کد خبر: ۶۳۶۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۳
با رد معامله قرن

روسیه خواستار برگزاری نشست گروه چهار شد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با رد امکان اجرای طرح معامله قرن برای حل مساله فلسطین خواستار برگزاری نشست گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه در سطح نمایندگان ویژه شد.
آفتاب‌‌نیوز :

ماریا زاخارووا در مورد وضعیت خاورمیانه باتوجه به طرح معامله قرن، گفت: حل نشدن مساله فلسطین از عوامل کلیدی بی ثباتی منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: بدیهی است که معامله قرن که از سوی دولت آمریکا ارائه شده است نمی تواند پایه و اساس حل مساله فلسطین -اسراییل باشد زیرا که در آن اجزای کلیدی روند حل و فصل صلح آمیز مسائل خاورمیانه ثبت شده در قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و ابتکارات صلح عربی، مورد توجه قرار نگرفته است.

روسیه خواستار برگزاری نشست گروه چهار شد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) در حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است و مخالفت همه گروه های فلسطینیی‌ را به همراه داشته است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دستیابی به راه حل عادلانه و نهایی برای حل مسائل خاورمیانه نیاز به اقدامات هماهنگ جامعه جهانی دارد.

وی افزود: در این پیوند برقراری مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسراییل تحت نظارت بین المللی غیرقابل جایگزین است. معتقدیم که در این شرایط گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه شامل سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا که تنها ساز و کار پذیرفته شده از سوی شورای امنیت برای همراهی روند صلح خاورمیانه است، باید نقش میانجی موثر را ایفا کند.

زاخارووا گفت: در همین حال پیشنهاد می کنیم نشست گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه در سطح نمایندگان ویژه در آینده نزدیک برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین