کد خبر: ۶۳۷۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

شرمن: کشتن سلیمانی توسط دولت ترامپ اقدامی پرخطر بود

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در دولت باراک اوباما با انتقاد از شهادت سردار شهید سلیمانی توسط دولت ترامپ گفت: این کار اقدامی خطرناک بود که می‌توانست آمریکا و ایران را در آستانه جنگ قرار دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

وندی شرمن یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده توافق هسته‌ای آمریکا با ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در کنفرانسی در فلوریدا گفت: حمله موشکی ترامپ که منجر به کشته شدنت ژنرال سلیمانی در عراق شد، می‌تواند مانع نفوذ ایران در منطقه شود اما با این وجود ان حمله یک اقدام خطرآمیز بود.

به گزارش تارنمای هرالد تریبیون، شرمن افزود: من فکر می‌کنم که ترامپ با این اقدام دست به ریسک خطرناکی زده است.

شرمن: کشتن سلیمانی توسط دولت ترامپ اقدامی پرخطر بود

شرمن همچنین با استقبال از توافق آمریکا با طالبان بعد از ۱۸ سال جنگ بی‌پایان گفت: این یک قدم خوب و مفید است.

در حالی که شرمن نگرانی‌های زیادی در مورد رویکرد ترامپ به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی دارد، افزود: من از این که ایالات متحده با طالبان به آتش بس رسیده‌اند، استقبال می‌کنم.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت افغانستان امروز (دوشنبه) از نهایی شدن توافقنامه صلح بین طالبان و آمریکا خبر داد و از این توافقنامه به عنوان فرصتی برای اثبات اراده طرف مقابل برای برقراری صلح یاد کرد.

وی گفت: توافقنامه صلح بین طالبان و آمریکا نهایی شد و امضای آن مبتنی بر کاهش یک هفته‌ای خشونت و تداوم این روند است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس جمعه گذشته به نقل از یک مقام ارشد دولت "دونالد ترامپ" اعلام کرد، مذاکره‌کنندگان آمریکا و طالبان بر سر آتش‌ بس موقت بین نیروهای دو طرف در افغانستان به توافق رسیدند. این توافق بزودی اجرایی می‌شود و می‌تواند به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان منتهی شود.

به گفته این مقام آمریکایی، پس از اجرای توافقنامه کاهش یک هفته‌ای خشونت در افغانستان، مذاکرات صلح با حضور همه طرف‌های افغان برگزار می‌شود. این مذاکرات بسیار مفصل است و همه طرف‌های افغان، از جمله نیروهای مسلح افغانستان، در آن حضور خواهند داشت.

"زلمی خلیلزاد"، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز یکشنبه در توئیتی با اشاره به توافقنامه کاهش خشونت بین آمریکا و طالبان، تاکید کرد، موفقیت روند صلح افغانستان قابل تضمین نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین