کد خبر: ۶۳۷۳۷۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

اجاره مسکن در تهران چقدر است؟

برای اجاره یک خانه ۸۰ متری با عمری بیش از ۱۰ سال باید به طور متوسط سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه اجاره پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا مرکز آمار گزارشی از وضعیت ملک و خانه در تهران منتشر کرد که بررسی وضعیت اجاره در آن قابل تامل است.

طبق معاملاتی که در بنگاه‌های شهر تهران انجام شده، متوسط مبلغ اجازه ماهانه به همراه سه درصد ودیعه پرداختی برای هر متر مربع خانه حدود ۴۴ هزار و ۱۴۷ تومان اعلام شده است. همچنین حداقل قیمت ۳۵۰۰ تومان و حداکثر ۲۲۷ هزار و ۷۱۹ تومان است که برای متوسط میانگین ۸۰ مترمربع و با عمر ۱۴ سال پیش‌بینی شده است.

اجاره مسکن در تهران چقدر است؟

متوسط مبلغ اجاره در تهران در پاییز امسال نسبت به تابستان ۱.۴ درصد و در مقایسه با پاییز سال گذشته ۳۱.۱ درصد افزایش دارد. از سمت دیگر معاملات مربوط به تعداد معاملات نیز ۲۸.۸ درصد در پاییز نسبت به تابستان و ۷.۳ درصد نسبت به پاییز سال قبل کاهش دارد.

بر این اساس محاسبات برای یک خانه ۸۰ متری با متوسط عمر ۱۴ سال نشان می‌دهد که متقاضی دریافت خانه در تهران باید حداقل ماهی ۲۸۰ هزار تومان، به طور متوسط سه میلیون و ۵۳۱ هزار تومان و حداکثر ۱۸ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بپردازد.

شاید این آمار تا حدودی در قیاس با آنچه که در شهر تهران اتفاق می‌افتد برای مخاطبان قابل پذیرش نباشد، اما مرکز آمار این اطلاعات را براساس اطلاعاتی که بنگاه‌های معاملات ملکی از خرید و فروش و اجاره در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات ثبت کرده‌اند منتشر کرده است.

طبق توضیح مرکز آمار با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط قیمت در سطح کل می‌شود، از متوسط تعدیل شده که در آن وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا با حذف اثر حجم معاملات تغییرات قیمت به طور واقعی مشخص شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین