کد خبر: ۶۳۶۶۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴

تهران سردتر می‌شود؟/ اعلام استان‌های پربارش

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازنداران و گلستان کولاک برف رخ خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

امیر حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران وگلستان بارش باران همراه با وزش باد و برای ارتفاعات این استان‌ها کولاک برف پیش بینی می‌شود از این رو به هوطنان توصیه می‌شود که از سفر به استان‌های شمالی اجتناب کنند و در صورت لزوم ضمن تماس با اداره راه تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

او افزود: بنا بر نقشه‌های هواشناسی امروز برای استان‌های خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی کرده‌ایم ضمن آنکه بر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف همراه با وزش باد رخ خواهد داد.

تهران سردتر می‌شود؟/ اعلام استان‌های پربارش

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز برای نقاطی از شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد خواهیم داشت که به تدریج از میزان بارش‌های شمال غرب کاسته می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تا قبل از ظهر شنبه برای نقاطی از استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه بارشی فردا از شمال شرق خارج می‌شود.

نقشینه از استمرار وزش باد شدید در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: امروز در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ‌همدان، مرکزی ، قم، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و خراسان رضوی وزش باد رخ می‌دهد که فردا وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک را در استان‌های خراسان جنوبی، ‌سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه صبح شنبه دما در نیمه غربی ایران کاهش خواهد یافت بیان کرد: صبح یکشنبه کاهش محسوس دما به نیمه شرقی کشور می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور طی روزهای آینده خبر داد و گفت: ظهر یکشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب؛‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران همراه با وزش باد پیش بینی می‌کنیم که روز دوشنبه سامانه بارشی در این مناطق تشدید می‌شود و گستره آن به نقاطی از جنوب غرب و ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشیده می‌شود.

دمای تهران کاهش می‌یابد / پیش بینی بارش برف و باران برای نیمه شمالی استان تهران

نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: بعدازظهر امروز افزایش ابر همراه با وزش باد و در جنوب این استان گرد و خاک رخ خواهد داد ضمن آنکه در ارتفاعات شمالی استان بارش پراکنده و احتمال کولاک برف وجود دارد.

به گفته وی یکشنبه شب و دوشنبه با عبور موج ضعیف از روی استان برای نیمه شمالی بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی امشب دما در تهران کاهش محسوسی خواهد داشت و همواره طی روزهای شنبه و یکشنبه شاهد روند افزایش دما خواهیم بود.

او بیشینه دمای امروز مهرآباد را ۱۳ درجه سانتی گراد و فردا را ۱۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: امروز بیشینه دمای شمیرانات ۸ درجه و فردا ۵ درجه سانتی گراد و همچنین کمینه دمای فردا صبح شمیرانات ۴ درجه زیر صفر و مهر آباد صفر خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین