کد خبر: ۶۳۷۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

کدام داروها برای سفر ضروری هستند؟

یکی از مهمترین اقلامی که باید در طول سفر به همراه داشته باشید، دارو‌ها هستند. اما چه دارو‌هایی را باید با خود به همراه داشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مواردی که باید در هنگام بستن چمدان‌ها برای سفر مد نظر قرار گیرد، برداشتن دارو است. در سفر‌ها ممکن است با تغییرات آب و هوایی و عادات روزانه بدن دچار مشکلاتی شود بنابراین بهتر است دارو‌های عمومی را به همراه داشته باشید تا کمتر دچار استرس و دردسر شوید.

در سفر‌های هوایی بعد از رزرو بلیط مشغول جمع آوری وسایل و بستن چمدان می‌شوید. لیستی از وسایلی را که به آن‌ها نیاز ضروری پیدا می‌کنید را تهیه و به ترتیب آن‌ها را در چمدان یا کیف دستی خود قرار دهید. یکی از مهمترین اقلامی که باید در طول سفر به همراه داشته باشید، دارو‌ها هستند. اما چه دارو‌هایی را باید با خود به همراه داشت؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه با تیک بان همراه شوید.

کدام داروها برای سفر ضروری هستند؟

دارو‌های مورد نیاز در سفر

بسیاری از مسافران در طول مسیر با حرکت وسایل نقلیه دچار دل درد، تهوع، استفراغ و مشکلات گوارشی یا درد گوش می‌شوند. سفر با هواپیما نیز از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که در افراد مختلف واکنش‌های متعددی را ایجاد می‌کند. از آنجایی که میزان اکسیژن در هواپیما و ارتفاع بالا کمتر است بیماران قلبی و تنفسی باید به نکات ایمنی و سلامت خود توجه داشته باشند. همین مسائل موجب می‌شود تا دارو‌های مختلف به یکی از ضروری‌ترین اقلام چمدان‌ها تبدیل شود. اما کدام دارو‌ها مهمترند و باید حتما همراه ما باشند؟

وسایل مورد نیاز در سفر برای افراد بیمار

بسته به خصوصیات افراد و وضعیت جسمانی و سلامت روحی آن‌ها نوع دارو‌هایی که باید به همراه داشته باشند متفاوت است. اگر کودک یا کهنسال به همراه دارید باید دارو‌های خاص تری را بردارید. از دستمال مرطوب و پاک کننده‌ها گرفته تا دارو‌های ضد اسهال، دل درد و پایین آورنده قندخون؛ بنابراین باید اطلاعات کافی از وضعیت جسمانی خود قبل از سفر داشته باشید و اگر به بیماری یا مشکل خاصی مبتلا هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید. این امر به خصوص برای کسانی که بلیط هواپیما خریداری می‌کنند و سفر با هواپیما را به سایر راه‌های سفر ترجیح می‌دهند، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

همراه داشتن وسایل نامبرده شده در سفر‌های ضروری الزامی است. بخصوص در شرایطی که ویروس کرونا در تمامی نقاط ایران پخش شده است. به این وسایل ماسک و دستکش را نیز اضافه کنید.

حسن روحانی، رئیس جمهور در همین رابطه گفت: از مردم تقاضا داریم از سفر‌های غیر ضروری بپرهیزند.

وی ادامه داد: مطمئناً حفظ سلامت جسمی و روحی آنان مهم‌ترین مسأله‌ای است که می‌بایست در نظر گرفته شده و در راستای رفع مشکلات، نیاز‌ها و تقویت کادر درمانی همه ارکان دولت موظفند حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

چه دارو‌هایی برای چه افرادی مناسب است؟

اگر بیمار هستید علاوه بر دارو‌هایی که پزشکتان برای شما تجویز کرده باید یکسری دارو‌های ضروری و عمومی نیز با خود به همراه داشته باشید. این دسته از دارو‌ها را می‌توان اغلب بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه کرد.

مهمترین این داروها، دارو‌هایی است که به اصطلاح از ماشین گرفتگی جلوگیری می‌کند. البته با رزرو بلیط هواپیما و سفر‌های هوایی بسیاری از افراد دچار پرواز زدگی می‌شوند. علائم اولیه این مسئله، سرگیجه، تهوع، درد گوش، استفراغ و گاهی دل پیچه و اسهال است. دارو‌هایی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد و به راحتی در دسترس می‌باشد.

توصیه‌های دارویی در سفر

دیمن هیدرینات (dimenhydrinate) و مکلیزین (meclizine)، از رایج‌ترین دارو‌هایی هستند که برای بیماری حرکت و ماشین گرفتگی، تجویز می‌شوند. هیوسین (اسکوپولامین) نیز به شکل پدی دایره‌ای شکل به پشت گوش چسبانده می‌شود و با کاهش فعالیت عصب گوش میانی موجب کاهش علائم پرواز زدگی یا ماشین گرفتگی می‌شود. البته حتما به عوارض دارو‌ها و حساسیت‌های خود توجه داشته باشید. بسیاری از افراد به مصرف دارو‌های گیاهی اعتقاد بیشتری دارند. یکی از دارو‌هایی که برای این مشکل معجزه می‌کند، زنجبیل است. اما باید بدانید که گیاهان دارویی نیز دارای عوارض هستند و چندان بی خطر نمی‌باشند. به طور مثال زنجبیل رقیق کننده خون بوده و برای برخی از افراد و بیماران مناسب نیست.

دارو‌های خواب‌آور

یکی از دارو‌هایی که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، دارو‌های خواب آور هستند. خوابیدن در طی مسیر و در طول سفر برای افراد زیادی چالش بزرگی است. کم نیستند مسافرانی که با تغییر محیط دچار بی خوابی یا بد خوابی می‌شوند. سرو صدای کابین هواپیما، صندلی‌های نه چندان راحت، تغییر محیط و ساعت بیولوژیک بدن از عواملی هستند که موجب بیخوابی می‌شوند. مسافران برای رفع این مشکل از دارو‌هایی همچون دیازپام، اگزاسپام، لورازپام و انواع دیگری از خواب آور‌ها روی می‌آورند. اما استفاده از این دارو‌ها عوارض زیادی داشته و در طول پرواز تجویز نمی‌شود. چرا که ممکن است فرد را دچار لختگی خون در رگ‌ها و خطر سکته و ترومبوز سیاهرگی نماید.

به جای استفاده از قرص‌های خواب آور بهتر است از نوشیدنی‌های آرامبخش استفاده و سعی کنید شرایط را برای خود راحتتر نمایید.

کدام داروها برای سفر ضروری هستند؟

چه دارو‌هایی را در سفر با خود بردارید؟

برای داشتن سفری راحت و لذتبخش باید مراقب سلامتی خود باشید. اگر دچار بیماری خاصی هستید، حتما دارو‌های خود را بردارید. به غیر از این‌ها می‌توانید از دارو‌های عمومی مانند انواع قرص سرما خوردگی، ضد دل درد مانند هیوسین ها، دایمیتیکون، رانیتیدین، ضد حساسیت‌ها مانند آنتی هیستامین، دارو‌های ضد تهوع و اسهال مانند لوپرامید و متوکلو پرامید، دیمن هیدرینات، دارو‌های ضد التهاب، آنتی بیوتیک‌های عمومی مانند آمپی سیلین، سفکسیم (در صورت نداشتن حساسیت)، انواع مسکن‌های معمولی مثل استامینوفن، ژلوفن، اسید مفنامیک، انواع تب برها، دارو‌های ضد قارچ و باکتری، پودر ORS و تمامی دارو‌هایی که می‌توان بدون نسخه آن‌ها را تهیه و خریداری کرد.

دستکش فراموش نشود

همراه داشتن دستکش و ماسک در این شرایط بسیار ضروری است. کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده و ژل‌های ضد عفونی کننده‌های دست نیز از اقلام ضروری هستند. به طور کلی تا جایی که می‌توانید از مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید و در صورت بروز مشکل پزشکی حاد حتما به پزشک مراجعه نمایید.

نکته: برای حمل دارو به قوانین بین المللی توجه داشته باشید، زیرا در برخی از کشور‌ها حمل بعضی از دارو‌ها ممنوع و غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیک بان تماس بگیرید. سایت تیک بان یکی از سایت‌های معتبر در زمینه بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس است. سایت تیک بان، علی بابا مستر بلیط و قاصدک از معتبرترین سایت‌های ارائه کننده بلیط هواپیما به شمار می‌روند. کافی است نام تیک‌بان در اینترنت جستجو نمایید و به سادگی خرید بلیط هواپیما تیک بان خود را انجام دهید، بلیط وسایل مورد نظر در کسری از دقیقه در دستان شماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فرخشاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
0
دستمال کاغذی تخفیفی برای کمک به مقابله با کرونا در بعضی فروشگاه های آنلاین ارایه شده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین