کد خبر: ۶۳۷۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

جزئیات رونمایی از دکل ۷۲ فتح در شرکت ملی حفاری ایران+عکس

دکل ۷۲ فتح با حضور وزیر نفت در سایت بازسازی‌ شماره یک شرکت ملی‌حفاری ایران رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

 با حضور وزیر نفت از دکل ۷۲ فتح ساخت جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

بیژن زنگنه امروز، ۲۹ بهمن ماه در روز دوم سفر خود به خوزستان دکل ۷۲ فتح ساخت جهاد دانشگاهی را رونمایی کرد.

 این دکل در سایت بازسازی‌ شماره یک شرکت ملی‌حفاری ایران مستقر شده است.

جزئیات رونمایی از دکل ۷۲ فتح در شرکت ملی حفاری ایران+عکس

حداکثر عمق قابل حفاری توسط این دکل ۲۰ هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود ۱۵۰ فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل تحمل توسط دکل یک میلیون پوند است.

این دکل مجهز به یک تاپ درایور به قدرت ۵۰۰ تن، میز دوار با سایز ۱۳۷.۵ اینچ و سه دستگاه پمپ گل از نوع رفت و برگشتی هر کدام به قدرت ۱۶۰۰ اسب بخار است.

دکل ۷۲ فتح دومین دکل ساخت جهاد دانشگاهی است که در قالب قرارداد ساخت ۳ دکل میان شرکت ملی‌حفاری ایران و جهاد دانشگاهی ساخته و تحویل داده شده است.

در حال حاضر دانش فنی طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا ۳۰۰۰ اسب بخار با جدیدترین طراحی سازه‌ دکل حفاری که مطابق با استاندارد API است، توسط جهاددانشگاهی به داخل کشور منتقل و بومی‌سازی شده است؛ همچنین زیرساخت لازم به ‌منظور ساخت و بازسازی دکل‌های حفاری خشکی با ظرفیت ساخت دو دکل و بازسازی ۲ دکل در سال در استان البرز فراهم شده است که می‌تواند در خدمت صنعت حفاری کشور قرار بگیرد.

برای ساخت هر دکل برای ۳۰۰ نفر به ‌صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود و میزان صرفه‌جویی ارزی، ۵۰‌ درصد قیمت خرید خارجی در زمان عقد قرارداد است.

اولین دکل حفاری در منطقه عملیاتی اهواز (میدان منصوری) و انجام تست‌های عملیاتی به‌ منظور آغاز عملیات حفاری در سال ۱۳۹۱ زیر نظر متخصصان یک شرکت خارجی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شد و دومین دکل حفاری در کریت‌کمپ اهواز، تست‌های لازم را انجام داده و تحویل شرکت ملی‌حفاری ایران شده است تا بعد از این مراسم، عملیات حفاری به‌صورت کامل از جمله طراحی، ساخت، مونتاژ و راه‌اندازی توسط جهادگران جهاددانشگاهی انجام شود.

پیش‌بینی می‌شود سومین دکل حفاری ساخت جهاد دانشگاهی (دکل ۷۳ فتح) نیز در سال ۱۳۹۹ تحویل داده شود.

به گزارش ایسنا، در مراسم رونمایی از دکل ۷۲ فتح حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی و جمعی دیگر از مدیران کشوری و استانی حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین