کد خبر: ۶۳۶۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹

پلوسی از سیاست‌های ترامپ در قبال هوآوی حمایت کرد

نانسی پلوسی روز جمعه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ از سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال هوآوی حمایت کرد و گفت اگر شما خواهان ادامه جریان آزادی اطلاعات هستید حتی به هوآوی نزدیک نشوید.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش تارنمای دیفنس نیوز، پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی به مقامات اروپایی هشدار داد از همکاری با شرکت مخابراتی هوآوی چین برای محافظت از دموکراسی غربی اجتناب ورزند.

وی همچنین هشدار داد که حضور نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی ۵G هوآوی در اروپا می‌تواند به عنوان تهدید جدی تلقی شود.

پلوسی از سیاست‌های ترامپ در قبال هوآوی حمایت کرد

پلوسی در ادامه افزود: ملل نمی‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی خود را به دلیل مصلحت مالی به چین واگذار کنند، چنین امتیاز بدی فقط جسارت این کشور که ارزش‌های دموکراتیک، حقوق بشر، استقلال اقتصادی و امنیت ملی را تضعیف می‌کند،بیشتر خواهد کرد.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه شرکت فناوری چینی هوآوی و چهار زیرمجموعه آن در ایالات متحده را متهم به سرقت اسرار تجاری شرکت‌ها کرد.

دادگاه فدرال بروکلین که پیشتر شرکت فناوری چینی هوآوی را به تقلب بانکی متهم کرده بود، اتهام دیگری علیه این شرکت و چهار زیرمجموعه رسمی و غیررسمی آن در آمریکا مطرح کرد.

براساس خبرنامه‌ای که پنجشنبه شب در تارنمای رسمی وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد، این شرکت‌ها به توطئه برای سرقت اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی از طریق تقلب و فریب متهم شده‌اند.

دادستان‌های آمریکایی همچنین در این پرونده هواوی را به همکاری و فعالیت در کشورهای تحت تحریم آمریکا، اتحادیه اروپا یا سازمان ملل همچون ایران و کره شمالی متهم کردند.

طرح این اتهام جدید در حالی است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا فشار فزاینده‌ای را علیه شرکت‌های فناوری چینی به ویژه هوآوی اعمال می‌کند.

دولت ترامپ در تلاش است که شرکت هوآوی را از مشارکت در طراحی و اجرای شبکه موبایلی نسل پنجم در اروپا و آمریکا خارج کند.

هواوی می‌گوید که دارای فناوری‌های بسیار پیشرفته و با قیمت مناسبت برای نسل پنجم اینترنتی است و مایل به همکاری با دیگر کشورهای دنیاست اما آمریکا همچنان این شرکت را به جاسوسی از دیگر کشورها متهم کرد.

واشنگتن مدعی است که این شرکت با دولت چین ارتباط دارد و اطلاعات حساس دیگر کشورها را در اختیار پکن قرار می‌دهد؛ اما شرکت هواوی و دولت چین چنین اتهامی را ببشدت رد می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین