کد خبر: ۶۳۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۶

اسکندری: کشاورزان با بنزین مشکل ندارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی معتقد است سهمیه‌بندی بنزین تاثیری در عملکرد کشاورزان نداشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، اسکندری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات پیش آمده برای کشاورزان پس از سهمیه‌بندی بنزین اظهار داشت: قرار شده این موضوع بررسی شود و پیشنهاداتی نیز به ستاد مربوطه داده شده است و منتظریم که ستاد مربوطه تصمیم‌گیری کند و احتمالا در خصوص بخشی از نیازهای بخش کشاورزی تجدیدنظر می‌رسد و در موعد مقرر اعلام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که کشاورزان به خاطر نداشتن بنزین در حمل و نقل محصولات بامشکل مواجه شده‌اند، گفت: کشاورزان معمولا با وانت‌بارها حمل و نقل محصولات کشاورزی را انجام می‌دهند و با توجه به سهمیه روزانه‌ای که دارند مشکلی ایجاد نمی‌شود ولی برخی در صدد هستند از بنزین استفاده‌های دیگری کنند و برای حمل و نقل محصولات مشکلی ندارند.

اسکندری در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش ضایعات مواد غذایی و کشاورزی به دلیل عدم وجود بنزین تصریح کرد: در حال حاضر محصولات و میوه‌های تابستانی در بازار وجود دارد و کمبودی از این لحاظ دیده نمی‌شود.

خبرنگاری پرسید که این نبود کمبود میوه به دلیل واردات بیش از حد میوه از سوی وزارت جهاد کشاورزی است. وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: شما آمار رسمی از این واردات بیش از حد به ما ارائه دهید.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که برای اولین بار برنج خارجی در بازارهای شمال نیز عرضه و این باعث شده معدن برنج شمال دچار مشکل شود، گفت: در کشور نیاز به برنج داریم که باید ما به‌التفاوت نیاز به برنج وارد شود و بازرگان با توجه به نیاز ما به التفاوت را وارد می‌کنند ولی در استان‌ برنج کار برخی مسئولان استان دنبال این بوده‌اند که برای بعضی شهرستان‌های مرزی استان‌های شمالی، سهمیه‌ برنج بگیرند که با این کار مخالفت شده است.

اسکندری با بیان این که درصد و روند تولید برنج با مشکل مواجه نیست، گفت: ما به دنبال خودکفایی برنج هستیم.

وی درباره مافیای سم تصریح کرد: در حال حاضر مصرف سموم در کشور امسال نسبت به دو سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین