کد خبر: ۶۳۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۰
مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مصوبه مجمع ابهام ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا سلیمانی مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام هرگونه ابهام در مصوبه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح تجمیع انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری دهم را رد کرد.

سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: طبق ماده 28 آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع تشخیص مصلحت نظام در موارد تعارض میان نظر شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی که منجر به اصلاح ماده یا مواد مورد اختلاف می‌شود، چنانچه اصلاحات یاد شده مستلزم انجام اصلاحاتی در ماده یا مواد دیگر باشد، مجمع این اصلاحات را در حد ضرورت اعمال خواهد کرد.

مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بر این اساس مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح تجمیع انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری دهم را به اتفاق آرا رد و نظر ثالثی را ارائه کرد بنابراین پرونده تجمیع انتخابات ریاست جمهوری دهم با مجلس هشتم با نظر منفی مجمع تشخیص مصلحت نظام بسته شد و این مصوبه هیچ ابهامی ندارد.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به جای تجمیع انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری دهم دو انتخابات شوراهای اسلامی پنجم و ریاست جمهوری یازدهم تجمیع و همزمان برگزار خواهند شد.

مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس با دوره دهم ریاست جمهوری به دلیل مغایرت با اصول 63 و 114 قانون اساسی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

براساس مصوبه مجلس 7 ماه به دوره نمایندگی در دور هفتم مجلس اضافه و 4 ماه از دوران ریاست جمهوری نهم کم می‌شد. طرح تجمیع انتخابات دوره هشتم مجلس با دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری پس از رد شدن توسط شورای نگهبان در کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز بررسی شده بود و این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان بر این طرح را وارد دانسته و کل طرح را حذف کرده بود اما به دلیل پافشاری نمایندگان بر این طرح،‌ مجلس وارد رای‌گیری شد که حذف طرح تجمیع انتخابات رای کافی به دست نیاورد و به این ترتیب مجلس بر نظر خود مبنی بر افزایش دوره نمایندگی مجلس و کاهش دوران ریاست جمهوری تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین