کد خبر: ۶۳۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۹

مجلس نسبت به وضعیت بنزین معترض است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو کمیسیون انرژی تأکید کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد دولت در نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین معترض هستند. 

سید ناصر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب افزود: براساس تبصره 13 قانون بودجه سال 86 دولت علاوه بر سهمیه‌بندی باید ترتیبی اتخاذ می‌کرد تا بنزین آزاد نیز در جایگاه‌های سوخت توزیع می‌شد اما ممانعت دولت از اعلام قیمت بنزین آزاد مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد. 

وی تصریح کرد: علاوه بر مسأله بنزین آزاد مشکلاتی نیز در ارتباط با سهمیه‌بندی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود. یکی از این مشکلات میزان سهمیه‌ای است که برای خودروهای شخصی و خدماتی در نظر گرفته شده است. به اعتقاد بسیاری از نمایندگان سهمیه 100 لیتر بنزینی که دولت برای خودروها تعیین کرده بسیار اندک است و دولت باید در میزان این سهمیه تجدیدنظر کند. 

موسوی همچنین با اشاره به مشکلات کشاورزان پس از سهمیه‌بندی گفت:‌ وسایل نقلیه‌ای که در اختیار کشاورزان قرار دارد باید محصولات کشاورزی را به بازار برساند و بی‌توجهی دولت به سهمیه این وسایل محصولات کشاورزان را بر روی دستشان گذاشته است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: اعتراض دیگر ما نسبت به تعیین سهمیه مساوی برای استان‌های جنوبی و گرمسیر با استان‌های سردسیر کشور است. در استان‌های جنوبی گرمای هوا به شکلی است که مردم نمی‌توانند بدون دستگاه خنک‌کننده از اتومبیل خود استفاده کنند. در این حالت مصرف بنزین خودرو افزایش می‌یابد. این موضوع با اینکه جزیی به نظر می‌رسد اما مشکل بزرگی را برای ساکنان جنوبی کشور به وجود آورده است. 

موسوی افزود: تنها راه برای آنکه توزیع بنزین به صورت مطلوب صورت گیرد آن است که در ابتدا نظرسنجی و مطالعات دقیقی در خصوص مشکلات سهمیه‌بندی انجام شود و دولت و مجلس با تشکیل یک گروه کاری مشترک به بررسی این مشکلات و در نهایت ارائه راهکار بپردازند. 

نماینده رامهرمز در خصوص درخواست دولت از نمایندگان اصولگرا مبنی بر اینکه بحث توزیع بنزین آزاد را در مجلس مطرح نکنند گفت: در هر حال دولت نظر خود را می‌دهد اما مجلس نباید تصمیم خود بر نظر دولت متمرکز کند. 

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت خاصی پیش آمده و همه باید بپذیرند که مردم در ارتباط با بنزین دچار تشویش و نگرانی شده‌اند. حال این وظیفه دولت و نمایندگان است که با بررسی موضوع تصمیم صحیحی اتخاذ و مشکلات مردم را به حداقل برسانند.

موسوی تاکید کرد: مسلما سکوت مجلس در مورد بنزین وضعیت را نگران‌کننده‌تر خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین