کد خبر: ۶۳۷۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰

هشدار پلوسی به متحدان آمریکا در مورد همکاری با هوآوی

رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در پیامی هشدار آمیز به متحدان گفت: هیچ یک از متحدان سازمان اتلانتیک شمالی " ناتو " نباید تسلیم وسوسه پذیرش شرکت هوآوی چین در زیرساخت‌های ارتباطی خود شود.
آفتاب‌‌نیوز :

نانسی پلوسی در مقر متحدان ناتو در بروکسل با نشان دادن مواضع یکسان احزاب آمریکا در مورد شرکت هوآوی گفت: پذیرش این شرکت چینی در زیرساخت‌های ارتباطاتی اروپا به عنوان حمله به اطلاعات عمومی و مانند این که پلیس ایالتی چیندست در جیب شما کرده‌است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز تهدید کرد کشورهایی را که با شرکت چینی هوآوی همکاری کنند، از اشتراک اطلاعات محروم می‌کند.

هشدار پلوسی به متحدان آمریکا در مورد همکاری با هوآوی

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در توییتر نوشت که دونالد ترامپ از هواپیمای ویژه ریاست جمهوری تماس گرفت و از او خواست تا به نقل از وی این تهدید را اعلام کند که هر کشوری که خدمات دهنده "غیرقابل اعتماد" نسل ۵ را برگزیند، "توانایی واشنگتن در به اشتراک گذاشتن بالاترین سطوح اخبار و اطلاعات را به خطر می‌اندازد".

متحدان اصلی آمریکا در اروپا به خصوص انگلیس و فرانسه گفته‌اند که هوآوی را از راه‌اندازی شبکه‌های نسل ۵ ممنوع نکرده ولی محدودیت‌هایی بر فعالیت آن اعمال خواهند کرد.

گزارش شده که ترامپ از واکنش لندن خشمگین است. مایک پمپئو وزیر امور خارجه وی نیز در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ هوآوی را اسب تروای سازمان جاسوسی چین دانست.

این شرکت چینی اتهامات مذکور را به شدت رد کرده و پکن نیز برخورد با آن را "زورگویی اقتصادی" خوانده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ فناوری ارتباطات نسل پنجم ارائه شده از سوی شرکت هوآوی را "تهدیدی جدی برای امنیت جهان" خواند و افزود: جامعه جهانی باید عمیقا نگران استفاده چین از هوش مصنوعی باشد. آمریکا نسبت به تهدیدهایی که فناوری شبکه ارتباطی نسل پنجم چین بر جهان تحمیل می‌کند واقف است و این فناوری، شبکه‌های ارتباطی کشورهای هم پیمان آمریکا را آسیب پذیر می‌سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین