کد خبر: ۶۳۶۴۵۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، ‌حداکثری و آزاد

واعظی: آمریکا بدون قید و شرط به دنبال مذاکره است/ ‌از مشکلات عبور کرده‌ایم

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و... به دنبال این بودند که به اهداف اقتصادی خود برسند و با تحریم، حکومت را سرنگون کنند، گفت: آن‌ها بدون قید و شرط به دنبال مذاکره هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به گزارشات ارائه شده فعالان اقتصادی استان، اظهار داشت: در مجموع با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، این استان توانسته بسیاری از مشکلات خود را در داخل استان حل کند و نگذارد بنگاه‌های اقتصادی استان تحت تأثیر شدید قرار گیرند.

وی در مورد شرایط تحریم توضیح داد و گفت: هر دولتی در هر شرایط خاصی تصمیماتی را می‌گیرد و تصمیم ارز 4200 تومانی هم در موقعیت خود، تصمیم متناسب با روز بود. پیش‌بینی ما در دولت اول این بود که سیاست‌های اقتصادی دولت شفاف و روشن بوده و به سمت تک نرخی برویم و دولت تصدی گری را کنار گذاشته و کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

واعظی: آمریکا بدون قید و شرط به دنبال مذاکره است/ ‌از مشکلات عبور کرده‌ایم

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه موقعی اقتصاد سالم خواهیم داشت که اقتصاد ما دولتی نباشد، تصریح کرد: باید بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد و دولت محل امید بخش خصوصی باشد. در مجموع دولت یازدهم در هدف گذاری تقویت روابط اقتصادی با همسایگان و بین الملل موفق عمل کرده و توانست با مذاکرات هسته‌ای برجام، زنجیرهای تحریم را از دست و پای اقتصاد باز کند. کاری ندارم فلان گروه سیاسی در مورد برجام چه فکر می‌کند ولی در آن دوران، شاخص‌های اقتصای و اشتغال و تورم نشان داد اقتصاد ما رشد داشته است. اما سؤال این است که دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم چه فرقی می‌تواند بکند؟ همه چیز یکسان است و حتی برخی از وزرا برای یکسان سازی سیاست‌ها جابه‌جا شدند لذا نهادهای ما و وزارتخانه‌های ما در شرایط عادی بهتر از این می‌توانست کار کند.

به نوشته خبرگزاری تسنیم، وی روی کار آمدن ترامپ را مورد اشاره قرار داد و افزود: ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی گفت که برجام را پاره می‌کنم و بعد از انتخاب، بر خروج از برجام و فشارهای اقتصادی پافشاری کرد. سال 97 سال سختی بود و مرتباً بازار ارز ما نوسان داشت اما با وجود اینکه تحریم‌های سال 98 به مراتب سخت‌تر از 97 بود ولی مردم، بخش خصوصی و دولت راه خود را پیدا کردند. آمار صادرات همین استان هم این موضوع را تأیید می‌کند که باید همدیگر را درک کنیم و در راستای رفع مشکلات کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل و... به دنبال این بودند که به اهداف اقتصادی خود برسند و با تحریم، حکومت را سرنگون کنند، افزود: آن‌ها بدون قید و شرط به دنبال مذاکره هستند اما با عبور از مشکلات، اکنون ما هستیم که برای مذاکره باید شرط بگذاریم چراکه این دوران سخت را عبور کردیم و دیگر تحریم و فشار اثرگذار نیست. در ماه‌های اخیر هم آنها به در و دیوار می‌زدند اما ما توجهی نمی‌کردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه کسی مثل شهید سلیمانی را همه قبول داشتند و علاقه به وی دولت و سپاه و... نداشت، تصریح کرد: دشمنان فکر می‌کردند روی دیگر خود را نشان دهند، این می‌تواند ضربه سختی به ایران وارد کند ولی با عنایت خدا، آن هم جواب عکس داد و اتحاد و انسجام ملت ایران به شدت افزایش یافت و قیام وحدت و انسجام در ایران و عراق و... به دنیا مخابره شد.

واعظی، با اشاره به اینکه تا اینجا از مشکلات عبور کرده‌ایم و بعد از این را با درک و فهم شرایط، مشکلات را در داخل حل خواهیم کرد، گفت: تجربه یک سال گذشته این بود که پیچیده‌ترین نیازمندی‌ها را به دلیل قطع امید از خارج ساختیم و در یک و نیم سال گذشته در بسیاری از بخش‌ها خودکفای رسیدیم.

وی تاکید کرد: نیت دولت و رئیس جمهور این بوده که ما و دولت در خدمت بخش خصوصی بوده و موانع را برداریم، آنچه که ما را برای رسیدن به شرایط عادی موفق می‌کند، دست به دست هم دادن و همراهی با یکدیگر است.

واعظی: اجازه نمی‌دهیم گرانی‌ها به مردم فشار آورد

به نوشته خبرگزاری ایرنا، محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در شورای اداری آذربایجان شرقی افزود: شاخص های اقتصادی کشور در سال ۹۸ در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم تا تکانه های سیاسی و فشارهای خارجی روی مرکزی مردم تاثیر نگذارد. تمام رسانه های خارجی و سرویس های تبلیغاتی استکبار که به نوعی با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند، علیه ما کار می‌کنند تا بین نظام و مردم، دولت ‌و رهبری و بین این جناح و آن جناح اختلاف و تفرقه بیندازند.

وی اضافه کرد: ‌سرویس های تبلیغاتی دشمنان یک لحظه هم برای رسیدن به اهداف تفرقه افکنانه خود ساکت نمی‌نشینند. آمریکا و دشمنان فکر می کردند با ایجاد نارضایتی و فشار اقتصادی با هدف فاصله انداختن بین مردم و مسئولان به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید، اما نه فقط جدایی پیش نیامد، بلکه مردم جواب آنها را به درستی دادند.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو در دوم اسفند و اهمیت ‌آن گفت: موضوع انتخابات در این برهه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ‌توطئه‌های اتاق فکر استکبار و صهیونیسم با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خنثی شد و بر این اساس با شرکت در انتخابات نیز توطئه ها بی اثر خواهند شد.

واعظی تاکید کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات موجب می‌شود تا اقدامات دشمنان کور بماند و آنها نتوانند با نظام جمهوری اسلامی ایران رو در رو شوند.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت کشور در عرصه های اقتصادی و صنعتی به رغم تحریم های دشمنان گفت: چیز ها و تجهیزاتی که لازم داشتیم در چرخه صنعتی و اقتصادی ایران تولید شد و معادلات آمریکا را به هم زد؛ حتی در اشتغال نیز افزایش داشتیم.

وی همچنین با اشاره به دیگر ناکامی های استکبار ‌گفت: ‌ترور شهیید حاج قاسم سلیمانی نیز برای آنها نتیجه عکس داد و خودشان منزوی شدند.

وی تاکید کرد: ‌مردم هم نشان دادند پای انقلاب و نظام ایستادنه اند و این آمریکا بود که به طرف انزوای سیاسی پیش رفت.

رییس دفتر رییس جمهوری یادآوری کرد: در خصوص معامله قرن نیز تبلیغاتی که راه انداخته بودند، بی ثمر ماند و حتی کشورهای عرب طرفدار آنها هم مجبور شدند این موضوع را محکوم کنند.

وی گفت: ‌همه مردم اعم از بخش خصوصی و دولتی و نهادهای امنیتی و نظامی، همه یکصدا و متحد آمدند و از دوران سخت عبور کردیم؛ اکنون دشمن از فشار آوردن ناامید شده و این انسجام و وحدت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در انتخابات دوم اسفند باید همه تلاش کنیم تا انتخاباتی پرشور برگزار شود، جمعه آینده انتخابات است و باید همه هم‌دل تلاش کنیم مشارکت مردمی بیش از پیش افزایش یابد.

واعظی اظهار کرد: ‌باید انتخابات سالم برگزار شود، زیرا رای مردم امانت است، ضمن اینکه شرکت گسترده مردم در انتخابات ضرورت دارد و با قهر کردن با صندوق به جایی نمی رسیم.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم، ‌حداکثری و آزاد ادامه داد: ‌مشارکت حداکثری مردم و آزاد انتخابات مورد نظر رهبری و رئیس جمهوری می باشد و به دنبال راهپیمایی سرافرازانه مردم در ٢٢ بهمن، آنان در انتخابات نیز حضور حداکثری خواهند داشت.شرکت مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن جایگاه ما را در جامعه بین الملل بسیار بهبود بخشید؛ شرکت مردم در انتخابات نیز موجب اقتدار نظام و رفع مشکلات اقتصادی می شود. امسال شاخص های اقتصادی ما بهبود یافته و قول می دهم شرایط ما در سال آینده به مراتب بهتر از امسال خواهد بود.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم بتوانیم کشور را بهتر از قبل بسازیم، اضافه کرد: فشار آمریکا خنثی شده و فضای خوبی در کشور حاکم است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان گفت: اقتصاد ایران ۸۰ میلیونی ایران در قالب سنتی رقابت با کشورهای دیگر نیست و باید به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم؛ خوشبختانه در آذربایجان شرقی و سایر مناطق کشور زیرساخت‌ها و شرکت های دانش بنیان خوبی به وجود آمده است. اکنون دیگر پول اولویت نیست و این فکر و اندیشه است که مزیت و ثروت به وجود می آورد و علوم دانش بنیان این ویژگی را دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین در خصوص پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی در خصوص معین شدن این استان در ارتباطات اقتصادی با اوراسیا گفت: این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

واعظی ادامه داد: موضوع پیوستن راه آهن ‌جدید تبریز به راه آهن بین المللی نیز مهم است، اما اولویت رسیدن راه آهن به ایستگاه خاوران تبریز است. تسهیلات بانکی کارآفرینان نیز دنبال و تامین برق برای بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی هم انجام می شود.

محمود واعظی، ریییس دفتر رییس جمهوری امروز پنجشنبه برای انجام سفر کاری یکروزه به تبریز سفر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
0
سلام. گرانی اصلا به مردم فشار نمیاره. شما روی مذاکره تمرکز کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
0
2
از قیمت های خودرو و مسکن و..... معلومه اصلا اثر نداشت
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
شما با چند برابر کردن قیمت ها عبور کردید ولی ما عبور نکردیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
2
فکر کنم شما از مشکلات عبور کرده اید ولی ماکه همچنان درگیر هزار جور مشکل هستیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
0
از برداشتن تبلیغ کاشت مو با ان تصویر بد متشکریم
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
1
در حال حاضر دچار عوارض مشکلات حل نشده عبور کرده هستیم مثل کاهش ارزش ریال و. ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
0
14
والا ما که عبور نکرده ایم
پدرمون دراومده از گرونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
11
آره از مشکل عبور کردیم من که به بدبختی رسیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
1
12
اصلا مگه مشکلی بود!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
6
يعني بالاخره تونستيم از "در اين مقطع حساس كنوني" عبور كنيم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
اینکه خیلی واضحه. منظورش خودشه که از مشکلات عبور کردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
4
مشکلات که داریم کوچیک هستند با یک فوت میشه بزنی کنار وازشون عبور کنی مشکل مسکن اشتغال گرونی وهزار مشکل دیگر که مشکل نیستن اینا معضل وتوهمی هست که ما داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
0
4
شاید منظورشون اینه که از خطر جستن...!!! زیاد سخت نگیرین..
خوش بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
از چاه در آمده ایم و فقط چاله های کوچک مانده آنهم به کمک هم این چاله چوله ها را پر می کنیم
و دوباره ارزانی می شود و خوشبخت می شویم و همه جا آروم میشود و مثل قدیم قدیم ها می شود چرا می خندی؟؟ تائید کن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین