کد خبر: ۶۳۶۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

هوای تازه لیگ قهرمانان اروپا

مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در حالی از این هفته آغاز می‌شود که شرایط تیم‌ها تغییرات زیادی پیدا کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

سه‌شنبه دوباره لیگ قهرمانان اروپا از سر گرفته می‌شود اما شرایط نسبت به شانزدهم دسامبر که مرحله یک هشتم نهایی قرعه‌کشی شد کاملا متفاوت است. در این دو ماه چشم انداز فوتبالی تغییرات قابل توجهی داشته است که تاثیر مستقیمی روی برترین رقابت‌های باشگاهی قاره داشته است. رکوردهای خوب تیم‌ها در لیگ‌هایشان، امضای قرارداد با بازیکنان که ۱۶۶ میلیون یورو هزینه شد یا تغییر سرمربی در این مدت دیده شد.

هوای تازه لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش آس، رئال مادرید و بایرن مونیخ یک روی سکه هستند. صدرنشینان کنونی لالیگا و بوندسلیگا در زمانی که لیگ قهرمانان متوقف شده بود شرایط خود را بهتر کردند. بارسلونا و یوونتوس خط هستند. تغییر سرمربی روی عملکرد آبی‌اناری‌ها تاثیر گذاشت و هنوز شیوه بازی این تیم راضی کننده نیست. از طرفی بانوی پیر با وجود رکورد فوق العاده کریستیانو رونالدو (گلزنی در ۱۰ بازی پیاپی) و در اوج قرار گرفتن ستاره پرتغالی‌اش نتوانست صدرنشینی‌اش را حفظ کند و اینتر اکنون در جایگاه نخست قرار دارد.

دیگر تیمی که در این مدت سرمربی‌اش تغییر کرده حریف بارسلوناست. جنارو گتوزو پس از پایان مرحله گروهی هدایت ناپولی را بر عهده گرفت. شرایط تیم ایتالیایی بهتر شده و سه پیروزی پیاپی به دست آورد که در این میان یوونتوس را هم شکست داد.

آخرین نقل و انتقالات زمستانی می‌تواند مرحله یک هشتم نهایی را تحت تاثیر قرار دهد. ناپولی و تاتنهام تیم‌هایی بودند که بیشترین هزینه را کردند و هر یک ۳۴.۵ میلیون یورو خرج کردند. آسیب دیدگی هری کین، تیم انگلیسی را مجبور به امضای قرارداد با برگوین کرد که گرانترین انتقال تیم‌های حاضر در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بود و تاتنهام ۳۰ میلیون یورو به آیندهوون پرداخت.

شاگردان مورینیو در حالی به مصاف لایپزیگ خواهند رفت که در ژانویه دنی اولمو را به خدمت گرفتند. بازیکن جوان اسپانیایی در مرحله گروهی با پیراهن دینامو زاگرب بازی‌های درخشانی را به نمایش گذاشت. با این حال انتقالی که بیش از همه اروپا را تحت تاثیر قرارداد ارلینگ هالند بود. دورتموند با ۲۰ میلیون یورو مهاجم نروژی را خرید. او در مرحله گروهی درخشید و توانست با پیراهن سالزبورگ هشت گل به ثمر برساند. شروعش با تیم آلمانی مانند یک فیلم بود تا واقعیت. او در ۲۷۰ دقیقه هشت بار گلزنی کرد، یعنی به طور متوسط هر ۳۳ دقیقه یک گل را به ثبت رساند.

سیتی و لیورپول بخت نخست قهرمانی

پس از مرحله گروهی، منچسترسیتی و لیورپول همچنان بخت‌های اول قهرمانی محسوب می‌شوند. قرمزها شرایط را به نفع خود کرده‌اند. این در حالی است که سیتیزن‌ها بدتر شدند. حریفان این دو تیم در یک هشتم نهایی، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید هستند. اکنون شانس سفیدپوشان مادریدی بیشتر از قبل است چون شاگردان زین الدین زیدان بهتر شده‌اند. از طرفی شانس تیم دیگو پابلو سیمئونه برای عبور کردن از لیورپول کمتر شده است. بارسلونا سومین بخت قهرمانی محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین