بودجه برای رفع مشکلات شبکه توزیع برق گیلان

استاندار گیلان خواستار تخصیص بودجه برای رفع مشکلات شبکه توزیع برق استان، فرسودگی تجهیزات و نیز تقویت زیرساخت های این بخش شد.

ارسلان زارع اظهار کرد: با تلاش‌های مستمر در حوزه برق، تعداد مشترکان دارای برق نسبت به روز گذشته افزایش قابل توجهی داشته و امیدواریم تا عصر امروز از شمار مشترکان فاقد برق، کاسته شود.

استاندار گیلان عمده دلیل قطعی آب در بسیاری از نواحی به ویژه مناطق روستایی را قطع برق عنوان و اضافه کرد: اقدامات لازم جهت رفع مشکل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۳۳ درصد از شبکه برق گیلان عمر بیش از ۳۰ سال دارد، تصریح کرد: به این سبب با وقوع هر اتفاق طبیعی، قطعی برق و در پی آن مشکلات دیگری همچون قطعی آب و ارتباطات در گیلان بوجود می آید.

وی با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است، گفت: نیازمند تجهیزات مورد نیاز در استان برای مدیریت حوادث طبیعی هستیم.

وی با بیان اینکه دمای استان در برخی مناطق با کاهش ۲۵ درجه ی هوا مواجه بوده، افزود: در دو روز اخیر رکورد مصرف گاز استان با ۲۹ میلیون متر مکعب، ثبت شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه امروز افکار عمومی در استان نسبت به فرسودگی تجهیزات و ملزومات حوزه برق آگاهی دارند، خاطرنشان کرد: بارش برف در نقاط مختلف گیلان از عصر یکشنبه تا صبح دوشنبه گذشته، دو و نیم برابر از میزان بارش متوسط سالانه کشور نیز بیشتر بوده است.

تخصیص اعتبارات به هلال احمر گیلان در راستای تقویت انبارهای امدادی

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبارات لازم به جمعیت هلال احمر در راستای تقویت انبار های امدادی و خدمات امداد و نجات صورت خواهد گرفت.

محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان گفت: طی گزارش هواشناسی با بارش هایی بیش از آنچه که پیش بینی می شد، مواجه شدیم.

وی ضمن قدردانی از اعلام به موقع هواشناسی مرکز گیلان به همه دستگاه‌های اجرایی استان افزود: دستگاه ها نیز برآن اساس تلاش کردند تا برای این رخداد نسبت به پیش بینی هواشناسی، آمادگی داشته باشند.

مسدود بودن راه ارتباطی 25 روستای صومعه سرا

فرماندار صومعه سرا گفت: راه ۲۵ روستا مسدود و برق ۳۰ روستا در شهرستان صومعه سرا به دلیل بارش شدید برف قطع است.

سید جلال سید محمدی با بیان اینکه هم اکنون راه ۲۵ روستا مسدود و برق ۳۰ روستا در شهرستان صومعه سرا قطع است اظهار کرد: طی دو روز گذشته راه بیش از ۳۵ روستا، برق و آب بیش از ۵۰ روستا در این شهرستان وصل و بازگشایی شد.

وی افزود: تا پایان امروز برق این روستاها وصل می شود و با توجه به بسیج همه امکانات و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در کنار دستگاه های دولتی تا ظهر فردا راه ۲۵ روستا نیز بازگشایی خواهد شد.

سید محمدی با بیان اینکه بارش شدید برف خسارت زیادی به زیرساخت های صنعتی، تولیدی، کشاورزی، مرغداری ها، راه و شبکه های آب و برق شهرستان صومعه سرا وارد کرده یادآورشد: میزان خسارت وارده شده در اسرع وقت بعد از کارشناسی از سوی کارشناسان به مراجع مربوط اعلام خواهد شد.

۱۷ روستا در شهرستان شفت قطعی برق دارند

فرماندار شفت گفت: ۱۷ منطقه روستایی شهرستان شفت بالغ بر ۱۶۸۵خانوار دچار قطعی برق هستند.

سید محسن موسوی ادامه داد: مشکل اصلی در این شهرستان مربوط به راه های ارتباطی و قطع شبکه برق رسانی بوده و در بخش آب شرب و جریان گاز مشکلی رخ نداده است.

فرماندار شفت در پایان با تاکید بر اینکه مرگ یک شهروند شفتی در اثر برف روبی شایعه بوده است، افزود: تنها ۱۵نفر در سطح شهرستان دچار مصدومیت شده اند که با کمک نیروهای امدادی رفع شده است.

۴۰ درصد مناطق بخش مرکزی شهر رودسر برق ندارند

فرماندار رودسر گفت: ۴۰ درصد مناطق بخش مرکزی شهر رودسر برق ندارند؛ روستای اشکورات هم فاقد برق هستند و علاو ه بر این راه های اصلی و فرعی اشکور هنوز مسدود است و اکیپ راهداری در حال تلاش برای بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

حسین اسماعیل پور با اشاره به اینکه قطعی گاز نداشتند، افزود: مشکل قطع آب نداریم، اما آب شرب روستاهای بخش مرکزی که از چاه آب و با پمپ آب تامین می شوند، به دلیل نبود برق با مشکل قطع آب نیز مواجه هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در رودسر گزارشی مبنی بر گرانفروشی مایحتاج عمومی داشته اید؟ بیان کرد: تاکنون به دلیل قطع برق اغلب فروشگاه ها و مغازه هایی که کرکره برقی داشتند، تعطیل بودند و به همین دلیل گزارش گرانفروشی نداریم و در صورت بروز هم برخورد قانونی می شود.

برف در گیلان جمعیت برگ خواران شمشاد را کم می کند

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان یکی از مزایای بارش برف را از بین رفتن لارو آفت شب پره شمشاد دانست و یادآور شد: بارش برف در جلگه موجب می شود سال آینده از جمعیت برگ خواران و آفات و حشرات کاسته شود.

محمدرضا عبدالهی با بیان اینکه بارش برف سنگین در جلگه به برخی از درختان آسیب وارد کرده است، گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از میزان خسارت به جنگل های طبیعی و دست کاشت وجود ندارد، زیرا عمده محورهای فرعی به واسطه حجم برف مسدود است.

وی بارش برف در نخستین روز را بسیار سنگین و مرطوب دانست و افزود: وزن برف موجب خم شدن درختان شده بود که با افزایش ارتفاع برف ریشه کن شدن و کم شکن شدن برخی از درختان به ویژه درختان بیمار را رقم زد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان ادامه داد: جهت جلوگیری از سرقت درختان دست کاشت همچون صنوبر و کاج پرسنل منابع طبیعی استان در هر شهرستان سریعا اقدام به جمع آوری درختان افتاده و شکسته شده کردند.

رفع گرفتاری چوپان و ۵۰۰ گوسفندش در برف

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: غذای گوسفندان گرفتار در برف آستانه تامین شد.

حمید سلیمانی با اشاره به خبری که در فضای مجازی در خصوص گرفتاری چوپان و ۵۰۰گوسفندش در برف این شهرستان منتشر شده بود، گفت: اقدامات لازم برای تامین غذای این گوسفندان انجام شد و از تلفات آنان جلوگیری شد.

وی افزود: کمک رسانی های لازم به این چوپان که با دو همراهش در روستای امشل آستانه اشرفیه حدود ۴۸ساعت به همراه ۵۰۰راس گوسفند در معرض آسیب قرار گرفته بودند، انجام شده است.

سلیمانی ادامه داد: در ابتدا کنستانتره و جو برای برطرف کردن گرسنگی گوسفندان فرستاده شد و چون چوپانان آبشخور نداشتند، نتوانستند استفاده کنند به همین دلیل مجددا برای تامین غذای این دام ها کاه و کلش تهیه کردیم.

سه نفر از مفقودان ریزش بهمن در رشته رود رودبار پیدا شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: سه نفر از مفقودان ریزش بهمن در رشته رود رودبار توسط امدادگران از طریق امدادهوایی این جمعیت پیدا شدند.

مهدی ولی پور با اشاره به ادامه کمک رسانی های جمعیت هلال احمر بیان کرد: یک خانم، زنده پیدا و به بیمارستان منتقل شد و متاسفانه یک مادر و فرزند در زیر آوار جان باختند.

پیش از این سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام بالگرد اورژانس برای انتقال افرادی که در محدوده رشته رود استان گیلان در برف گرفتار بودند، خبر داده بود.

مجتبی خالدی به علت حجم سنگین بارش برف که باعث سقوط بهمن در رشته رود (حوالی رودبار) شد تعدادی از ساکنان گرفتار شدند که به محض اطلاع اورژانس از این خبر، بالگرد اورژانس هوایی رشت برای نجات اهالی روستا به این مناطق اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای اورژانس موفق به نجات جان ۲ نفر شدند، افزود: بالگرد اورژانس هوایی گیلان در ساعت ۱۲ امروز از فرودگاه سردارجنگل رشت به جهت نجات مصدومان احتمالی به منطقه رشته رود رودبار اعزام شدند.

پایداری شبکه های برق گیلان به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی نیاز دارد

عظیم بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای پایداری شبکه های برق مورد نیاز است، گفت: چهار خط ۲۳۰ کیلوولت و یک خط ۴۰۰ کیلوولت نیز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده است.

وی گفت: پست های برق لاهیجان، لنگرود، رودسر، چمخاله، املش، رحیم آباد، سیاهکل و صومعه سرای دو به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده اند.

بلبل آبادی در خصوص علت قطعی برق بیان کرد: بارش شدید برف و ایجاد پدیده گالوپینگ، همچنین برخورد خطوط فشار ضعیف با خطوط فشار قوی و برخورد درختان مجاور دکل های برق با سیم های خطوط برق موجب از مدار خارج شدن خطوط و قطع برق مشترکین شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر از حدود یک میلیون و چهار صد هزار مشترک برق، برق حدود ۹۰ هزار مشترک قطع می باشد که در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد تا همه مشترکین از نعمت برق برخوردار شوند.

قطعی آب برخی مشترکان روستایی گیلان

محب علی رنجور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به ایسنا گفت: آب آشامیدنی ۴۴ هزار مشترک روستایی گیلان به علت بارش برف قطع است.

وی گفت: به علت قطع برق و نبود امکان حضور ماموران برای ترمیم سیم های برق به دلیل بسته بودن راه ها و خالی شدن مخازن آب ، تعداد قطعی آب مشترکان روستایی در گیلان از ۱۰ هزار به ۴۴ هزار مشترک افزایش یافت. این مشترکان ساکنان ۲۹۰ روستا گیلان به ویژه در شرق استان به ویژه در روستاهای مناطق لاهیجان، لنگرود، رودسر، املش، کلاچای و رشت هستند.

وصل آب آشامیدنی ۸۳ درصد مشترک گیلانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: آب آشامیدنی بیش از ۱۰ هزار مشترک شهری وصل شد.

محسن حسینی گفت: تاکنون آب آشامیدنی ۱۰ هزار مشترک از ۱۲ هزار مشترکی که بعلت بارش برف قطع شده بود وصل شد. اکیپ های امدادی در تلاشند تا آب آشامیدنی هزار و ۹۲۴ مشترک باقیمانده که بیشتر در شهرستان شرق گیلان نظیر لاهیجان و لنگرود و همچنین مناطقی از شهر رشت را هر چه سریعتر وصل کنند.

بازگشایی ۵۰ درصدی روستاهای گیلان تا پایان امروز

رئیس سازمان مدیریت بحران اولویت بازگشایی محورهای روستایی را با روستاهای بدون برق دانست و گفت: تا پایان امروز ۵۰ درصد بازگشایی خواهد شد.

اسماعیل نجار در گفت وگو با شبکه خبر، با اشاره به بارش بی سابقه برف در استان گیلان، اظهار کرد: برف امسال در گیلان نسبت به برف سال های ۸۳ و ۹۵ در وسعت و حجم بیشتر است.

وی افزود: میانگین بارش برف در گیلان بیش از ۹۰ سانتیمتر بوده است که کار برفروبی و عملیات بازگشایی محورها را دشوار می کند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بازگشایی کلیه محورهای مواصلاتی گیلان طی دیشب خبر داد و خاطرنشان کرد: از محورهای اصلی و شریانی استان رفع انسداد شده، اما تردد همچنان کند است.

محورهای فرعی گیلان تا فردا شب بازگشایی می شوند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محورهای فرعی گیلان تا فردا شب بازگشایی می شوند، گفت: برف روبی در محورهای روستایی نیز از صبح امروز آغاز شده تا بتوانیم حداقل راه ۲۰۰ روستای اصلی استان را که بار جمعیتی بالایی دارد تا فردا شب بازگشایی کنیم.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با شبکه خبر اظهار کرد: محورهای اصلی باز هستند و همکاران ما از شامگاه گذشته بازگشایی محورهای فرعی را نیز آغاز کرده اند، نقاطی که به تاسیسات زیربنایی متصل است در اولویت قرار دارند تا هر چه سریعتر آب و برق مشترکان وصل شود.

وی گفت: انشالله تا ۴ روز آینده راه مسدود در ارتفاعات و مناطق صعب العبور نداشته باشیم. مسیرهایی که زیرساخت های برق و آب قرار دارند در اولویت بازگشایی هستند و تا امشب انجام می گیرد.

بازگشایی ۳۵ درصدی معابر روستایی گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان از اعزام ۲۵۲ تیم راهداری جهت بازگشایی معابر روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از راه های روستایی بازگشایی شده است.

رضا اسلامی در گفت وگو با شبکه خبر با بیان اینکه از امروز عمق نفوذ اکیپ های راهداری استان و استان های همجوار را به طرف روستاها بردیم، تصریح کرد: به زودی راه های دسترسی به روستاها را برفروبی خواهیم کرد و در حال حاضر ۳۵ درصد از راه های روستایی بازگشایی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان ادامه داد: سعی می کنیم تا پایان امروز بازگشایی معابر روستایی را به ۵۵ درصد برسانیم.

لاهیجان بحران برق دارد؛ نه بحران برف

اسماعیل میرغضنفری، فرماندار لاهیجان با اشاره به قطع برق در ۱۲۵ روستای این شهرستان گفت: لاهیجان با بحران برق مواجه شده است؛ نه بحران برف و لذا در صورت برقراری برق عمده مشکلات شهرستان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد شهرستان لاهیجان به صورت موردی قطعی برق و آب دارند، تصریح کرد: به واسطه یخبندان صبح گاهی قطعی برق و آب اتفاق افتاده است.

میرغضنفری قطع برق را موجب افت فشار آب در مناطق نیازمند پمپاژ آب دانست و گفت: در حال حاضر ۱۲۵ روستای شهرستان لاهیجان فاقد برق هستند.

محور "رشت - قزوین" بازگشایی شد/ تردد به کندی در حال انجام است

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه محور "رشت به قزوین" بازگشایی شد، گفت: تردد در این محور به کندی در حال انجام است.

سردار ملکی با اشاره اینکه محور " آستارا به اردبیل" در محدوده گردنه حیران نیز بازگشایی شده و تردد خودرها در این محور در حال انجام است، ادامه داد: محور "اسالم به خلخال" و "پونل به خلخال" "سنگر به کوچصفهان" و "سنگر به سیاهکل" به علت شدت بارش‌های روزهای گذشته کماکان مسدود و تلاش جهت بازگشایی این محورها با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات ادامه دارد.

وسعت ۱۴ هزار کیلومترمربعی برف در گیلان

رضا اردکانیان، وزیر نیرو وسعت بارش برف در گیلان را ۱۴ هزار کیلومترمربع دانست و گفت: برف در گیلان ۲۷ برابر کشور بارید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۰ تیم برای رفع مشکل آب و برق در استان گیلان فعال هستند، تصریح کرد: ۱۵ درصد مشترکین شهری و ۳۰ درصد مشترکین روستایی آب ندارند.

نجات ۴ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات اسالم به خلخال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از نجات چهار کوهنورد مرد گرفتار در مسیر اسالم به خلخال خبر داد.

مهدی ولی پور گفت: چهار کوهنورد در ارتفاعات ییلاقی مسیر اسالم به خلخال که در یک کافه بین راهی از سه روز پیش گیر کرده بودند، نجات یافتند.

ولی پور با اشاره به اعزام بالگرد جمعیت هلال احمر استان گیلان، اظهار کرد: در روز گذشته از طریق اقوام افراد مذکور به جمعیت هلال احمر استان گزارشی مبنی بر گم شدن چهار کوهنورد داده شد که به جهت عدم امکان دسترسی زمینی به منطقه، بالگرد جمعیت هلال احمر استان گیلان برای نجات افراد به محل مذکور اعزام شد.

امدادرسانی هلال احمر در ۱۶۳ محور کوهستانی برف‌گیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی هلال احمر در ۱۶۳ محور کوهستانی برف‌گیر خبر داد.

مرتضی سلیمی از انتقال ۱۲۱ نفر به نقاط امن و ۳۲ نفر به مراکز درمانی در پی بارش برف خبر داد و افزود: ۷۱۳۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و ۸۴۹ خودرو نیز از برف رهاسازی شده است.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، بیش از ۵۰۰۰ تخته پتو، ۵۰۰۰ بسته بسته غذایی و... نیز در بین متأثران توزیع شده و امدادرسانی در استان‌های اردبیل و گیلان ادامه دارد.

تخریب بیش از ۷۰ درصدی ابنیه در موزه میراث روستایی گیلان

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اثر بارش برف بیش از ۷۰ درصد فضاهای جانبی مساکن موزه میراث روستایی شامل سقف طویله‌ها و تلمبارها تخریب شده است.

شهرود امیرانتخابی در خصوص وضعیت ابنیه تاریخی و فرهنگی گیلان در پی بارش برف، اظهار کرد: تاکنون گزارشی از تخریب ابنیه تاریخی در رودبار، آستانه اشرفیه، تالش، صومعه سرا، آستارا، ماسال، ماسوله در پی بارش برف گزارش نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در رودسر دو مورد تخریب گزارش شده که در داخل بافت ثبتی نبوده است، افزود: در شهرستان رضوانشهر بنای سردار مقتدر در ارتفاعات رینه حدود ۳۰ درصد تخریب شده است.

انتقال ۹۰ مادر باردار از مناطق صعب‌العبور گیلان به محل امن

وزیر بهداشت در پیامی ضمن تشکر از نیروهای بهداشت و درمان گیلان، اعلام کرد که پس از بارش برف در روزهای گذشته شش زن باردار با انتقال به محل امن، زایمان موفق داشتند.

ویزیت رایگان ۲۷۰۰ نفر طی دو روز گذشته در گیلان

مازیار محمدی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: طی دو روز اخیر ۲۷۰۰ نفر در گیلان ویزیت رایگان شدند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران بهداشتی، ۱۵۰ مادر باردار پرخطر از ارتفاعات به پایین دست امن منتقل شدند. همچنین ۱۸ مادر باردار نیز در دو روز اخیر به سلامتی زایمان کردند.

وی از ۶۴۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و افزود: طی ۴۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی، ۳۰۶ کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف معدوم شد. در این راستا، هشت متخلف به دادگاه معرفی شدند.

محمدی یادآور شد: ۸۶ مورد نمونه برداری میکروبی از شبکه های آب آشامیدنی، مدیریت سلامت ۱۱۰۰ واحد واکسن بخاطر قطعی برق و انتقال به مراکز شهرستان ها و ۶۶ مورد بازدید از تاسیسات آب آشامیدنی شهری و روستایی نیز صورت گرفته است.

افزایش دمای رشت طی امروز

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان رشت (مرکز گیلان) امروز (۲۴ بهمن ماه) کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و افزایش دما است و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۱۱ و ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: آسمان اردبیل امروز (۲۴ بهمن ماه) صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد در اواخر وقت افزایش و احتمال بارش برف با بیشترین و کمترین دمای ۱- و ۸- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی شنبه (۲۶ بهمن ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و یکشنبه (۲۷ بهمن ماه) سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود بطوری‌که در شمال غرب برف، غرب کشور برف و باران، سواحل غربی خزر باران، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی باران و برخی مناطق آن برف و باران و در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز مرکزی و غربی برف می‌بارد. دوشنبه (۲۸ بهمن ماه) علاوه بر مناطق ذکر شده بارش در دامنه‌های زاگرس نیزادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز تا شنبه (۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس نیز به ویژه درمناطق مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان امروز (۲۴ بهمن ماه) مواج است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین