کد خبر: ۶۳۷۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

شوک السد به سپاهان/ شاگردان قلعه‌نویی در باد برد العین

تیم فوتبال سپاهان با قبول شکست ۳ بر صفر برابر السد به رده سوم گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

۲ تیم فوتبال السد قطر و سپاهان اصفهان در دومین دیدار خود در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۰۵ به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان ژاوی به پایان رسید تا السد شدرنشین گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا شود.

شوک السد به سپاهان/ شاگردان قلعه‌نویی در باد برد العین

گل‌های السد را در این دیدار اکرم عفیف در دقیقه ۵۱ و حسن الهیدوس در دقایق ۷۲ و ۷۸ به ثمر رساند.

نیمه نخست

السد بازی را هجومی‌تر از نماینده ایران شروع کرد و در همان ثانیه ۵۴ می‌توانست دروازه سپاهان را باز کند که پیام نیازمند به خوبی موقعیت تک به تک را از اکرم عفیف گرفت. بعد از این حمله نیز بازیکنان السد توپ و میدان را در اختیار داشتند و شاگردان قلعه‌نویی نیز دل به ضدحملات دوخته بودند.

نفوذ از کناره‌ها، و سانتر روی دروازه اصلی‌ترین برنامه طلایی‌پوشان بود اما ضربات سر بی‌دقت علی قربانی و سایر بازیکنان سپاهان حتی نتوانست سعد الشعیب را به زحمت بیاندازد. در سوی دیگر میدان، شاگردان ژاوی روی سرعت بغداد بونجاح و اکرم عفیف حساب کرده بودند و دو بار با شوت‌های از راه دور مهاجم الجزایری و نام تائه هی دروازه نیازمند را تهدید کردند اما توپ‌های آن‌ها راهی به چارچوب نداشت. نخستین حمله جدی سپاهان روی نفوذ حسینی با پاس زیبای او به داخل محوطه جریمه همراه شد که محمد محبی در فرصتی تک به تک با دروازه‌بان حریف در دقیقه ۴۱، توپ را به بیرون زد. همچنین نیازمند در دقیقه ۴۵ با یک واکنش استثنایی مانع از گلزنی بونجاح شد.

سرانجام نیز تلاش دو تیم در پایان نیمه نخست فایده‌ای نداشت و تا تقابل نماینده ایران و قطر در پایان ۴۵ دقیقه اول با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

نیمه دوم

همانند نیمه اول، السد باز هم بازی را هجومی تر آغاز کرد و با استفاده از سرعت دو مهاجم خود، سعی در باز کردن دروازه سپاهان داشت. این اتفاق سرانجام در دقیقه ۵۱ افتاد و روی ضدحمله شاگردان ژاوی در دقیقه ۵۱، بغداد بونجاح در مصاف با دو مدافع سپاهان، با پاسی دقیق اکرم عفیف را یک بار دیگر با نیازمند تک به تک کرد که این بار ملی‌پوش قطری توانست دروازه نماینده ایران را باز کند.

در ادامه و در دقیقه ۵۷ السد فرصت داشت به گل دوم برسد که کار ترکیبی حسن الهیدوس با نام تائه هی، با ضربه هافبک کره‌ای همراه شد که نیازمند مانع از ورود توپ به دروازه‌شد. پس از این فرصت امیر قلعه‌نویی دست به هجومی‌ کردن تیم خود زد و سجاد شهباززاده را به جای سروش رفیعی به میدان فرستاد.

پس از گل السد، این سپاهان بود که بازی را در دست گرفت و السد هم دل به ضدحملات دوخته بود. نفوذ از کنازه‌ها و سانتر از جناحین در نیمه دوم هم تاکتیک تیم قلعه‌نویی بود اما همانند نیمه نخست، آن ها باز هم نتوانستند فرصت جدی را روی دروازه السد ایجاد کنند.

در این بین و در دقیقه ۷۲، ضدحمله بازیکنان السد کار دست سپاهان داد و با کار ترکیبی بازیکنان السد، توپ به بونجاح رسید و سانتر زمینی او به محوطه جریمه با ضربه حسن الهیدوس تبدیل به گل دوم نماینده قطر شد.

بازیکنان سپاهان که بعد از خوردن گل دوم ناامید شده بودند، ۶ دقیقه بعد گل سوم را هم توسط حسن الهیدوس دریافت کردند. نفوذ اکرم عفیف از سمت چپ و پاس به بیرون او، دروازه خالی را مقابل شماره ۱۰ السد قرار داد تا این بازیکن گل دوم خود و گل سوم تیمش را وارد دروازه کند.

در ادامه باز این السد بود که چند فرصت را روی دروازه نیازمند ایجاد کرد که این دروازه‌بان مانع از بیشتر شدن اختلاف دو تیم شد. در پایان این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر همراه شد تا سپاهانی‌ها صدرنشینی را از دست دهند.

در دیگر دیدار این گروه تیم فوتبال النصر موفق شد در زمین العین، با نتیجه ۲ بر یک از سد این تیم عبور کند. در جدول این گروه السد با ۴ امتیاز و تفاضل بهتر در صدر قرار دارد و النصر با همین تعداد امتیاز در جایگاه دوم است. شاگردان قلعه‌نویی نیز با ۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفتند.

ترکیب السد: سعد الشیب، طارق سلمان، پدرو میگل، بوعلام خوخی، یاسر عیسی، گابی فرناندز، جونگ وو ینوگ، نام تائه هی، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، بغداد بونجاح.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، مرتضی منصوری(70- رضا میرزایی)، محمد طیبی، شایان مصلح، سعید آقایی، مهدی کیانی، امید نورافکن، سروش رفیعی(57- شجاد شهباززاده)، محمدرضا حسینی، محمد محبی و علی قربانی(83- محسن الغصانی).

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین