کد خبر: ۶۳۷۳۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی بارش برف و باران تا پایان این هفته در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد و روز شنبه ۳ اسفند سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود که این مناطق را تحت تاثیر بارش پراکنده قرار خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :

فریبا گودرزی افزود: امروز (۳۰ بهمن) با فعالیت سامانه بارش‌زا شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران خواهند داشت.

وی اظهارداشت: در برخی مناطق جنوب غرب بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و در نوار مرزی آن با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین برای دامنه های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش خفیف و پراکنده باران انتظار می‌رود.

ادامه بارش‌ها در کشور؛ ورود سامانه جدید

وی ادامه داد: روز پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی گستره فعالیت آن نیمه غربی کشور، دامنه و ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، دامنه و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر به تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد، همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه تا روز جمعه در مناطق شرق و جنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی گفت: شدت بارندگی روز پنجشنبه در بخش‌هایی از لرستان، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، غرب استان مرکزی، همدان و زنجان به شکل باران و برف و در برخی مناطق استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در این روز دمای هوا در جنوب غرب، غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور به طور متوسط ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد، جمعه با تضعیف این سامانه فعالیت بارشی آن محدود به دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور خواهد شد.

وی اظهار داشت: شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا آرام حاکم خواهد بود و از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی جدید از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در روز یکشنبه نیز در مناطق شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته وی پنجشنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

بارش خفیف در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعضی ساعات ابری با احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است همچنین شب ابری و بارش خفیف باران و گاهی وزش نیز رخ خواهد داد، کمینه دمای امروز صبح تهران ۶ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: زنجان با دمای ۷ درجه زیر صفر ، اردبیل ۵ درجه زیر صفر، بندرعباس و بوشهر ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین