کد خبر: ۶۳۶۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
سلیمانی خون‌بهای آرامش یک ملت بود

فرمانده سپاه خطاب به آمریکا و اسرائیل: دست از پا خطا کنید هر دویتان را می‌زنیم

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: دست از پا خطا کنید هر دویتان را می‌زنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی خون‌بهای آرامش یک ملت بود، گفت: وقتی سلیمانی وارد میدان جنگ با صهیونیست‌ها شد، فلسطینی ها با سنگ می جنگیدند، او کاری کرد که امروز غزه، کران باختری و شمال فلسطین میدان فوران آتش علیه صهیونیست‌هاست و اسرائیل را حبس کرده است.

سردار سرلشکر حسین سلامی عصر پنجشنبه در مراسم اربعین شهید حاج قاسم سلیمانی که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: چهل روز است رخسار زیبای سردار بزرگ و تکرار نشدنی جبهه مقاومت اسلامی سپهبد شهید سلیمانی و دیگر شهدای همراهشان را ندیده ایم، اما با رخسار معنوی و سیمای ملکوتی و حضور آسمانی. آنان در این چهل روز زندگی کردیم.

وی ادامه داد: امشب قاسم با زبان اسماعیل با ما سخن گفت. دستیابی به شخصیت این مجاهد بی نظیر برای ما امکان پذیر نیست. شهید سلیمانی قلبها را تسخیر و چشم ها را اشک آلود کرده است؛ جهان را با بعثت و برانگیختگی جدیدی روبرو ساخته است.

سردار سلامی گفت:‌ستایش و تکریم ابعاد عظیم این شخصیت بزرگ فقط با کلمات الهی قرآن امکان پذیر است. حاج قاسم محصول نماز شب بود. سلیمانی در مقابل دشمنان مانند کوه استوار بود و صلابت صخره ها را در مقابل دشمنان به نمایش می گذاشت. زره او پشت نداشت و هیچ وقت به دشمن پشت نمی کرد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد‬: خدا به او مقام محمود بخشید، او بارقه‌ای از جلوه محمود را در وجود خود جلوه گر ساخته بود.

سردار سلامی ادامه داد: او مصداق آیه "مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ" بود، قاسم در مقابل دشمن‌ها مانند کوه استوار بود، از امیر مومنان آموخته بود که اگر کوه‌ها بجنبند، نباید بجنبد و در مقابل دشمن گام هایش استوار بود و زره‌اش پشت نداشت و به دشمن پرپشت نمی کرد، اما برای مومنان، در مقابل پدر مادر و مردم جای جای دنیا رئوف،خاکی، خاضع و بال محبتش برای آنها باز بود.

وی با بیان اینکه خدا را دوست می داشت و خداوند او را دوست می‌داشت و در راه خدا جهاد می‌کرد، گفت: ۴۱ سال لباس جهاد را از تن به در نکرد. همیشه در هجرت بود و می‌دانست هجرت روح جهاد است؛ او احیاگر مکتب شهادت و جهاد بود. در زمانی که دشمنان می‌گفتند "از وین تا برلین از شرق تا غرب کاری می‌کنیم که همه جوانان شلوار جین و کفش‌های نایک بپوشند، بر پیشانی جوانان پیشانی‌بند جهاد و شهادت بست.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه حاج قاسم نه پشت میز و نه خانه نشین بود، گفت : بیابان‌ها او را بیشتر از خیابان‌ها می‌شناختند. هندوکش و دره پنجشیر و بامیان در افغانستان او را بهتر از افغانستانی ها می‌شناختند.

وی ادامه داد: هرجا مظلومی بود، قاسم و سپاهش آنجا بودند و می جنگیدند و سپر بلای امت بودند و مانند مالک اشتر همواره به خیمه دشمن نزدیک بود.

فرمانده کل سپاه گفت: تکه کلام قاسم این بود که «فدای شما بشوم»، این صرفاً یک کلمه نبود، بلکه حرف دل او بود تا برای مردم فدا شود. او تکیه گاه و دلنشین بود؛ او رخساره میدانی ولی‌فقیه بود و جز به اوامر رهبر عظیم الشأن‌مان به چیز دیگری نمی‌اندیشید.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه هر آنچه اجرا می‌کرد دقیقا همانی بود که رهبرمان فرموده بود، عنوان کرد: او دلداده حضرت فاطمه بود و برای خود عالمی داشت که ما را یارای شناخت دنیای روحانی او نیست.

وی گفت: در آخرین پیامک‌های دختر عزیزش به دختر من در نزدیکی‌های شهادت این بود که بابا ۲۰ روز است نیامده، دلم برای او تنگ شده دعا کنید، برگردد.

فرمانده سپاه با بیان اینکه قاسم سلیمانی خون‌بهای آرامش یک ملت بود، عنوان کرد: وقتی او وارد میدان جنگ با صهیونیست‌ها شد، فلسطینی ها با سنگ می جنگیدند، او کاری کرد که امروز غزه، کران باختری و شمال فلسطین میدان فوران آتش علیه صهیونیست‌ها است؛ به طوریکه دور خود دیوار کشیدند، حاج قاسم اسرائیل را حبس کرده بود.

سردار سلامی ادامه داد: او در میدان جنگ لبنان برابر صهیونیست‌ها مستقیما در میدان حضور داشت، زندگی در خطر، هنر او بود. او در مدیترانه ایستاد تا مسلمانان در خطر قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه او سیاست آمریکایی‌ها برای ایجاد خاور میانه جدید را به شکست کشاند، تاکید کرد: حاج قاسم آنقدر قدرت ساخت که اگر صهیونیست‌ها بیخ مرزشان کمی گوش شنوا داشته باشند، زبان ایرانی‌ها، حجازی‌ها، لبنانی‌ها و پاکستانی‌ها را خواهند شنید.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخنان یک مقام صهیونیست درباره اینکه با آمریکایی‌ها برای زدن ایرانی‌ها در سوریه و عراق تقسیم کار کرده‌ایم، گفت: به آنها می‌گوییم که اشتباه می کنید مثل همیشه، به شما می‌گوییم و این کلام با عمل همراه است دست از پا خطا کنید هر دوی شما را می زنیم.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: بارها به آنها گفته‌ایم روی آمریکا حساب نکنید، آنها یا دیر می‌رسند یا نمی‌رسند، اگر می‌خواهید حسابی اینگونه باز کنید حتما به دریا نگاه کنید چراکه آنجا نقطه نهایی سکونت شماست.

فرمانده کل سپاه گفت: به سهم خودم به‌عنوان یک سرباز کوچک فدایی ملت، قدم‌های شما را می‌بوسم آنجا که همه آمدید و حاج قاسم و یارانش را به خدا سپردید. دستیابی به شخصیت این مجاهد بی نظیر برای ما امکانپذیر نیست، سردار سلیمانی قلب ها را تسخیر و چشم ها را اشک آلود کرده و شهادت او جهان را با بعثت و برانگیختگی جدیدی روبرو کرده است.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: شما جهان را شگفت زده کردید و همه تصورات جهان را نسبت به خود تغییر دادید که البته این هنر ملت ایران است که همیشه جهان را غافلگیر می‌کند.

سرلشکر سلامی افزود: همانطور که شما در روز ۲۲ بهمن سیلی محکم تری به صورت استکبار زدید و زیر بیرق ولایت آمدید و از انقلاب تان دوباره دفاع کردید.

وی تاکید کرد: به خدا قسم که حضور شما در میدان میلیون‌ها بار از شلیک موشک‌های ما قوی‌تر است و باید بگویم که ما خاک کف پایتان هستیم و تا همیشه پیش مرگ تان هستیم. قطعاً ملت ایران روز ۲ اسفند سیلی محکم دیگری به استکبار می‌زنند و دوباره مفروضات استکبار را تغییر می‌دهند و پای صندوق‌های رای، موشک‌ها را به قلب آمریکا و رئیس جمهوری تروریست شلیک می‌کنند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: کسی که شهید می شود به آرزوی خود می‌رسد و آنکه شهید می‌دهد آرزویش را به خدا می دهد و این ایثار بزرگتری است.

وی ادامه داد: بر این اساس صمیمانه به پیشگاه خانواده مظلوم و نجیب و شکیبای سردار سلیمانی و سایر شهیدان همراه او تعظیم می کنم.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: هر وداع قاسم برای خانواده‌اش آخرین وداع به نظر می‌رسید و همیشه دلهره بازگشت وی را داشتند و این سخت ترین نوع زندگیست.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهیاردژکام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
0
0
این سپاه است که اسلام وانقلاب رانگه داشته است،افرین برحافظان وطن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین