کد خبر: ۶۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۴

حامد کرزای میهمان بوش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور افغانستان، روز یکشنبه برای انجام یک دیدار دو روزه، به آمریکا رفت. حامد کرزی که در راس یک هیات عالی رتبه عازم آمریکا شده، قرار است در کمپ دیوید، با جورج بوش همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، روابط این کشور و آمریکا، بازسازی افغانستان، همکاری‌های نظامی دو کشور، تلفات غیرنظامیان در جریان عملیات ناتو و نیروهای آمریکایی و مسائل منطقه‌ای، از موضوعات مهم در گفتگوهای رهبران افغانستان و آمریکا خواهد بود.

سفر حامد کرزی به آمریکا، در آستانه برگزاری نشست امنیتی افغانستان و پاکستان موسوم به جرگه امن، صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود مبارزه مشترک با تروریسم، از محورهای اصلی گفتگوی کرزی با جورج بوش باشد.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر از برگزاری چنین جرگه ای پشتیبانی کرده است.

دو ماه پیش رییس جمهور افغانستان در یک کنفرانس خبری پایان نا آرامی های کشورش را وابسته به برگزاری جرگه امن منطقه ای میان افغانستان و پاکستان دانست و از مقامات پاکستان خواست که در راستای برگزاری این جرگه، همکاری کنند.

طرح برگزاری جرگه امن منطقه ای، سال پیش در اجلاس سه جانبه سران کشورهای افغانستان، پاکستان و آمریکا در واشنگتن پیشنهاد و تایید شد.

افغانستان و پاکستان، از همپیمانان منطقه‌ای جورج بوش در جنوب آسیا هستند. 

بوش، در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (مهر 85)، در واشنگتن میزبان مشترک حامد کرزی و پرویز مشرف، رهبران افغانستان و پاکستان بود.

رئیس جمهور افغانستان، در حالی باردیگر به دیدار همتای آمریکایی و متحد بزرگ خود می رود که فعالیتهای شورشیان طالبان در کشورش، همانند سال گذشته بخشهای بزرگی از جنوب و شرق افغانستان را دستخوش نا آرامی کرده است.

شورشیان طالبان هم اکنون بیش از بیست شهروند کره جنوبی را در گروگان دارند درحالی که پیشتر دو تن از این گروگانها را کشته‌اند و تهدید کرده‌اند در صورتی که خواسته‌های آنان برآورده نشود، بقیه گروگانها را نیز خواهند کشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین