کد خبر: ۶۳۷۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

حمله به کلیسایی در بورکینافاسو/ ۲۴ نفر کشته شدند

افراد مسلح پس از حمله به کلیسایی واقع در شمال غرب بورکینافاسو ۲۴ نفر را به قتل رساندند.
آفتاب‌‌نیوز :

افراد مسلح پس از حمله به کلیسایی در «بورکینافاسو» دست‌کم ۲۴ نفر را کشتند.

خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه به نقل از چهار منبع امنیتی نوشت این حمله روز گذشته (یکشنبه) اتفاق افتاده و یک کشیش هم جزو کشته‌شدگان بوده است.

حمله به کلیسایی در بورکینافاسو/ ۲۴ نفر کشته شدند

هنوز مشخص نیست کدام گروه مسئول این حمله بوده، اما گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده و داعش به دنبال آن هستند تا با سوءاستفاده از درگیری‌های قومی و مذهبی کنترل نواحی روستایی در بورکینافاسو رو به دست بگیرند.

این تیراندازی هنگام برگزاری مراسمی در یک کلیسا در روستایی به نام پانسی در شمال غرب بورکینافاسو اتفاق افتاده است.

رویترز نوشته زمان وقوع حمله با حملات قبلی گروه‌های تروریستی به مسیحی‌ها همخوانی دارد.

مناطق شمالی بورکینافاسو به دلیل هم مرز بودن با کشور ناآرام مالی و همچنین اختلافات قومی-دینی به وفور شاهد حملات تروریستی است.

بورکینافاسو پیش‌تر یکی از آرام‌ترین کشورهای منطقه بوده است اما نفوذ تندروها از کشورهای همسایه به داخل آن موجب بی‌ثباتی این کشور شده و در حال حاضر وسعت زیادی از شمال این کشور از کنترل دولت خارج است.

جمهوری بورکینافاسو از کشورهای فقیر غرب آفریقا است که در جنوب صحرا واقع شده و دارای منابع کم‌نظیری از طلا است. بورکینافاسو از شمال با مالی، از شرق با نیجر، از جنوب شرق با بنین، از جنوب با توگو و غناو از جنوب غرب با ساحل عاج همسایه است.

پایتخت بورکینافاسو شهر «اوآگادوگو» است که بزرگترین شهر این کشور نیز محسوب می‌گردد . زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی و ۹۰ درصد مردم به زبان محلی قوم سودان هم تکلم می‌نمایند.

بورکینافاسو تا زمان کسب استقلال در پنجم اوت ۱۹۶۰ مستعمره فرانسه بود .۵۰ درصد از مردم این کشور مسلمان و ۱۰ درصد مسیحی هستند و بقیه پیرو ادیان محلی هستند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
0
یاد دکتر ولایتی بخیر. یکی از کشورهایی بود که زیاد دوستش داشت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین