کد خبر: ۶۳۷۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶

کابوس‌ها در مرحله خواب ‌REM‌ اتفاق می‌افتند

 یک دکترای روانشناسی گفت: کابوس‌ها در مرحله خواب ‌REM‌ اتفاق می‌افتند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد علی سپه‌وندی با بیان اینکه کابوس به رویاهای ترسناکی گفته می‌شود که فرد را از خواب می‌پراند، اظهار کرد: همه ما در طول زندگی خود کابوس را تجربه کرده‌ایم، این تجربه تلخ همراه با از خواب پریدن و ضربان قلب به شدت بالا و تعریق نیز می‌تواند اتفاق بیفتد و بعد از بیدارشدن هم خوشحال از این که اتفاقات در بیداری رخ نداده است.

وی ادامه داد: کابوس‌ها می‌تواند توسط بسیاری از عوامل از جمله استرس یا اضطراب ناشی از تنش‌های عادی زندگی روزمره ایجاد شوند.

کابوس‌ها در مرحله خواب ‌REM‌ اتفاق می‌افتند

سپه‌وندی اضافه کرد: همچنین در برخی موارد گروهی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی خاص، داروهای فشار خون و ... می‌توانند باعث کابوس شوند.

این دکترای روانشناسی خاطر نشان کرد:‌ کابوس‌ها ممکن است در هر زمانی از شب رخ دهند ولی معمولاً در اواخر شب و در مرحله خواب REM (خوابی که همراه با حرکات سریع چشم است) اتفاق می‌افتند.

وی یادآور شد: اگر کابوس شبانه در عملکرد روزانه فرد اختلال شدید ایجاد کند یا منجر به افسردگی شخص شود به درمان دارویی نیاز دارند.

سپه‌وندی گفت:استرس در اوقات بیداری یکی از مهم‌ترین عواملی است که موجب تشدید کابوس دیدن می‌شود. تشخیص عوامل ایجاد استرس و نگرانی و نیز یادگیری مدیریت استرس می‌تواند به کاهش دیدن کابوس و رویای بد کمک کند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین