کد خبر: ۶۳۷۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

سندرز: امیدوارم اولین رئیس‌جمهور یهودی آمریکا شوم

برنی سندرز کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک ویدیوی تبلیغاتی جدید می‌گوید، بسیار مفتخر است که یهودی است و امیدوار است که "اولین رئیس‌جمهوری یهودی در تاریخ آمریکا" شود.
سندرز: امیدوارم اولین رئیس‌جمهور یهودی آمریکا شوم
آفتاب‌‌نیوز :

 این فیلم ویدیویی دو دقیقه و ۴۰ ثانیه‌ای همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به دلیل افزایش حوادث یهودستیزی و همچنین توانمندسازی نئو نازی‌ها در آمریکا سرزنش می‌کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این ویدیو همچنین شامل بخش‌هایی از صحبت‌های دونالد ترامپ است که بسیاری از آن‌ها به عنوان یهودستیزی تعبیر می‌شوند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به اظهارات او در یک سخنرانی "ائتلاف یهودی" جمهوری‌خواه در مورد پول یهودیان و اظهارات او مبنی بر اینکه یهودیانی که به دموکرات‌ها رأی می‌دهند "ناسپاس" هستند، اشاره کرد.

در جریان کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶، سندرز در ابتدا تمایلی به ذکر هویت یهودی خود نداشت اما در این چرخه انتخاباتی او روی یهودی بودن خود تاکید می‌کند. او در رقابت درون حزبی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر بیشترین آراء را به دست آورده است اما تلاش‌های آتی او نشان می‌دهد که آیا او رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ خواهد شد یا خیر.

فیلم تبلیغاتی جدید سندرز با سخنان جیمی مارگولین، فعال یهودی حوزه تغییرات آب و هوایی آغاز ‌شد، در ادامه چندین تصویر از هولوکاست در آن دیده می‌شود و گزیده‌هایی از گزارش‌های خبری از حوادث اخیر مرتبط با خشونت یهودستیزی در آمریکا هم دارد. این ویدیو همچنین شامل تصاویری از راهپیمایی سال ۲۰۱۷ ناسیونالیست‌ها در شارلوتزویل است که به خشونت کشیده شد.

جیمی مارگولین در صحبت‌هایش تاکید می‌کند، "قطعا برهه دشواری برای یهودی بودن است، با توجه به یهودستیزی دولت ترامپ." این فعال همچنین شعارهای "یهودیان جایگزین ما نخواهند شد" از راهپیمایی جنجالی شارلوتزویل را یادآوری کرده و تاکید می‌کند "داشتن یک یهودی که کاملا جایگزین آن‌ها شود...رضایت‌بخش خواهد بود". این سخنان در واقع به نامزدی سندرز برای ریاست جمهوری اشاره داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
1
0
جناب سندرز نمی‌گوید که همه روسای جمهور قبلی آمریکا یهودی تبار بودند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین